کسب و کار

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فلزی، پلی اتیلنی

—————- رپرتاژ آگهی —————–

همانطور که همه شما می‌دانید پساب‌ها و فاضلاب‌های انسانی و صنعتی برای اینکه بتوانند دوباره وارد چرخه زندگی شوند، بایستی آلودگی‌ها و تمام بیماری‌های واگیردار موجود در آن‌ها طی مراحل خاص و تخصصی حذف گردند. معمولا برای تصفیه فاضلاب صنعتی و انسانی از واحدهای گسترده تصفیه فاضلاب که به شکل بتنی در قسمت‌های مختلف طراحی شده‌اند استفاده می‌گردد. اما امروزه به سبب گسترش زندگی و نیز صنایع مختلف، برای تصفیه فاضلاب در صنایع کوچک، برخی مناطق و روستاها، برخی اماکن و ادارات، سازمان‌ها و غیره از پکیج‌های تصفیه فاضلاب استفاده می‌شود که به صورت پیش آماده شده در اختیار افراد قرار می‌گیرد. در حال حاضر انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی و همچنین انسانی در انواع مختلفی مانند فلزی و پلی اتیلنی به بازار عرضه گشته و نیاز جامعه هدف خود را رفع می‌کنند. پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی اصفهان نیز از آن دست دستگاه‌هایی است که توانسته بخش اعظمی از نیاز صنایع مختلع را برطرف کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نوع کارکرد و انواع مختلف پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی فلزی و پلی اتیلنی بپردازیم.

 

گذر مختصری بر پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج‌های تصفیه فاضلاب که با هدف استانداردسازی پساب‌های انسانی و صنعتی تولید می‌شوند توانسته‌اند محبوبیت زیادی در بخش‌های صنعتی و همچنین مراکز و روستاهای مختلف پیدا کنند. چرا که ساخت پکیج‌های تصفیه فاضلاب علاوه بر آن که پساب‌ها را از انواع آلودگی پاک می‌سازد، توانسته قسمت بزرگی از بار مادی و هزینه‌های ناشی از ساخت تصفیه خانه‌های بتنی را نیز به شدت کاهش دهد.
در حال حاضر پکیج‌های تصفیه فاضلاب مطابق با تمام استانداردهای حفاظت محیط زیست ایران ساخته می‌شوند تا بتوانند فاضلاب‌های انسانی و صنعتی را مجددا وارد چرخه استفاده کنند. پساب‌های خارج شده از دستگاه‌های تصفیه بسته به شرایط می‌توانند وارد سه چرخه مختلف شوند که شامل: ورود به آب‌های سطحی، ورود به چاه جاذب و همچنین ورود به چرخه کشاورزی و آبیاری محصولات مختلف است.
همچنین بهتر است بدانید که دو نوع از مهم‌ترین و محبوب‌ترین پکیج‌های تصفیه فاضلاب که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند پکیج‌های تصفیه فاضلاب فلزی و پلی اتیلنی هستند. در ادامه به بررسی این دو نوع پکیج می‌پردازیم.
 

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و صنعتی فلزی

یکی از انواع محبوب پکیج‌های تصفیه فاضلاب، نوع فلزی آن است که از مدت‌ها قبل در این صنعت مورد استفاده قرار گرفته است. همانطور که از نام این پکیج پیداست این پکیج از جنس فولاد ضد زنگ (کربن استیل) ساخته شده است. پکیج‌های تصفیه فاضلاب فلزی به صورت پیش ساخته شده و به راحتی و به سرعت در محل مورد نظر قرار داده می‌شوند. این سازه پیش ساخته دارای بخش‌های مختلف: آشغال‌گیری، هوادهی، ته نشینی، کلر زنی و هاضم لجن است.
از مهم‌ترین ویژگی های پکیج‌های تصفیه فاضلاب فلزی می‌توان به:
   1- ساده و شکیل بودن
   2- گران‌تر از سازه‌های بتنی و پلی اتیلن تصفیه فاضلاب
   3- ایجاد تغییرات آسان در پکیج ساخته شده
   4- سازگاری بسیار بالا در مناطق مختلف از نظر آب و هوا و شرایط (به جز مناطق جنوبی کشور)
   5- امکان ساخت در ابعاد مختلف
   6- دردسترس بودن تجهیزات و مواد بکار رفته در آن
   7- کارایی بسیار بالا در روند تصفیه
   8- و غیره
اشاره کرد.

 

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و صنعتی پلی اتیلنی

این پکیج تصفیه فاضلاب که از جنس پلی اتیلن ساخته می‌شود در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و توانسته توجه زیادی را معطوف به خود کند. پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی از قسمت‌های مختلف متعادل کننده، هوادهی، ته نشینی و ضدعفونس کننده ساخته می‌شوند. پساب‌ها پس از قرار گیری در این پروسه استانداردهای حفاظت محیط زیست ایران را یافته و وارد چرخه زندگی می‌شوند.
پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی متناسب با هر دو نوع فاضلاب بهداشتی ( فاضلاب شهر، روستایی، مراکز، سازمان‌ها) و فاضلاب صنعتی ( صنایع فلزی، دارویی، شیمیایی) طراحی و ساخته شده و در محل موردنظر نصب می‌شوند.
همچنین از مهم‌ترین مزایای پکیج‌های تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی می‌توان به
   1- سبک بودن سازه
   2- دوام و ماندگاری بالای سازه و تجهیزات و موارد بکار رفته
   3- سرعت بالای ساخت
   4- امکان ساخت در ظرفیت‌های مختلف
   4- بهره‌برداری و نگه داری ارزان‌تر نسبت به سازه فلزی
   5- نصب سریع و آسان
   6- وغیره
اشاره کرد.

 

قیمت پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

پکیج‌های تصفیه فاضلاب نیز انواع مختلفی دارند و برای قسمت‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند از همین رو بدیهی است که قیمت پکیج‌های تصفیه نیز متفاوت باشد. اما به طور کلی برای قیمت‌گذاری پکیج‌های تصفیه فاضلاب پارامترهایی وجود دارد که شامل:
   1- کیفیت تجهیزات و مواد استفاده شده در ساخت پکیج
   2- ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب
   3- برند تجهیزات و مواد بکار رفته در پروسه ساخت
   4- روش به کار رفته برای تصفیه
   5- ضخامت دیواره‌های پکیج ساخته شده
   6- ظرفیت ورودی فاضلاب
   7- کیفیت خروجی فاضلاب
   8- وغیره
است.
 

پیشرفت صنعت به کمک انسان می‌آید!

ساخت پکیج‌های تصفیه فاضلاب از جمله دستاوردهایی است که توانسته به تنهایی بار بزرگی از دوش جوامع و همچنین صنایع کوچک بردارد. ساخت پکیج‌های پیش ساخته شده با کارایی بالا توانست ما انسان‌ها را در پروسه تصفیه پساب‌ها بسیار یاری رسانده و پساب‌ها را مطابق با استانداردهای حفاظت محیط زیست تغییر دهد.
 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا