عمومی

لپ تاپ تبدیل‌پذیر XPS 13 2022 با کیبورد جداشدنی، قلم لمسی و پشتیبانی از 5G رونمایی شد

دل نسل جدید لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر (دو در یک) سری XPS را با طراحی جدید رونمایی کرد. Dell XPS 13 جدید بیشتر از آنکه لپ‌‌تاپ باشد، تبلتی با صفحه‌کلید جداشدنی است. چند روز پیش، رندرهای منتسب به لپ‌‌تاپ جدید سری XPS 13 فاش شده بود. در نسل قبل این لپ‌‌تاپ، با محصولی سروکار داشتیم که از لولای برگشت‌پذیر بهره‌مند بود.

لپ تاپ تبدیل پذیر Dell XPS 13 2022 با کیبورد و قلم روی میز

به‌گزارش ورج، لپ‌تا‌پ Dell XPS 13 2022 به‌جای لولای برگشت‌پذیر، کیسی به نام XPS Folio دارد که به صفحه‌کلید مجهز است. این وسیله‌ی جانبی تا حد زیادی شبیه Magic Keyboard اپل برای تبلت‌های سری آیپد به‌نظر می‌رسد. صفحه‌کلید مجزا ازطریق آهن‌ربا به XPS 13 متصل می‌شود و آن را از تبلت به لپ‌تا‌پ تبدیل می‌کند. کیس مغناطیسی XPS Folio از سه زاویه‌ی ۱۰۰ و ۱۱۲٫۵ و ۱۲۵ درجه پشتیبانی می‌کند.

قلم لمسی XPS Stylus لپ تاپ تبدیل پذیر Dell XPS 13 2022

لپ‌تا‌پ جدید XPS 13 قلمی لمسی نیز دارد که با اتصال به بالای محصول شارژ می‌شود. دل می‌گوید افزون‌بر افراد راست‌دست، افراد چپ‌دست نیز می‌توانند از قلم لمسی XPS Stylus استفاده کنند. XPS Stylus با هربار شارژ حداکثر ۵۰ روز کار می‌کند. گفتنی است صفحه‌کلید و قلم لمسی لپ‌تا‌پ XPS 13 جداگانه عرضه می‌شوند.

XPS 13 2022 اولین لپ‌تا‌پ دل است که ازطریق سیم‌کارت الکترونیکی از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تا‌پ تا پیش از پایان تابستان امسال در دو مدل روانه‌ی بازار می‌شود. مدل استاندارد مجهز به وای‌فای بدنه‌ای از جنس آلومینیوم ماشین‌کاری‌شده دارد؛ ولی مدل مجهز به 5G از پنل پشتی با شیشه‌ی گوریلا گلس ۷ استفاده می‌کند تا از تداخل سیگنال جلوگیری شود.

نمای پشت و جلو لپ تاپ تبدیل پذیر Dell XPS 13 2022

دل می‌گوید لپ‌تا‌پ جدیدش از پردازنده‌ی نسل‌دوازدهمی سری Core i5 و Core i7 اینتل استفاده می‌کند. پردازنده‌ی کانفیگ پایه Core i5-1230U است که ۱۰ هسته دارد و به فرکانس بوست ۴٫۴ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند. دیگر مدل به پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای ۴٫۷ گیگاهرتزی Core i7-1250U مجهز است. کاربر می‌تواند کانفیگ‌های مختلف را با ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x و حداکثر یک ترابایت درایو ذخیره‌سازی PCIe 4 SSD تهیه کند.

نیم رخ لپ تاپ تبدیل پذیر Dell XPS 13 2022

دل در لپ‌تا‌پ جدید XPS 13 از نمایشگر ۱۳ اینچ ۳:۲ با وضوح ۲٬۸۸۰ در ۱٬۹۲۰ پیکسل استفاده کرده است که از استاندارد DisplayHDR 400 پشتیبانی می‌کند و روشنایی ۵۰۰ نیتی ارائه می‌دهد. درگاه‌های محصول به تنها دو Thunderbolt 4 (USB-C) محدود است که هر دو از استاندارد DisplayPort و Power Delivery پشتیبانی می‌کنند. در مدل‌های تبدیل‌پذیر پیشین خانواده‌ی XPS 13، از جک هدفون و اسلات کارت حافظه‌ی میکرو SD نیز استفاده می‌شد؛ اما این درگاه‌ها در مدل جدید حذف شده‌اند.

لپ تاپ تبدیل پذیر Dell XPS 13 2022 با قاب و قلم لمسی

دل می‌گوید در جعبه‌ی لپ‌تا‌پ جدیدش کابل مبدل USB-C به USB-A و مبدل USB-C به جک ۳٫۵ میلی‌متری قرار می‌دهد. در پنل جلویی لپ‌تا‌پ جدید دل، از وب‌کم ۵ مگاپیکسلی با وضوح 1080p استفاده شده است که از قابلیت Windows Hello پشتیبانی می‌کند. در پنل پشتی لپ‌تا‌پ نیز، دوربین ۱۱ مگاپیکسلی با وضوح 4K تعبیه شده است.

دل فعلاً به تاریخ عرضه‌ی دقیق و قیمت Dell XPS 13 2022 اشاره نکرده است؛ اما می‌گوید این محصول تابستان امسال به بازار می‌آید.

مشخصات فنی لپ‌تا‌پ تبدیل‌پذیر Dell XPS 13 2022
سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ هوم، ویندوز ۱۱ پرو
پردازنده‌ی مرکزی نسل دوازدهمی اینتل، مدل Core i5-1230U و Core i7-1250U
رم ۸ یا ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR4x-4266
پردازنده‌ی گرافیکی Intel Iris Xe
حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت M.2 PCIe 4.0 SSD
صفحه‌نمایش ۱۳ اینچ لمسی با توانایی پشتیبانی از استایلوس، وضوح ۲٬۸۸۰ در ۱٬۹۲۰ پیکسل، روشنایی ۵۰۰ نیت، نسبت تصویر ۳:۲، پشتیبانی از Dolby Vision و Eyesafe و HDR 400، پوشش ۱۰۰ درصدی sRGB
قلم لمسی XPS Stylus (جداگانه فروخته می‌شود)
درگاه دو Thunderbolt 4
قابلیت‌های ارتباطی Wi-Fi 6E و 5G و Bluetooth 5.2
دوربین جلویی: ۵ مگاپیکسلی، 1080p، مجهز به حسگر فروسرخ | پشتی: ۱۱ مگاپیکسلی، 4K
صفحه‌کلید XPS Folio (جداگانه فروخته می‌شود)
باتری ۴۹٫۵ وات‌ساعتی
ابعاد ۲۹۲٫۵ در ۲۰۱٫۲ در ۷٫۴ میلی‌متر
وزن ۷۳۶ گرم (صرفاً بدنه‌ی محصول)

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا