تکنولوژی

گوگل تایید کرد: بزودی شعبه روسیه اعلام ورشکستگی می‌کند

گوگل تایید کرد که شعبه روسی آن‌ها قصد دارد پس از مسدود شدن حساب بانکی توسط مقامات و عدم توانایی در پرداخت حقوق کارکنان و فروشندگان خود، اعلام ورشکستگی کند. با این وجود، خدمات رایگان آن مانند جستجو و یوتیوب به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

سخنگوی گوگل به رویترز توضیح می‌دهد:

«مقامات روسیه با توقیف حساب بانکی شعبه روسیه گوگل، انجام برخی کارها مانند استخدام و پرداخت حقوق کارکنان مستقر در روسیه، پرداخت به تامین کنندگان و فروشندگان و انجام سایر تعهدات مالی را تحقق ناپذیر کرده است.

شعبه گوگل در روسیه اعلامیه‌ای در مورد تصمیم خود برای اعلام ورشکستگی را منتشر کرده است.»

با وجود اعلام این ورشکستگی، دسترسی روس‌ها به خدمات رایگان غول فناوری مانند جستجو، یوتیوب، جیمیل، مپس و اندروید همچنان ادامه خواهد داشت.

گوگل

تاثیر تحریم روسیه توسط گوگل

شعبه روسیه گوگل از ماه‌ها قبل به دلیل حذف نکردن محتوایی که این کشور غیرقانونی می‌دانست و همچنین به دلیل محدود کردن دسترسی برخی رسانه‌های روسی به یوتیوب تحت فشار بوده، اما تاکنون دسترسی به خدمات این شرکت توسط کشور روسیه مسدود نشده است.

مانند بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری، گوگل نیز پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، فعالیت بیشتر محصولات و خدمات خود مانند گوگل نیوز و گوگل پلی را در این کشور به حالت تعلیق درآورد. در ماه‌های اخیر، روسکماندزور، دستگاه اجرایی دولت روسیه و مسئول سانسور در رسانه و ارتباطات، یوتیوب را تحت فشار قرار داده است تا محدودیت‌های اعمال شده برای رسانه‌های روسی را لغو کند.

هرچند روسیه برخی پلتفرم‌ها و سرویس‌ها دیگر از جمله توییتر را مسدود کرده است، اما فعلا برنامه‌ای برای جلوگیری از دسترسی کاربران خود به یوتیوب ندارد. رویترز قبلا گزارش کرده بود که این پلتفرم ویدیویی محبوب حدود 90 میلیون کاربر روسی دارد.

وزیر توسعه دیجیتال روسیه همچنین اعلام کرد که هرچند این کشور در حال آزمایش اینترنت ملی محدود خود است، اما همچنان قصد دارد تا به شبکه جهانی متصل بماند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا