عمومی

سیاست پرحاشیه و چندساله گوگل سرانجام لغو می‌شود

سیاست پرحاشیه و چندساله گوگل سرانجام لغو می‌شود

گوگل می‌گوید قانونی را که تأمین‌کننده‌ها و شرکت‌های کارمندیابی آمریکایی را به پرداخت ۱۵ دلار در ساعت، بیمه‌ی درمانی و سایر مزایا ملزم می‌کند، لغو خواهد کرد. این اقدام، الزامِ گوگل برای مذاکره با اتحادیه‌های کارگری را لغو می‌کند.

سخنگوی گوگل به رویترز گفت حذف قانون ۲۰۱۹ همراه با سایر مراحل مانند محدود‌کردن دسترسی کارگران موقت و فروشندگان به سیستم‌های داخلی، برای مطابقت با تغییرات قوانین کار طراحی شده است.

سخنگوی گوگل اعلام کرد: «این تغییرات، ما را با دیگر شرکت‌های بزرگ همسو می‌کنند و به‌سادگی نشان می‌دهند که گوگل کارفرمای کارمندان شرکت استخدامی ما نیست و هرگز نبوده است.»

هیئت ملی روابط کار ایالات متحده اوایل سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که گوگل «کارفرمای مشترک» کارگرانی است که به استخدام Cognizant Technology Solutions درآمده‌اند و باید با اتحادیه‌ی آن‌ها موافقت کند. گوگل موافق این تصمیم نیست.

هیئت کارگری برای جلوگیری از معامله‌ی تکی و حقوق کم برای کارگران موقت و قراردادی، اقداماتی انجام داده است. این هیئت سال گذشته قانونی تصویب کرد که طی آن، شرکت‌هایی را که کنترل غیرمستقیم بر شرایط کار دارند، می‌توان کارفرمایان کارگران قراردادی در نظر گرفت؛ قانونی که البته اجرایی نشد.

سخنگوی گوگل می‌گوید که این شرکت شرایط کاری ایمن را فراهم می‌کند و تعهدات قانونی را رعایت خواهد کرد. او گفت که اکثر شرکت‌های استخدامی شریک گوگل در ایالت‌هایی فعالیت می‌کنند که حداقل دستمزد ۱۵ دلار است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا