تکنولوژی

تعداد کاربران فعال ماهانه تلگرام به 900 میلیون رسید

تعداد کاربران فعال ماهانه تلگرام به 900 میلیون رسید

تعداد کابران فعال ماهانه تلگرام حالا به 900 میلیون نفر رسیده است و طبق اعلام «پاول دورف»، مالک این اپلیکیشن پیام‌رسان، تلگرام در حال نزدیک‌شدن به سودآوری است.

«پاول دورف» به فایننشال‌تایمز اعلام کرد که تلگرام اکنون به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی در جهان تبدیل شده است و پس از معرفی سرویس‌ تبلیغاتی و اشتراک پریمیوم خود، «صدها میلیون دلار» درآمد کسب کرده است.

بنیانگذار روسی تلگرام، سال 2017 در اولین مصاحبه عمومی خود گفته بود که آن‌ها امیدوار هستند این اپلیکیشن «در سال آینده سودآور باشد» و اکنون اعلام کرده که شما کاربران فعال ماهانه آن به 900 میلیون نفر رسیده است که این میزان در ابتدای سال 2021، 500 میلیون نفر بوده است.

احتمال خرید تلگرام توسط سرمایه‌گذاران

تعداد کاربران فعال ماهانه تلگرام به 900 میلیون رسید

دورف که به‌طور کامل مالک تلگرام است، همچنین گفت که به این شرکت از سوی سرمایه‌گذاران بالقوه 30 میلیارد دلار پیشنهاد شده است، اما آن‌ها فروش این پلتفرم پیام‌رسانی محبوب را رد کرده‌اند. او گفت:

«دلیل اصلی اینکه ما شروع به کسب درآمد کردیم این بود که می‌خواستیم مستقل بمانیم. به‌طور‌کلی، ما ارزش کار خود را در عرضه اولیه سهام به عنوان ابزاری برای دموکراتیک‌کردن دسترسی به ارزش تلگرام می‌بینیم.»

این شرکت که زمانی محل اصلی جامعه کریپتو بود، تنها حدود 50 کارمند تمام وقت دارد و در چند سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده و به ابزار ارتباطی حیاتی برای دولت‌ها و مقامات جهان تبدیل شده است. با این حال، برخی محققان هشدار داده‌اند که این پلتفرم همچنان کانونی بری فعالیت‌های مجرمانه و همچنین انتشار اطلاعات نادرست است. منتقدان معتقدند که دولت روسیه نیز ممکن است ارتباطی به تلگرام داشته باشد یا از آن استفاده کند، ادعایی که دورف آن را «نادرست» خوانده است.

در نهایت، دو منبع نزدیک به این شرکت اعلام کرده‌اند که تلگر‌ام احتمالاً پس از رسیدن به سوددهی و مساعدشدن شرایط بازار، قصد دارد به یک شرکت سهامی عام تبدیل شود. دورف از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد اما گفت که تلگرام «گزینه‌های مختلفی را بررسی کرده است.»

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا