رمز ارز

مواظب هک کیف پولتان در توییتر باشید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هفته گذشته توجه‌ها در توییتر به اکانتی ناشناس جلب شد که ادعا می‌کرد اعمال غیرقانونی و غیراخلاقی اینفلوئنسرها و پروژه‌های بزرگ کریپتو از کلاهبرداری گرفته تا قتل و تجاوز را افشا خواهد کرد. نام کاربری این اکانت Adyingnobody است و گفته که با استفاده از یک حفره امنیتی در تلگرام به پیام‌های برخی از این افراد و شرکت‌ها در این اپلیکیشن دسترسی پیدا کرده که حاکی از ارتکاب آنها به چنین جرائمی است.
با توجه به اهمیت و بزرگی ادعاهای مطرح‌شده، این حساب یک‌شبه در توییتر ۳۶۰۰۰ هزار فالوور جذب کرد. آدرس کیف پولی هم که این حساب در توییتر خود قرار داده، از زمان مطرح کردن این ادعاها تا زمان انتشار این خبر ۴۶ تراکنش دریافت کرده است.
با این‌ حال، بسیاری از اعضای جامعه کریپتو توصیه کرده‌اند که در مواجهه با این نوع حساب‌ها باید هوشیارانه عمل کرد. این حساب در پایان توییت‌های خود یک لینک دانلود فایل فشرده و امضا قرارداد گذاشته است که به گفته بسیاری به‌منظور هک کردن حساب‌های کاربران است.
همچنین بسیاری از کاربران نسبت به وجود حفره ادعایی در تلگرام ابراز تردید کرده‌اند. تلگرام نیز رسما به این ادعا پاسخ داده و ضمن رد آن، نسبت به قصد این حساب برای ترغیب کاربران برای نصب بدافزار، هشدار داده است.
شبکه‌های اجتماعی، اصلی‌ترین راه نفوذ کلاهبرداران به حساب‌های ارز دیجیتال هستند. در سال ۲۰۲۱ یک میلیارد دلار کلاهبرداری از این طریق انجام شد.

۵۰ هزار شیبا هدیه

تو صرافی ارز پلاس، ترید کن و جایزه بگیر!
شروع کن
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا