تکنولوژی

ناسا با تشکیل تیم تخصصی روی UFO‌ها مطالعه می‌کند

ناسا می‌خواهد با تشکیل تیم تخصصی و مستقلی از پاییز سال جاری میلادی روی پدیده‌های هوایی ناشناس یا UAP‌ها مطالعه کند و با انتشار بیانیه‌ای به این موضوع اشاره کرده است. جالب است که ناسا در بیانیه مذکور نام این پدیده‌های ناشناخته را UFO نگذاشته است.

هرچند ناسا نام UFOها‌ را برای این می‌خواهد تا برای تغییر دید منفی پیش آمده نسبت به بشقاب پرنده‌ها، از آن‌ها به عنوان پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) یاد کند و در این مطالعه به جمع‌آوری داده‌های مختلف در مورد آن‌ها بپردازد. این داده‌ها در اختیار عموم قرار خواهند گرفت.

این تیم تحقیقاتی که کار خود را از پاییز امسال آغاز می‌کند، قصد دارد روی داده‌هایی که تاکنون از UAPها جمع‌آوری شده است، مطالعه کند. این تیم قصد دارد داده‌ها را جمع‌آوری کرده و در دو زمینه علمی و دفاعی هوافضا به کار گیرد. «دیوید اسپرگل» اخترفیزیکدان و رئیس بنیاد «سیمونز» در شهر نیویورک به همراه «دانیل ایوانز» دستیار معاون پژوهشی در اداره ماموریت‌های علمی ناسا از مدیران این گروه تحقیقاتی هستند.

ایوانز گفت:

«در طول‌ دهه‌ها، ناسا در تلاش برای پاسخ دادن به برخی سوالات مرموز در مورد این مسائل بوده است. ناسا در زمینه رسیدگی به مسئله UAPها موقعیت منحصر به فردی دارد. چه سازمانی به غیر از ناسا می‌تواند چنین دانشی نسبت به آسمان و اتفاقات آن داشته باشد؟»

این اولین برنامه‌ای نیست که به تحقیق در زمینه UAP اختصاص داده می‌شود. پیش از این، در سال‌های 1952 تا 1969 نیز نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) به بررسی این موضوع پرداخته است.

اما شروع مجدد این مطالعه از آنجایی ناشی می‌شود که در سال 2017، «نیویورک تایمز» از برنامه تحقیقاتی پنهانی «پنتاگون» در گذشته در مورد UAPها را پرده برداشت. این برنامه که «شناسایی تهدیدات فضایی پیشرفته» یا «AATIP» نام داشت، در سال 2012 به دلیل کمبود بودجه پایان یافته بود. آن گزارش در سال‌های آینده با علاقه عموم روبرو شد که متعاقب آن، وزارت دفاع «DoD» گروه ویژه پدیده‌های هوایی ناشناس (UAPTF) را تشکیل داد تا گزارش‌های UAP را به صورت اختصاصی بررسی کنند.

با این‌حال، تاکنون هیچ یک از برنامه‌های مذکور موفق به ارائه شواهدی برای اثبات فرازمینی بودن UAPها نشده‌اند. ناسا نیز قبلا در مورد این واقعیت که UAPها احتمالا فضاپیماهای بیگانه نیستند، صحبت کرده بود. ناسا گفت: «هرچند که تاکنون فرازمینی بودن آن‌ها به اثبات نرسیده است، اما لزوما به این معنا نیست که آن‌ها موجودات بیگانه نیستند.»

در این مطالعه، ناسا به دنبال ارائه توضیحاتی در مورد فرازمینی بودن یا نبودن UAPها نیست. درحقیقت، آن‌ها تنها قصد جمع‌آوری اطلاعات را دارند و این اطلاعات را به صورت عمومی منتشر می‌کنند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا