بازی

طراحی اتاق گیم روم و دکوراسیون گیمینگ

طراحی اتاق گیم روم و دکوراسیون گیمینگ

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دکوراسیون گیمینگ باید چگونه باشد؟ گیم روم باید فضای جذابی داشته باشد و ذهن را متمرکز سازد. دکوراسیون این فضا، هم می تواند ساده باشد، هم شلوغ! گیم روم، علاوه بر به روزترین تکنولوژی ها، به دکوراسیون جذاب و مناسب نیز نیاز دارد.

لوازم لازم برای دکوراسیون گیمینگ

بدون شک، انواع کنسول ها و وسایل بازی، مهم ترین عناصر یک اتاق بازی کامل را تشکیل می دهند. بعد از آن، هر گیم روم باید کاناپه و صندلی های راحتی هم داشته باشد تا فضا کاملاً دنج شود. از یاد نبرید که نورپردازی گیم روم، از اهمیت زیادی برخوردار است و این اتاق ها باید نور فراوانی داشته باشند؛ اما آنچه گفتیم، فقط شرح مختصری از یک گیم روم است.

دکوراسیون گیمینگ بازی های ویدویی

برخی بازی های ویدیویی تیمی هستند؛ از این رو، عده ای برای انجام بازی، گرد هم جمع می شوند. در این بازی های جذاب، بحث سن، طبقۀ اجتماعی، فرهنگ و جنسیت، به هیچ وجه مطرح نیست.

بسیاری از اشخاص، رویای داشتنِ گیم روم را در سر دارند و اگر این گیم روم، طراحی مناسب و جذابی هم داشته باشد، برایشان به بهشتی بی بدیل تبدیل خواهد شد. برای مثال، اگر نسل جدید کنسول ها را انتخاب کرده اید، به تکنولوژی اچ دی و دسترسی به وای فای، نیاز خواهید داشت. بالطبع در این اتاق ها، تعداد سیم بسیار زیاد است و اگر این سیم ها پیدا باشند، از جذابیت و زیبایی اتاق خواهند کاست؛ در نتیجه، باید به فکر راهی برای پنهان کردن آن ها باشید.

صندلی گیمینگ

هنگام انجام بازی های ویدیویی، باید مدت زیادی را بنشینید؛ از این رو، به صندلی های راحتی نیاز دارید تا کمرتان اذیت نشود. صندلی های راحت و کاناپه، سلامتی و راحتی شما را تامین خواهند کرد. پس در خرید صندلی گیمینگ حتما وسواس زیاد به خرج دهید.

اسپیکر در دکوراسیون گیمینگ

وقتی دکوراسیون گیمینگ انجام می دهید خوب است بدانید که این اتاق ها به اسپیکرهای خوب هم نیاز دارند؛ بازی ویدیویی بدون صدای خوب، اصلاً معنا ندارد، چرا که هنگام بازی، صدا به هیجان بازی می افزاید. با نصبِ اسپیکر مناسب، می توانید از بازی ویدیویی لذت تمام را ببرید.

عایق صدا در اتاق گیم

همان طور که گفتیم، بازی ویدیویی بدون صدا، معنایی ندارد؛ حتی اگر هنگام بازی کردن، هدفون هم در گوشتان بگذارید، گاهی از شدت هیجان فریاد خواهید کشید؛ در نتیجه، صدا و بازی ویدیویی، دو بخش جدایی ناپذیر هستند. اگر می خواهید این صدا از اتاق بازی خارج نشود، می توانید از عایق صدا استفاه کنید؛ در ضمن، عایق صدا، خاصیتِ دیگری هم دارد و آن، افزایش کیفیت صدای داخل اتاق است.

استفاده از پس زمینه سفید

این روز ها هنوز هم اکثر دستگاه های گیمینگ سیاه هستند. البته نمایشگر رایانه ها معمولا از گلس ساخته شده اند که به شما امکان می دهد تا هنگام استفاده از آن ها، همه جا را با رنگ هایRGB (قرمز، سبز و آبی) روشن و رنگارنگ کنید. با توجه به ترکیب رنگ مشکی و نئونی که در تجهیزات بازی بسیار رایج است، ایده خوبی است که رنگ بقیه اجزای اتاق بازی یا اتاق خواب را سفید انتخاب کنید.

با این که همه صندلی های بازی مخصوصا نمایشگر ها و میز های ارگونومیک طراحی شده اند اما چرا با گذاشتن یک نیمکت راحت، اتاق گیمینگ تان را به یک فضای دوستانه تر تبدیل نکنید. معمولا اتاق های بازی به اندازه کافی مانیتور دارند تا هم گیمر و هم مهمان ها را روی این نیمکت ها بنشینند و از بازی و نور آبی ملایم و اتمسفر آرامش بخش آن لذت ببرند.

رنگ های مینیمال، کم طرفدار اما خیره کننده!

باز هم برمی گردیم به بحث نورپردازی. برای تزئین زیر کشو های میز از ریسه های LED و از پانل های نوری قابل تنظیم نانولیف در بالای مانیتور استفاده کنید. اجزای مربوط به فناوری سفید رنگ جایگزین خوبی برای رنگ مشکی هستند و ظاهر مینیمالیستی تر دارند. با چنین تزئیناتی می توانید از این مکان به عنوان دفتر کار هم استفاده کنید.

نئون های مسحور کننده در دکوراسیون گیمینگ

برای یک اتاق گیمینگی که واقعا در نور غوطه ور باشد، داشتن فقط چند مانیتور کافی نیست. با توجه به وزن سنگین بسیاری از صفحه نمایش ها، بهتر است آن ها را در قاب های فولادی سبک (اما محکم) مثل قفسه های ساده مشکی قرار داد و دورشان را با نور های نئونی تزئین کنید. این یکی برای گیمرهایی است که نئون را دوست دارند، ایده جالبی است. استفاده از وسایل نورپردازی در بسیاری از اتاق های بازی رایج است. یک ترفند ساده برای نورانی تر نشان دادن بخش گیمینگ این است که بقیه اتاق خنثی و تقریبا تاریک باشد.

نورپردازی اتاق بازی

نورپردازی، یکی از مهم ترین ابعادِ یک اتاق بازی است. اتاق بازی، نه باید خیلی پر نور باشد و نه کم نور؛ چراکه نور مناسب، به جذابیت آن می افزاید. بسته به سلیقۀ شخصی تان، لامپ های متعددی در قسمت های مختلف اتاق بازی قرار دهید. یادتان باشد که وقتی می خواهید از پروژکتور برای انجام بازی ویدیویی استفاده کنید، باید اتاق، کاملاً تاریک باشد.

مساحت گیم روم

 در طراحی دکوراسیون گیم روم، اندازۀ اتاق از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید بدانید که باید صندلی گیمینگ و مانیتور با چه ابعادی تهیه کنید.

اتاق بازی، نباید خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد: اگر کوچک باشد، فعالیت در آن دشوار خواهد بود و اگر زیادی بزرگ باشد، قسمت های مختلفی از آن خالی و بدون استفاده باقی خواهد ماند؛ در نتیجه، سایز اتاق بازی بهتر است متوسط باشد.

لامپ های توکار در دکوراسیون اتاق گیمینگ

بسیاری از اتاق های بازی تبدیل شده اند به جایی برای به نمایش گذاشتن کلکسیون ها و وسایل، بنابراین داشتن فضای ذخیره سازی کافی بسیار مهم است. از طرفی فضای مناسب برای جا دادن لوازم بازی مثل کنترلر ها، کنسول های اضافی و … هم باید وجود داشته باشد. پس بهتر است به قفسه ها چراغ های توکار اضافه کنید تا کلکسیون و وسایل گیمینگ مورد علاقه تان یبشتر جلوه کنند.

فضای بازی که در آن از صندلی های راک خاکستری کم رنگ، بلندگو های توکار، چراغ هایLED دیواری و قفسه های مینیمالیستی استفاده شده باشد، جذابیت خاصی دارد. اگر از سبدهای نقره ای برای نگهداری وسایل در زیر میز بازی هم استفاده کنید طوریکه با رنگ خاکستری گرم و آرامش بخش دیوار هارمونی داشته باشد، عالی می شود. انداختن یک فرش با طرح پوست حیوانات هم به کفپوش جلوه فوق العاده ای می دهد.

دکوراسیون اتاق گیمینگ حرفه ای

دکوراسیون اتاق گیمینگ به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از اصلی ترینِ این موارد، نوع گیمر است. فرض کنید شما گیمرِ موبایل هستید و فقط با گوشی موبایل بازی می کنید. قطعاً اتاقی که شما به آن نیاز دارید با اتاق کسی که اهل بازی های ریسینگ با کامپیوتر است فرق دارد. دکوریار به‌عنوان یکی از به‌روزترین و جامع‌ترین فروشگاه‌های آنلاین لوازم خانگی خاص، فعالیت خود را با هدف عرضه کالای باکیفیت به هم‌وطنان گرامی آغاز نموده است. فروش تخصصی دکوریار در کنار محتواهای بی‌نظیر دکوراسیون منزل خواهد بود که شامل اکسسوری ها، پاف، مجسمه، چراغ آویز، بین بگ، مبلمان، کوسن، انواع لامپ، لوستر و میز بوده و به زودی گسترش خواهد یافت. شما بزرگواران علاقه مند می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکوریار مراجعه نموده و یا با شماره 02128423832 تماس بگیرید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا