رمز ارز

شبکه وب جدید با محوریت بیت کوین در راه است!

زمان مطالعه: دقیقه

شرکت بلاکچینی TBD، شرکت تابعه بلاک (Block) اعلام کرده که قصد دارد یک شبکه وب غیرمتمرکز جدید با محوریت بیت کوین بسازد – اقدامی از سوی جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل این شرکت و مدیرعامل سابق توییتر که همواره بر نقش بیت کوین در تکامل اینترنت تأکید کرده است.
پروژه جدید که Web5 نام دارد، به‌ عنوان یک سیستم مبتنی بر هویت که تنها از یک بلاکچین یعنی بیت کوین استفاده می‌کند، در نظر گرفته می‌شود. در Web5، قرار است مجموعه‌ای از مؤلفه‌های نرم‌افزاری با یکدیگر همکاری کرده تا تجربه کاربر را بهبود ببخشند و مدیریت هویت غیرمتمرکز را امکان‌پذیر کنند. چنین شبکه‌ای با استفاده از ION (یک شبکه باز عمومی و بدون مجوز که بر روی بلاکچین بیت کوین اجرا می‌شود) عمل می‌کند.
طبق گزارش‌ها، در حالی که Web3 از فناوری بلاکچین و توکنیزه‌سازی برای غیرمتمرکز کردن اینترنت استفاده می‌کند، Web5 در واقع یک پلتفرم غیرمتمرکز DWP با امکان ایجاد برنامه‌های وب غیرمتمرکز برای برنامه‌نویسان خواهد بود. Web5، همچنین یک شبکه پولی با محوریت بیت کوین خواهد داشت.
آقای دورسی قبلا گفته بود که Web3 هرگز به تمرکززدایی واقعی دست نخواهد یافت. او معتقد است که به‌جای افراد و اعضای جامعه، این شرکا و اعضای محدود هستند که اختیار Web3 را در دست دارند.

۲۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی پینگی میتونی ۲۰۰ میلیون واحد بیبی دوج و ۱۰,۰۰۰ واحد لونا هدیه بگیری!
دریافت جایزه

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا