بازی

خالق سری Sonic توسط دادستان عمومی توکیو به جرم تجارت داخلی متهم شد

خالق سری Sonic توسط دادستان عمومی توکیو به جرم تجارت داخلی متهم شد

یوجی ناکا، خالق سری Sonic the Hedgehog، و یک کارمند سابق اسکوئر انیکس به نام تایسوکه ساساکی که اخیرا برای بار دوم توسط پلیس بازداشت شده بودند، اکنون توسط پلیس به جرم تجارت داخلی متهم شده‌اند و باید منتظر دادگاه خود باشند.

به گزارش NHK، دفتر دادستان عمومی توکیو قانع شده است که ناکا اطلاعات محرمانه‌ای در اختیار داشته که اسکوئر انیکس با همکاری استودیو ATeam Entertainment به دنبال ساخت اسپین آفی از سری فاینال فانتزی بوده است. این اسپین آف در واقع چیزی نبود جز Final Fantasy VII: The First Soldier که در واقع یک بازی بتل رویال برای موبایل است و ماه آینده سرورهایش خاموش خواهند شد.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Sonic Frontiersسونیک، بهتر از همیشه!
بررسی بازی Sonic Frontiers

یوجی ناکا با داشتن این اطلاعات که ارزش سهام اسکوئر انیکس بعد از معرفی این بازی به سرعت افزایش پیدا می‌کند، ۱۴۴.۷ میلیون ین (معادل ۸۳۴ هزار دلار) از سهام این شرکت را خریداری کرده است. همراه با او، تایسوکه ساساکی نیز ۱۰۵ میلیون ین (تقریبا ۷۸۷ هزار دلار) سهام خریداری کرد. اکنون آن‌ها با اتهام تجارت داخلی (خرید و فروش غیرقانونی سهام یک شرکت توسط کارمندان آن) مواجه شده‌اند و باید منتظر دادگاه خود باقی بمانند.

یوجی ناکا خالق Sonic

طبق گزارشاتی که در زمان اولین بازداشت ناکا منتشر شد، این بازی‌ساز چنین کاری را با بازی موبایل Dragon Quest Tact نیز انجام داده است. او که در آن موقع در حال کار روی بازی شکست خورده Balan Underworld بود، تقریبا ۱۰ هزار سهم از سهام استودیو Aiming، توسعه‌دهنده Dragon Quest Tact، را به ارزش ۲.۸ میلیون ین (۲۰ هزار دلار) خریداری کرد.

یوجی ناکا رئیس سابق استودیو Sonic Team بود که به عنوان برنامه‌نویس ارشد اولین بازی‌های سونیک، یکی از خالقان این سری محسوب می‌شود. او به عنوان آخرین بازی خود روی Balan Underworld به عنوان کارگردان فعالیت کرد، بازی‌ای که با همکاری اسکوئر انیکس ساخته شد و در نهایت به هیچ وجه نتوانست مورد استقبال منتقدان و بازیکنان مواجه شود.

مطلب پیشنهادی:بهترین شبیه‌سازهای کنسول‌های قدیمی برای گوشی‌هابه همزادت سلام کن!
بهترین شبیه‌سازهای کنسول‌های قدیمی برای گوشی‌ها


با پول استیم دک چه چیزهایی می‌توانیم بخریم؟

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا