تکنولوژی

ناسا در پنج ماموریت فضایی دیگر تا سال 2030 با اسپیس ایکس همکاری می‌کند

«اسپیس ایکس» تنها سازمان فضایی است که در خدمات حمل و نقل انسانی ایمن و ماموریت فضایی، قابل اعتماد و مقرون به صرفه با ناسا همکاری می‌کند.

ناسا به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«در پنج پرواز خدمه‌دار دیگر تا سال 2030 با اسپیس ایکس همکاری خواهد کرد. این پروازها به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند.»

هم‌اکنون ماموریت «Crew-4» شرکت فضایی اسپیس ایکس در ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال انجام است و سه پرواز دیگر «Crew-7» ،«Crew-8» و «Crew-9» در ماه فوریه انجام خواهد شد.  

اضافه شدن پنج ماموریت دیگر، تعداد کل پروازهایی که ناسا با اسپیس ایکس همکاری داشته است را به هشت پرواز می‌رساند.

ناسا در همکاری دیگری با شرکت «بوئینگ» روی توسعه پروازهای بدون خدمه کار می‌کند و اگر پرواز مداری اخیر «بوئینگ-2» با موفقیت انجام شود، شاید در آینده‌ای نزدیک سیستم پرواز با خدمه «استارلاینر» متعلق به این شرکت را تائید کند.

ماموریت فضایی

درحال حاضر، درمیان تمام شرکت‌های فضایی، اسپیس ایکس تنها ارائه دهنده خدمات حمل و نقل فضایی تائید شده توسط ناسا است که حضور ایمن انسان در فضا را تضمین می‌کند.

«فیل مک آلیستر» مدیر فضایی تجاری ناسا گفت: « هدف ما همیشه این بوده است که چندین ارائه دهنده برای حمل و نقل خدمه به ایستگاه فضایی داشته باشیم. اما سیستم حمل و نقل خدمه شرکت فضایی اسپیس ایکس که هم اکنون درحال انجام ششمین ماموریت خود در همکاری با ناسا است، تنها شرکتی است که موفق به اخذ مجوز از ناسا شده است. همین امر سبب شده تا بخواهیم در ماموریت‌های بیشتری که تا سال 2030 انجام خواهند شد، با اسپیس ایکس همکاری کنیم.»

اولین همکاری میان ناسا و اسپیس ایکس در سال 2006 انجام شد. در آن زمان ناسا با این شرکت در ارسال محموله‌های باری به ایستگاه فضایی بین‌المللی همکاری می‌کرد.

ناسا در پایان خاطر نشان کرد: «احتمال می‌دهیم در آینده نزدیک ماموریت‌های بیشتری را در همکاری با اسپیس ایکس انجام دهیم.»

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا