عمومی

عرضه‌ اولیه‌ عمومی استارلینک احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ به تعویق خواهد افتاد

سرمایه‌گذارانی که قصد دارند سهام ماهواره اسپیس ایکس را خریداری کنند، باید مدت زمان بیشتری صبر کنند زیرا مدیرعامل شرکت برنامه‌های دیگری در سر دارد. طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، ایلان ماسک اخیراً به کارمندان خود گفته است که به احتمال زیاد استارلینک را تا سه الی چهار سال دیگر دردسترس عموم قرار نخواهد داد.

به گزارش گیزمودو و براساس فایل‌های صوتی به‌دست آمده توسط CNBC، ماسک هفته‌ی گذشته طی جلسه‌ای با کارمندان خود گفت عرضه‌ی اولیه‌ی عمومی استارلینک سه الی چهار سال دیگر انجام خواهد شد. وی اعلام کرد برای انجام چنین کاری استارلینک باید در موقعیتی خوب و قابل پیش‌بینی قرار بگیرد.

ایمیلی در سال ۲۰۱۹ به کارمندان اسپیس ایکس ارسال شده بود که براساس آن ماسک قصد داشت استارلینک را اوایل سال جاری عمومی کند؛ اما حال به نظر می‌رسد که وی کمی در انجام این کار محتاط است.

  • اسپیس ایکس سرویس قابل‌حمل استارلینک را با هزینه اولیه ۶۸۰ دلار در نقاط مختلف گسترش می‌دهد

استارلینک هنوز به‌طور کامل عملیاتی نشده اما در حال رسیدن به این مرحله است. هم‌اکنون، اسپیس ایکس حدود ۲۳۰۰ ماهواره استارلینک فعال دارد که در مدار پایین زمین کار می‌کنند. اما ماسک همچنان امید دارد برای دسترسی به اینترنت جهانی مجموعاً ۴۲ هزار ماهواره را دراختیار داشته باشد.

ماهواره‌ها در بخش‌هایی از ایالات متحده‌ی آمریکا، کانادا، نیوزلند، برخی از بخش‌های استرالیا، بریتانیا و بعضی از کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و فرانسه در حال حرکت هستند. اسپیس ایکس امیدوار است تا پایان سال خدمات خود را به سایر نقاط جهان گسترش دهد. این شرکت همچنین به همکاری با شرکت‌های دیگر علاقه‌ نشان می‌دهد. در ماه آوریل، استارلینک اولین همکاری خود با شرکت هواپیمایی بزرگ هاوایی ایرلاینز به منظور ارائه وای‌فای رایگان در طول پرواز را علنی کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا