موبایل

نقشه‌هایی که اتحادیه اروپا برای آیفون بعدی در سر دارد

طی بازه چند ماه، اتحادیه اروپا چند تصمیم مهم درباره طراحی آیفون گرفت. برخی از این تصمیم ها کوچک و برخی دیگر بزرگ هستند و تمام آنها بدان معنا است که آیفون به دستگاهی انعطاف پذیرتر تبدیل خواهد داشت.

به گزارش lastech از مهر، نخست و مهم تر از بقیه آنکه اپل مجبور شده فعالیت در فروشگاه اپ خود را در اروپا ساده تر کند. این شرکت اجازه می دهد فروشگاه های اپ طرف ثالث روی آیفون ها فعال شوند. این امر وضعیتی ایجاد می کند که مشابه آن در دستگاه های اندروید وجود دارد. با وجود آنکه گوگل فروشگاه «گوگل پلی» را دارد اما اپ استورهای طرف ثالث را می توان روی آنها نصب کرد و کاربران می توانند اپ فروشگاه آمازون را نیز روی دستگاهشان نصب کنند.

پس از آن گزارش شد اپل این تغییرات را به اروپا محدود کرده اما در سراسر جهان اعتراضاتی به این تصمیم شد و باید منتظر ماند و دید آیا اقدامات مذکور منحصر به این منطقه باقی می مانند یا خیر.

آوی گرینگارت از«تک اسپاننشال» در این باره می گوید: در واقع هدف از اجرای طرح فعالیت فروشگاه های اپ طرف ثالث در دستگاه های اپل، کاهش درآمد این شرکت از مجموعه محصولاتش است و ارتباطی به تقاضای مشتریان برای فروشگاه های دیگر ندارد. نصب اپ از خارج اپ استور احتمالاً چالش های امنیتی به وجود می آورد، اما ممکن است اپل اقداماتی امنیتی برای کاهش تهدیدهای موجود ایجاد کند. تصور نمی کنم تغییراتی که در فروشگاه اپ ایجاد می شود نسبت به زمانی که بیشتر مشتریان مجبور بودند اپ های طرف ثالث را دانلود کنند، بیشتر باشد. همانطور که گفته شد بیشتر کاربران اندروید و iOS به برنامه های پیش فرض خود اتکا می کنند.

دومین تغییر مهم اپل مربوط به اتصال دهنده های یو اس بی سی است. قرار است در ۲۰۲۴ میلادی این اتصال دهنده ها در دستگاه های اپل یکسان شوند. به عبارت دیگر هر دستگاهی که اپل می فروشد، خواه آی پد پرو یا مک بوک، همه آنها با شارژر یو اس بی سی عرضه می شوند. البته اکنون بیشتر لپ تاپ های ویندوز، موبایل های اندروید یا کتابخوان های کیندل دارای پورت یو اس بی سی هستند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا