تکنولوژی

شیائومی 13 احتمالا اواخر سال با چیپ اسنپدراگون 8 نسل 2 معرفی می‌شود

کوالکام ماه گذشته از اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک رونمایی کرد و انتظار می‌رود بسیاری از گوشی‌های پرچمدار آینده با این چیپ وارد بازار شوند. حالا یکی از منابع توضیحات جدیدی درباره نسل بعدی چیپ کوالکام با نام احتمالی اسنپدراگون 8 نسل 2 ارائه کرده و ادعا می‌کند شیائومی 13 اولین گوشی با این چیپست خواهد بود.

طبق توییت جدید Abhishek Yadav، منبع معتبر حوزه فناوری، اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان چیپست پرچمدار نسل بعدی کوالکام برای گوشی‌های موبایل، دارای پیکربندی خوشه‌ای منحصر‌به‌فردی خواهد بود. طبق گفته او این چیپ 4 نانومتری که با لیتوگرافی TSMC ساخته می‌شود، دارای یک هسته Cortex X3، دو هسته A720 و A710 و سه هسته A510 خواهد بود. همچنین کوالکام برای عملکردهای گرافیکی چیپ خود از پردازشگر گرافیکی Adreno 740 استفاده می‌کند.

شیائومی 13 با چیپ اسنپدراگون 8 نسل 2

شیائومی 13

در ادامه این توییت ادعا شده که اواخر سال جاری، دو گوشی مجهز به چیپ اسنپدراگون 8 نسل 2 وارد بازار خواهند شد که یکی از آن‌ها می‌تواند نسل بعدی پرچمدار چینی‌ها، یعنی شیائومی 13 باشد.

البته در حال حاضر برای تایید این گزارش بسیار زود است و باید منتظر ارائه اخبار بیشتری درباره چیپ آینده کوالکام یا گوشی شیائومی باشیم.

جدیدترین چیپ معرفی شده توسط کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 موفق شده تا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد که این امر، چیپ‌های آینده شرکت آمریکایی را قابل انتظارتر می‌کند. اخیرا دستگاه ناشناخته‌ای با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در بنچمارک آنتوتو، موفق شده بود تا امتیازی نزدیک به 1.1 میلیون را کسب کند.

تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک دارای یک هسته 3.2 گیگاهرتزی Kryo Prime است و در کنار آن سه هسته 2.75 مگاهرتزی Kryo Gold و همچنین چهار هسته 2.0 گیگاهرتزی Kryo Silver قرار دارند. در بخش پردازشگر گرافیکی هم با آدرنو 730 روبه‌رو هستیم.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا