رمز ارز

ماجرای هکر رمزارزی که پول‌های دزدی را برگرداند!

زمان مطالعه: دقیقه

در روزهای اخیر، یک هکر حرفه‌ای از آسیب‌پذیری حیاتی موجود در راه‌حل‌های لایه دو اتریوم یعنی optimism و wintermute برای انتقال ۲۰ میلیون توکن OP، نهایت استفاده را کرد و همه آن‌ها را به سرقت برد. قرار بود این مقدار توکن به یک کیف پول لایه دو در Wintermute‌ ارسال شود، اما Wintermute اشتباها یک آدرس لایه یک برای این عملیات ارائه کرده بود که سبب از دسترس خارج شدن این دارایی‌ها و سوءاستفاده هکر شد.
در ساعات بعدی، Wintermute با پذیرش مسئولیت، از هکر خواست قبل از افشای نامش و شکایت از او، وجوه را بازگرداند. تهدیدی که ظاهرا کارساز بود. هکر که یک میلیون توکن را به‌سرعت فروخته بود، در دو نوبت، دو میلیون OP به حساب ویتالیک بوترین واریز کرد. او حق رأی این توکن‌ها را نیز به Yoav Weiss از بنیاد اتریوم داده است. او گفته که این کار را به خاطر اعتقاد شخصی‌اش به بوترین انجام داده و در ابتدا گفت از بازگرداندن ۱۸ میلیون دیگر معذور است، اما سپس وعده داد که بقیه وجوه را نیز بازمی‌گرداند.
تاکنون او در ۱۷ تراکنش یک میلیونی، ۱۷ میلیون OP را به آدرس قرارداد Optimism منتقل کرده و تنها یک میلیون OP دیگر در اختیار دارد. گفته می‌شود که هکر از اقدام خود ابراز پشیمانی کرده است.

۲۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی پینگی میتونی ۲۰۰ میلیون واحد بیبی دوج و ۱۰,۰۰۰ واحد لونا هدیه بگیری!
دریافت جایزه

منبع کریپتوپوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا