عمومی

iOS 16 احتمالاً انتقال سیم‌کارت الکترونیکی به آیفونی دیگر را از طریق بلوتوث امکان‌پذیر می‌کند

اپل در سیستم‌عامل iOS 16 که پاییز امسال به‌صورت گسترده دردسترس قرار می‌گیرد، انتقال سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) به آیفون جدید را ساده‌تر از قبل می‌کند. فردی در توییتر متوجه شده که کاربران iOS 16 می‌توانند این کار را با استفاده از بلوتوث انجام دهند.

براساس آنچه ورج می‌نویسد، درحال‌حاضر اگر از سیم‌کارت الکترونیکی استفاده کنید، در صورت تهیه‌ی آیفون جدید به‌منظور صدور مجدد سیم‌کارت الکترونیکی باید حتماً با اپراتور مخابراتی تماس بگیرید. شماری از اپراتورها این روند را با استفاده از کد QR در اپلیکیشن‌های موبایلی‌شان ساده‌تر می‌کنند، اما در رابطه‌ با بقیه‌ی اپراتورها کاربر باید حتماً به برخی فروشگاه‌ها مراجعه کند.

تصویر منتسب به قابلیت انتقال سیم کارت الکترونیکی از طریق بلوتوث در iOS 16

در نگاه اول به‌نظر می‌رسد اپل با تغییرات جدید iOS 16 به‌دنبال ساده کردن روند انتقال سیم‌کارت الکترونیکی به گوشی‌های جدید است، بااین‌حال مک‌رومرز می‌نویسد انتقال سیم‌کارت الکترونیکی به آیفون جدید تنها زمانی امکان‌پذیر است که اپراتور به‌صورت رسمی از این قابلیت پشتیبانی کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • iOS 16 با قابلیت‌های جدید برای آیفون 8 به بعد معرفی شد
  • قابلیت Developer Mode در iOS 16؛ آیا اپل سرانجام سایدلود اپلیکیشن‌ها را در آیفون ممکن می‌کند؟

با در نظر گرفتن اینکه iOS 16 فعلاً در مرحله‌ی بتای توسعه‌دهنده قرار دارد، احتمالاً فعلاً پشتیبانی از سوی اپراتورها ارائه نمی‌شود. تا زمانی که نسخه‌ی نهایی iOS 16 دردسترس قرار نگیرد نمی‌دانیم کدام اپراتورها و کدام کشورها از قابلیت جدید این سیستم‌‌عامل پشتیبانی می‌کنند.

اپل در جریان برگزاری کنفرانس WWDC 2022 اعلام کرد iOS 16 شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل را ممکن می‌کند و قابلیت‌های جدیدی به اپلیکیشن‌هایی مثل iMessage می‌آورد. نگاه نزدیک lastech به نسخه‌ی بتای توسعه‌دهنده‌ی iOS هم‌اکنون در صفحه‌ی اصلی سایت قابل‌ مشاهده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا