رمز ارز

پدر متاورس از برنامه‌های خود در این حوزه می‌گوید!

زمان مطالعه: دقیقه

نیل استفنسون (Neal Stephenson)، نویسنده‌ای که ۳۰ سال پیش اصطلاح «متاورس» را ابداع کرد، در حال راه‌اندازی یک پروژه بلاکچینی متمرکز بر متاورس به نام LAMINA1 است. استفنسون یک نویسنده داستان‌های علمی-تخیلی است که مفهوم یک دنیای واقعیت مجازی به نام متاورس را در سال ۱۹۹۲ میلادی و در رمان تصادف برفی (Snow Crash) خود مطرح کرد.
استفنسون بیان می‌کند که این تجربه به جای فناوری‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده مانند هدست‌ها و لنزهای ارائه‌شده توسط شرکت‌های متا و مایکروسافت، احتمالاً بیشتر به سمت صفحه‌های مسطح دو بعدی خواهد رفت. او امیدوار است که این بلاکچین لایه اول به عنوان یک «لایه پایه برای متاورس باز» عمل کند. طبق گزارش‌ها، در بلاکچین LAMINA1، استفنسون بر روی کمک به دریافت دستمزد مناسب توسط هنرمندان و دیگر ارزش‌آفرینان برای کارشان، کمک به محیط‌زیست و ساخت یک متاورس واقعاً باز، تمرکز خواهد کرد. این شبکه به احتمال زیاد، عاری از کربن خواهد بود.
جزئیات زیادی هنوز در مورد این پروژه وجود ندارد، اما نام جوزف لوبین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، در میان یکی از سرمایه‌گذاران اولیه آن به چشم می‌خورد.
استفنسون خاطرنشان کرد که وقتی سه دهه پیش برای اولین بار در مورد متاورس می‌نوشت، پیش‌بینی نمی‌کرد که در آینده، بازی‌های متاورسی با کیفیت بالا در مقیاس انبوه عرضه شوند.

۵۰ هزار شیبا هدیه

تو صرافی ارز پلاس، ترید کن و جایزه بگیر!
شروع کن

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا