تکنولوژی

کوالکام و اپل در فصل اول 2022 بیشترین درآمد را از بازار چیپست‌های موبایل داشته‌اند

طبق گزارش مربوط به وضعیت درآمد بازار چیپ‌های موبایل در سه ماهه ابتدایی سال 2022، کوالکام برترین شرکت بازار در این بازه زمانی بوده است. پس از آن به ترتیب اپل، مدیاتک و سامسونگ در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند.

سهم کوالکام و اپل در فصل اول 2022

طبق گزارش ارائه شده توسط موسسه تحقیقاتی کانترپوینت، کوالکام با سهم 44 درصدی، پیشتاز اصلی بازار تراشه‌های موبایل در سه ماهه اول 2022 بوده است. همچنین طبق این گزارش، درآمد کوالکام با رشد سالانه 56 درصدی به 6.3 میلیارد دلار رسیده است.

پس از آن، اپل به علت تقاضای بسیار خوب مشتریان برای گوشی‌های سری آیفون 13، سهم 26 درصدی را از بازار کسب کرده و در جایگاه دوم قرار گرفته است.

کوالکام

مدیاتک که در جایگاه سوم این لیست دیده می‌شود، 19 درصد از کل درآمد جهانی بازار چیپ‌های موبایل را به خود اختصاص داده است. همچنین درآمد این شرکت به صورت سالانه 29 درصد رشد داشته است.

غول فناوری مستقر در کره جنوبی یعنی سامسونگ، با سهم 7 درصدی در سه ماهه اول سال 2022 در جایگاه چهارم بازار چیپ موبایل قرار گرفته است. در این گزارش توضیح داده شده که سامسونگ در سه ماهه ابتدایی سال جاریمیلادی گوشی‌های گلکسی A33 و A53 را با تراشه اگزینوس 1280 عرضه کرده و همین امر کمک زیادی به رشد آن کرده است. با این وجود، به دلیل استفاده از چیپ‌های کوالکام در گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S22، سهم چیپ اگزینوس سامسونگ در این دوره کاهش پیدا کرده است.

کوالکام

درنهایت Unisoc، برند رو به رشد حوزه چیپست، سهم 3 درصدی را کسب کرده و هواوی که پس از تحریم‌های ایالات متحده با مشکلات زیادی در تجارت خود مواجه شده، تنها 1 درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده است.

در حالی که تراشه اگزینوس 2200 با پردازشگر گرافیکی بر پایه معماری AMD RDNA 2 خود چندان مورد استقبال قرار نگرفته، اوایل اوایل ماه جاری گفته شد سامسونگ ظاهرا برای سری گلکسی S23 در حال کار روی تراشه اگزینوس 2300 است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا