رمز ارز

هکرهای کره شمالی، بلای جان کاربران رمزارز!

زمان مطالعه: دقیقه

بر اساس گزارش جدید شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین الیپتیک (Elliptic)، نحوه هک ۱۰۰ میلیون دلاری پل هورایزن (Horizon) شبکه هارمونی و شستشوی دارایی‌های دیجیتالی به سرقت رفته، شباهت زیادی به حملات گروه هکری لازاروس (Lazarus) دارد. گروه لازاروس، مجموعه‌ای از هکرهای تحت حمایت دولت کره شمالی است.
به گزارش الیپتیک، گروه لازاروس اعتبار ورود کارکنان هارمونی در منطقه آسیا و اقیانوسیه را هدف قرار داده تا سیستم امنیتی این پروتکل را نقض کند. پس از به دست آوردن کنترل پروتکل، هکرها برنامه‌های شستشوی خودکار را به کار گرفتند که دارایی‌های سرقتی را جابه‌جا می‌کرد.
پیش‌تر، هک ۶۰۰ میلیون دلاری پل رونین (Ronin) بازی محبوب اکسی اینفینیتی که در ماه آوریل رخ داد، نیز به گروه لازاروس نسبت داده شده بود.
طبق گزارش‌ها، کره شمالی ۷ هزار هکر تمام‌وقت را برای جمع‌آوری سرمایه از طریق حملات سایبری، باج افزارها و هک پروتکل‌های رمزارزی به کار گرفته است. این کشور با سرقت بیش از ۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال در یک دهه گذشته، در جرایم مرتبط با کریپتو پیشتاز است.
با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که همزمان با سقوط بازار کریپتو، ارزش ذخایر رمزارزی کره شمالی نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و این موضوع، می‌تواند برنامه آزمایش تسلیحات هسته‌ای این کشور را مختل کند.

۲۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی پینگی میتونی ۲۰۰ میلیون واحد بیبی دوج هدیه بگیری!
دریافت جایزه

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا