عمومی

امکان نصب زودهنگام به‌روزرسانی بزرگ 22H2 ویندوز 11 فراهم شد

مایکروسافت امروز به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ را برای کاربران عضو برنامه‌ی پیش‌نمایش نسخه‌های آزمایشی نهایی منتشر می‌کند. انتظار داریم نسخه‌ی 22H2 ویندوز ۱۱ در ماه‌های آینده دردسترس عموم کاربران قرار گیرد. این به‌روزرسانی شامل تغییرات بزرگی ازجمله پوشه‌های جدید منو استارت و حرکت لمسی به‌روزشده و کشیدن‌ورها کردن (Drag & Drop) برای نواروظیفه است.

به‌گزارش ورج، درحالی‌که می‌توانید منتظر بمانید تا مایکروسافت به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ را ازطریق بخش Windows Update رسماً ارائه دهد، امکان نصب بیلد 22621 ازطریق گزینه‌ی Windows Insider در قسمت به‌روزرسانی ویندوز نیز وجود دارد. برای این منظور باید مطمئن شوید که Release Preview انتخاب شده باشد.

پوشه های جدید منو استارت ویندوز ۱۱

مقاله‌های مرتبط:

  • آموزش دانلود و نصب ویندوز 11
  • با کوچ به ویندوز 11 کدام قابلیت‌های ویندوز 10 را از دست می‌دهید

نسخه‌ی 22H2 ویندوز ۱۱ ویژگی جدیدی به‌ نام کاغذدیواری برجسته را دربر می‌گیرد که در میان تصاویر زمینه‌ی زیبایی که معمولاً روی صفحه‌ی قفل مشاهده می‌کنید، نمایش داده می‌شود. زیرنویس‌های زنده نیز در این به‌روزرسانی تعبیه شده‌اند؛ قابلیتی بسیار کاربری برای افراد ناشنوا و کم‌شنوا و کسانی که به زیرنویس خودکار نیاز داشته باشند. امکان استفاده از این قابلیت برای هر محتوای صوتی وجود دارد و می‌توان زیرنویس‌ها را روی پنجره‌ای شناور یا در بالا و پایین صفحه‌نمایش قرار داد.

Task Manager در نسخه‌ی 22H2 ویندوز ۱۱ با حالت تیره‌ی جدید و طراحی بسیار بهبودیافته، به‌طور اساسی تغییر کرده است. این به‌روزرسانی شامل نوار فرمان جدید برای مطابقت بیشتر با حالت تیره است. علاوه‌براین، این حالت کارآمد به شما اجازه می‌دهد برنامه‌ها را از مصرف منابع سیستم محدود کنید.

اگر از طرفداران Snap Layouts ویندوز ۱۱ هستید، با به‌روزرسانی جدید این سیستم‌عامل می‌توانید برنامه‌ای را به بالای پنجره بکشید و از همه‌ی طرح‌بندی‌های مدنظرتان استفاده کنید. همچنین، مایکروسافت در حال بهبود ویژگی فوکوس است تا هنگام انجام کار، مزاحمتی برای کاربر ایجاد نشود. بی‌صداکردن سریع اعلان‌ها در این حالت بسیار آسان‌تر شده است؛ بنابراین، در این شرایط فقط اعلان‌های بسیار مهم را مشاهده خواهید کرد.

زیرنویس زنده ویندوز ۱۱

بیشترِ کاربران ویندوز ۱۱ از بازگشت قابلیت کشیدن‌ورهاکردن به نواروظیفه خوشحال می‌شوند؛ قابلیتی که امکان می‌دهد فایل‌ها را به برنامه‌هایی مثل فتوشاپ بکشید. پوشه‌های جدید منو استارت نیز به کاربران اجازه می‌دهد بخش‌های سنجاق‌شده این منو را در مجموعه‌ای منظم از پوشه‌ها سفارشی‌سازی کنند. نسخه‌ی 22H2 ویندوز ۱۱ اواخر سال جاری رسماً برای همه‌ی سیستم‌های سازگار با این سیستم‌عامل دردسترس قرار خواهد گرفت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا