تکنولوژی

دستگاه‌های USB-C برای ارسال اطلاعات به مک او اس ونتورا باید مجوز بگیرند

از قرار معلوم سیستم عامل تازه معرفی شده مک او اس ونتورا در زمینه جلوگیری از خسارات ناشی از لوازم جانبی، عملکرد دلگرم‌ کننده‌ای برای کاربران خواهد داشت زیرا بنابر گفته اپل، دستگاه‌های دارای USB-C و تاندربولت بدون دریافت اجازه از ونتورا قادر به تبادل اطلاعات در مک‌های دارای تراشه M1 و M2 نخواهند بود.

گفتنی است که این ویژگی به صورت پیش‌فرض فعال است اما روی لوازمی که در طول بروزرسانی سیستم‌عامل به مک متصل می‌شوند، تاثیری ندارد. قابلیت مذکور همچنین برای کارکرد نمایشگر‌های خارجی، اداپتورهای جریان برق و سایر محصولاتی که به هاب‌های تایید شده متصل هستند هم مزاحمتی ایجاد نخواهد کرد.

با این وجود اگر کاربران وسیله‌ای را با قصد شارژ کردن به مک خود متصل کنند، وسیله مذکور حتی در صورت مسدود شدن عملکردش توسط ونتورا، همچنان به شارژ شدن ادامه خواهد داد. بدین ترتیب اگر کاربری بخواهد در شرایط اضطراری با کامپیوتر شخص دیگری گوشی خود را شارژ کند، ونتورا مانعی ایجاد نخواهد کرد.

ویژگی امنیتی جدید macOS ونچورا

اطلاعات تکمیلی از قابلیت امنیتی جدید macOS ونتورا

لازم به ذکر است که این قابلیت جدید macOS ونتورا توانایی جلوگیری از سوختن یا خرابی دستگاه به علت بالا و پایین شدن شدت جریان برق را ندارد اما لایه امنیتی قابل توجهی را به ایمنی سیستم عامل ونتورا افزوده است، با این وجود در زمینه دسترسی به اطلاعات، این کاربران هستند تصمیم‌گیرنده نهایی محسوب می‌شوند.  

در همین راستا کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش Security در قسمت Security and Privacy، تنظیمات مربوط به این ویژگی را تغییر دهند و یا آن را غیرفعال کنند. با این حال ویژگی مذکور در صورت فعال بودن برای هر دستگاه جانبی اجازه اتصال تا سقف 3 روز را فراهم می‌کند.

ویژگی مذکور حداقل روی کاغذ یک قابلیت امنیتی کاملا مفید و کاربردی به نظر می‌رسد که می‌توان در صورت عدم تمایل به استفاده، آرا به راحتی غیرفعال کرد.    

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا