رمز ارز

تتر به مسدود کردن کیف پول‌های تحت تحریم آمریکا ادامه می‌دهد!

تتر به مسدود کردن کیف پول‌های تحت تحریم آمریکا ادامه می‌دهد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق اعلام شرکت تتر، صادر‌کننده استیبل‌کوین USDT، کیف پول‌هایی که از این استیبل‌کوین برای فرار از تحریم صادرات نفت در ونزوئلا استفاده می‌کنند، مسدود خواهند شد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که رویترز اعلام کرد، شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) پس از اعمال مجدد تحریم‌های ایالات متحده بر صادرات نفت، استفاده از تتر را افزایش داده است.

در همین راستا، تتر ۴۱ کیف پول مرتبط با فهرست نهاد‌های ویژه تعیین شده (SDN) توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) را مسدود کرده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

یکی از سخنگویان تتر در این باره عنوان کرد:

تتر به لیست نهاد‌های ویژه منتشر شده توسط OFAC احترام می‌گذارد و به مسدود کردن آدرس‌های تحت تحریم متعهد است.

ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ آزمایش ایجاد یک ارز دیجیتال را آغاز و توکنی به نام پترو (petro) را راه‌اندازی کرد تا با بی‌ثباتی اقتصادی ناشی از تحریم‌های ایالات متحده مقابله کند. این توکن در اوایل سال جاری به دلیل عدم پذیرش کنار گذاشته شد.

استفاده از ارزهای دیجیتال به PDVSA و طرف‌های مقابل آن امکان می‌دهد تا از انجام معاملات نقدی که وجوه انتقالی آن توسط ایالات متحده ضبط می‌شود، اجتناب کنند.

با این حال، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده هم در مورد استفاده کشورهای تحت تحریم از ارزهای دیجیتال آگاهی دارد و به همین دلیل، فشارهای خود را در این زمینه افزایش داده است.

به عنوان مثال، این سازمان سال گذشته، صرافی کوین‌لیست (CoinList) را به دلیل کمک به کاربران روسی برای فرار از تحریم‌ها، حدود ۱.۲ میلیون دلار جریمه کرد.

علاوه بر این، تتر هم در اکتبر سال گذشته، ۳۲ آدرس کریپتو مرتبط با تروریسم و جنگ در اسرائیل و اوکراین را مسدود نمود. لازم به ذکر است که تتر یک سال قبل از آن، با فریز کردن کیف‌پول‌های مرتبط با سرویس میکسر تحریم شده تورنادو‌کش (Tornado Cash) مخالفت کرده بود.

حتما بخوانید :

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا