عمومی

ارزش سهام سامسونگ الکترونیکس به پایین‌ترین حد خود در ۵۲ هفته گذشته رسید

به‌گزارش سم‌موبایل، قیمت سهام سامسونگ الکترونیکس روز گذشته به پایین‌ترین حد خود رسید. رکود در بازار نیمه‌هادی‌ها و نگرانی‌ها درباره‌ی رکود اقتصادی جهانی بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشت و بدین‌ترتیب قیمت سهام سامسونگ الکترونیکس به ۶۳۸۰۰ وون (۵۰٫۳۰ دلار) رسید.

ارزش سهام سامسونگ نسبت به جلسه قبل ۲٫۱۵ درصد کاهش پیدا کرد. روز گذشته، سرمایه‌گذاران خارجی و سرمایه‌گذاران سازمانی ۵۸۶ میلیارد وون و ۷۶٫۳ میلیارد وون سهام به فروش رساندند. درنهایت قیمت سهام سامسونگ در پایان به پایین‌ترین حد خود در ۵۲ هفته گذشته رسید.

کاهش قیمت سهام سامسونگ الکترونیکس

ناگفته نماند که قیمت سهام این شرکت از ابتدای سال ۲۰۲۲ روندی کاهشی را تجربه کرده است. در تاریخ سوم ژانویه ۲۰۲۲ (سیزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰)، یک سهم ۷۶۶۰۰ وون ارزش‌گذاری شد. ناظران بازار معتقدند که کاهش قیمت سهام سامسونگ در ۶ ماه گذشته به‌دلیل نگران‌ های مربوط به کاهش تقاضا برای تراشه است.

براساس گزارش Shinhan Financial Investment، تقاضای مصرف‌کنندگان برای گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و دستگا‌ه‌های الکتریکی در طول سال کاهش پیدا کرده است.

باوجوداین، در بخش مصرف‌کننده، سامسونگ الکترونیکس سال ۲۰۲۲ را با قدرت آغاز کرد و در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲، این شرکت ۱۸ درصد افزایش درآمد و ۵۱ درصد افزایش سود عملیاتی را نسبت به سال ۲۰۲۱ ثبت کرد. از طرفی دیگر، سهم بازار نیمه هادی سامسونگ در سه‌ماهه اول از رقبای خود مانند کوالکام، اپل و مدیاتک عقب ماند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا