عمومی

سامسونگ با الگوریتم‌های هوشمند، در تست‌های HDR تلویزیون Neo QLED تقلب کرده است

طبق گزارش‌ها، جدیدترین تلویزیون Neo QLED سامسونگ (مدل QN95B) در تست‌های HDR تقلب می‌کند. به‌نظر می‌رسد این تلویزیون از الگوریتم هوشمندانه‌ی خود برای شناسایی معیارهای HDR و تنظیم خروجی تصویر برای فریب‌ دادن معیارها و ارائه‌ی نتایج بهتر از نتایج واقعی استفاده می‌کند.

SamMobile ‌می‌نویسد، خوشبختانه روشی برای دور زدن الگوریتم تقلب سامسونگ و دریافت نتایج دقیق تست HDR وجود دارد. اکثر بازبینان و نهادهای صدور گواهی، قابلیت HDR را با استفاده از پنجره‌ای که ابعاد آن ۱۰ درصد ابعاد کل صفحه‌ی تلویزیون است، آزمایش می‌کنند. الگوریتم‌های تقلب سامسونگ زمانی فعال می‌شوند که آزمایش روی ۱۰ درصد از ابعاد صفحه‌نمایش انجام شده، اما این راهکار نمی‌تواند همه‌ی اندازه‌های پنجره را در نظر بگیرد.

FlayPanelsHD با در نظر گرفتن این موضوع، دریافت که نتایج آزمایش HDR هنگام استفاده از ۹ درصد ابعاد QN95B Neo QLED سامسونگ نسبت به آزمایش ۱۰ درصد از ابعاد این تلویزیون نتایج بسیار متفاوتی را ارائه می‌دهد.

نکته‌ی نگران‌کننده این است که به‌نظر می‌رسد تلویزیون Neo QLED سامسونگ هنگام تقلب در تست‌های HDR، حداکثر روشنایی صفحه را تا ۸۰ درصد افزایش می‌دهد. در این فرایند برای جلوگیری از آسیب‌رساندن به نور زمینه miniLED، سطح روشنایی حتی برای یک لحظه‌ی کوتاه از ۱۳۰۰ نیت به ۲۳۰۰ نیت افزایش می‌یابد.

بااین‌حال، درواقعیت مشخص شد که تلویزیون Neo QLED سامسونگ در سناریوهای استفاده در دنیای واقعی هرگز به روشنایی ۲۳۰۰ نیت نمی‌رسد. ظاهراً این افزایش روشنایی در این دستگاه به‌طور خاص برای فریب‌ دادن معیارهای HDR برنامه‌ریزی شده است.

سامسونگ به‌زودی به‌روزرسانی جدیدی برای QN95B Neo QLED منتشر می‌کند

پس از منتشر شدن گزارش تقلب سامسونگ در تست‌های HDR، این شرکت اعلام کرد به‌زودی به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی برای تلویزیون QN95B Neo QLED منتشر خواهد شد. غول فناوری کره‌ای در بخشی از توضیحات خود گفت:

سامسونگ برای ارائه‌ی تجربه‌ی مشاهده‌ی پویاتر برای مصرف‌کنندگان، به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی منتشر خواهد کرد که روشنایی ثابت محتوای HDR را در محدوده‌ی وسیع‌تری از ابعاد استاندارد صنعتی، تضمین می‌کند.

  • تصاویر مفهومی گلکسی S23‌ اولترا توجه ویژه‌ای به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی دارند
  • سامسونگ ظاهراً حداکثر حافظه ذخیره‌سازی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 را دو برابر می‌کند

مشخص نیست این وعده‌ی به‌روزرسانی سیستم‌عامل دقیقاً شامل چه مواردی است. سامسونگ با این بیانیه، فضایی را برای تفسیر باقی گذاشت و می‌تواند به‌ این معنا باشد که این شرکت الگوریتم را به‌روزرسانی خواهد کرد تا تلویزیون QN95B Neo QLED بتواند معیارهای HDR را در اندازه‌های بیشتری دور بزند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا