بازی

ویدئو پروژکتور موبایل چیست؟ بهترین مدل های پروژکتور جیبی موبایل

ویدئو پروژکتور موبایل چیست؟ بهترین مدل های پروژکتور جیبی موبایل

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ویدئو پروژکتور موبایل

ویدئو پروژکتور یکی از تجهیزاتی است که سالهای طولانی در دسته بندی ابزار های صوتی و تصویری وجود داشته است و کاربردهای مختلفی نیز برای این محصولات تعریف شده که احتمالا با آنها آشنایی داشته باشید. اما ویدئو پروژکتور موبایل چیست و چه کاربردی دارد؟

ویدئو پروژکتور موبایل یا ویدئو پروژکتور جیبی موبایل، مانند انواع دیگر ویدئو پروژکتور می تواند تصاویری با ابعاد بسیار بزرگ را بر روی یک پرده نمایش ایجاد کند. البته تفاوتی که در این محصولات با دیگر پروژکتور ها وجود دارد این است که پروژکتور های موبایل، ابعاد و اندازه بسیار کوچکتر از ویدئو پروژکتور های معمولی دارند و قابلیت حمل و نقل آنها به سادگی انجام می شود. با اینکه مزایای زیادی برای این محصولات وجود دارد، اما بزرگترین این موارد قابلیت حمل و نقل و ارائه تصاویر بسیار بزرگ است که می تواند برای بسیاری از فعالیت ها و مشاغل مناسب باشد. 

ویدئو پروژکتور موبایل چیست؟

ویدئو پروژکتور جیبی موبایل یک نوع پروژکتور است که می توانید تصاویر بزرگ را بر روی نمایشگر ایجاد کند. این نوع از پروژکتور ها معمولا از تکنولوژی تصویر DLP استفاده می کنند و روشنایی های مختلفی را ارائه می کنند. سامسونگ، سونی، شیائومی از معتبرترین برند هایی هستند که ویدئو پروژکتور موبایل را تولید می کنند و محصولات این برند ها را می توانید در فروشگاه های مختلفی پیدا کنید. برخی از ویدئو پروژکتور های جیبی دارای ابعادی مشابه گوشی موبایل هستند و به همین دلیل نیز می توان به راحتی آنها را در جیب حمل کرد. دلیل اصلی اینکه این پروژکتور ها پروژکتور جیبی یا پروژکتور موبایل نامگذاری شده اند نیز همین موضوع است.

با اینکه قابلیت حمل و نقل این پروژکتور ها بسیار بالاست، اما در بسیاری از موارد قیمت بالایی دارند و کیفیت فوق العاده زیادی نیز توسط آنها ارائه نمی شود. به صورت کلی، این محصولات یک روشنایی متوسط رو به پایین را ارائه می کنند که احتمالا می توانید در شرایط نوری تاریک یا نهایتا در نور متوسط استفاده لازم را داشته باشید و همین موضوع نیز ویدئو پروژکتور موبایل را برای کاربرد های خاص، دسته بندی کرده است. 

مزایای و معایب ویدئو پروژکتور جیبی 

همانطور که احتمالا شما نیز متوجه شده باشید، پروژکتور های جیبی دارای مزایای و معایب خاص خود هستند که این محصولات را برای کاربرد های مختلفی ارائه کرده، اما ممکن است با توجه به نیاز های شما این محصول مناسب یا نامناسب برای کاربرد مورد نظر باشید. به همین دلیل توصیه می شود تا قبل از خرید ویدئو پروژکتور موبایل به صورت دقیق مزایای و معایب این محصولات را مورد بررسی قرار دهید.

پروژکتور جیبی موبایل

مزایای ویدئو پروژکتور موبایل

  • ابعاد کوچک
  • وزن کم
  • حمل و نقل ساده 
  • باتری داخلی 
  • قابلیت فعالیت با پاور بانک
  • قابل استفاده برای کاربرد های خانگی، اداری، آموزشی و …

معایب پروژکتور موبایل

  • کیفیت نه چندان بالای تصویر
  • قیمت نسبتا بالا 
  • روشنایی کم 

قیمت ویدئو پروژکتور جیبی چقدر است؟

مانند مدل های دیگر ویدئو پروژکتور، در پروژکتور های جیبی نیز متغیر های مختلفی وجود دارد که بر روی قیمت تاثیر گذار هستند. اما با در نظر گرفتن انواع ویدئو پروژکتور جیبی می توان گفت این محصولات را در رنج قیمتی 4 الی 30 میلیون می توانید در بازار یافت کنید. البته ممکن است محصولات وجود داشته باشد که با قیمت پایین تر یا بالاتری نسبت به این رنج در بازار وجود داشته باشند. برای اینکه بیشتر با قیمت ویدئو پروژکتور جیبی موبایل آشنا شوید بهتر است متغیرهایی که بر روی قیمت پروژکتور تاثیر دارند را بررسی کنید:

روشنایی پروژکتور

بهترین پروژکتور های موبایل

روشنایی ویدئو پروژکتور یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت پروژکتور به شمار می رود. اگر پروژکتور با روشنایی بیشتر تهیه کنید، می توانید در محیط هایی با نور بیشتر از، ویدئو های مورد نظر خود را تماشا کنید. البته روشنایی بیشتر در پروژکتور، معمولا قیمت بالاتری را به همراه خواهد داشت.

نسبت کنتراست

نسبت کنتراست در پروژکتور ها، اختلاف بین نقاط تیره و روشن تصویر را به ما نشان میدهند. مانند روشنایی، پروژکتور هایی که دارای کنتراست بالاتری هستند، قیمت بالاتری دارند. کنتراست به صورت مستقیم بر روی کیفیت تصویر، تاثیر گذار است و معمولا توصیه می شود تا اگر پروژکتور آموزشی یا پروژکتور اداری نیاز دارید، محصولاتی با کنتراست بالا انتخاب کنید که اعداد و نمودار ها در آن به خوبی نشان داده شوند. 

وضوح تصویر

اگر تجربه خرید هر نوع نمایشگری را در گذشته داشته باشید، احتمالا با وضوح تصویر آشنا خواهید بود. وضوح تصویر بالاتر، همیشه کیفیت بالاتر را به دنبال دارد. رایج ترین رزولوشن هایی که برای تصویر وجود دارد HD – Full HD – 4K است که امروزه می توانید بسیاری از نمایشگر ها را با این رزولوشن در بازار یافت کنید. پروژکتور های موبایل معمولا رزولوشن های بالایی ندارند و حتی گرانترین آنها نیز معمولا Full HD یا وضوحی پایین تر را ارائه می کند. بنابراین اگر به دنبال خرید پروژکتور برای سینمای خانگی هستید، بهتر است گزینه های دیگر را برای این منظور در نظر داشته باشید.

باتری داخلی ویدئو پروژکتور

برخی از ویدئو پروژکتورهای موبایل، دارای باتری داخلی هستند و بدون نیاز به منبع برق می توانند تا چندین ساعت فعالیت داشته باشند. پروژکتور هایی که باتری داخلی دارند، قیمت بالاتری نسبت به محصولات دیگر دارند و همچنین ظرفیت باتری نیز می تواند بر روی قیمت ویدئو پروژکتور تاثیر داشته باشد. 

بهترین برند های تولید کننده پروژکتور جیبی

برند های مختلفی ویدئو پروژکتور جیبی را تولید می کند اما برخی از این برند های محصولات بسیار با کیفیت را با قیمت مناسب به بازار ارائه کرده اند و همین موضوع باعث شده تا در میان برند های دیگر از اعتبار و محبوبیت بیشتری در بازار پروژکتور های جیبی موبایل داشته باشند.

ویدئو پروژکتور موبایل ویوسونیک

برند ویوسونیک یکی از معتبر ترین برند های تولید کننده ویدئو پروژکتور می باشد که محصولات پرتابل و پروژکتور های جیبی این برند از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند. محصولات ویوسونیک دارای قیمت مناسب و کیفیت بسیار خوبی هستند و معمولا می توانید پروژکتور های جیبی با باتری داخلی را در میاان محصولات این برند یافت کنید. برخی از مدل هایی که توسط این برند تولید شده اند و در بازار محبوبیت دارند:

  • ویدئو پروژکتور جیبی ویوسونیک VIEWSONIC M1 Plus
  • ویدئو پروژکتور ویوسونیک ViewSonic M2
  • ویدئو پروژکتور جیبی ویوسونیک VIEWSONIC M1 mini Plus
  • ویدئو پروژکتور جیبی ویوسونیک VIEWSONIC M1 Plus G2
  • ویدئو پروژکتور جیبی ویوسونیک VIEWSONIC M1 mini

ویدئو پروژکتور موبایل سونی

اگر یک ویدئو پروژکتور نیاز دارید که به راحتی در جیب شلوار قرار دهید و در عین حال نیاز به پروژکتوری با طول عمر بالا دارید، احتمالا در میان پروژکتور های موبایل سونی، می توانید محصول مورد نیاز خود را یافت کنید. پروژکتور های سونی معمولا دارای روشنایی مناسب برای محیط هایی با روشنایی کم و متوسط هستند و وضوح تصویر خوبی را برای انواع صحنه ها ارائه می کنند. برخی از بهترین مدل های پروژکتور جیبی سونی:

  • ویدئو پروژکتور جیبی سونی Sony CL1A
  • ویدئو پروژکتور جیبی سونی Sony CD1

پروژکتور جیبی اسکوپ 

برند اسکوپ نیز یکی از تولید کننده های پروژکتور جیبی موبایل می باشد که مدل های بسیار محدودی را در به بازار ارائه کرده است. ویدئو پروژکتور جیبی اسکوپ SCOPE P09 یکی از این مدل ها است که می توانید در بازار ایران آن را یافت کنید. این محصول روشنایی فوق العاده ای را نسبت به مدل های دیگر ارائه کرده است و همچنین نسبت کنتراست 1:10.000 باعث شده تا کیفیت تصاویر بسیار بالا باشند. در مقایسه با برندهای دیگر می توان گفت اگر پروژکتور جیبی با روشنایی زیادی را نیاز دارید، پروژکتور اسکوپ می تواند انتخاب مناسبی باشد.

پروژکتور پرتابل انکر نبولا Anker Nebula

پروژکتور های انکر نبولا با اینکه ممکن است در جیب جا نشوند، اما به اندازه یک قوطی نوشابه هستند و به راحتی قابلیت حمل و نقل دارند. پروژکتور جیبی انکر نبولا معمولا دارای باتری داخلی قوی هستند و این باتری داخلی می تواند 4 تا 8 ساعت برای فیلم دیدن شما را همراهی کند. قیمت این محصولات نسبت به نمونه های مشابه بسیار پایین تر است و محصولاتی رقابتی در بازار ایران به شمار می روند که خرید آنها می تواند برای بسیاری از افرادی که نیاز به پروژکتور قابل حمل دارند مناسب باشد.

برخی از مدل های محبوب پروژکتور انکر:

  • ویدئو پروژکتور جیبی انکر نبولا Anker Nebula Capsule Pro
  • ویدئو پروژکتور جیبی انکر نبولا Anker Nebula Apollo

برنامه پروژکتور موبایل

ویدئو پروژکتور های برند های مطرح مانند بنکیو، اپسون، پاناسونیک و …. دارای برنامه ویدئو پروژکتور هستند. این برنامه های بر روی گوشی موبایل نصب شده و برخی از امکانات ویدئو پروژکتور را برای بیننده فراهم می کنند. برای دانلود این نرم افزار ها می توانید کلمه “نرم افزار ویدئو پروژکتور پروژکتور برتر” را در مرورگر جستجو کنید تا وب سایت پروژکتور برتر بهترین نرم افزار های پروژکتور موبایل را به شمار معرفی و در صورت نیاز دانلود آنها را انجام دهید. 

برای یک جمع بندی باید بگوییم که اگر قصد خرید یک پروژکتور برای سینمای خانگی، سالن کنفرانس، محیط اداری یا کلاس آموزشی را دارید، بهترین از پروژکتور های ثابت استفاده کنید که کیفیت بالاتری نسبت به پروژکتور های جیبی دارند و معمولا قیمت آنها نیز پایین تر است. اما در صورتی که نیاز به یک پروژکتور دارید که دائما آن را همراه خود جا به جا کنید، خرید پروژکتور پرتابل یا پروژکتور جیبی برای شما مناسب است. برای خرید پروژکتور در مدل های مختلف با قیمت مناسب می توانید به سایت پروژکتور برتر مراجعه کنید. پروژکتور برتر نماینده و عامل فروش برترین برند های ویدئو پروژکتور می باشد و محصولات موجود را با گارانتی معتبر به سراسر ایران ارسال می کند. 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا