عمومی

جزئیات Telegram Premium فاش شد؛ ابزارهای پیشرفته مدیریت چت، حذف تبلیغات و هزینه ماهانه ۴٫۹۹ دلار

تلگرام از زمان آغاز به‌ کار توانسته است صدها میلیون نفر کاربر را از سراسر دنیا به‌سمت خود بکشاند. این پیام‌رسان که جدی‌ترین رقیب واتساپ محسوب می‌شود، در ایران محبوبیت بسیار زیادی دارد. مدتی پیش، اعلام شد این پیام‌رسان تا ابد رایگان می‌ماند؛ اما به قابلیت‌های ویژه‌ای مجهز می‌شود که برای دسترسی به آ‌‌ن‌ها به تهیه‌ی اشتراک پولی ملزم‌ خواهید بود.

هفته‌ی گذشته، در گزارشی اعلام شد Telegram در آینده‌ای نزدیک قابلیت‌های پولی را رسماً معرفی می‌کند. درحالی‌که فعلاً تیم تلگرام خبری رسمی اعلام نکرده، ساعاتی پیش جزئیات سرویس اشتراکی این پیام‌رسان در توییتر فاش شد. افشاگری به نام الساندرو پالوتزی که سابقه‌ی درخشانی درزمینه‌ی افشای اطلاعات دارد، می‌گوید قیمت سرویس اشتراکی تلگرام ۴٫۹۹ دلار در ماه خواهد بود.

قابلیت های تلگرام پریمیوم / Telegram Premium در اسکرین شات فاش شده

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصویر بالا کلیک کنید

به‌نظر می‌رسد سرویس اشتراکی تلگرام قرار است با نام Telegram Premium معرفی شود. در سرویس تلگرام پریمیوم، محدودیت‌هایی مثل تعداد کانال‌ها و پوشه‌ها کاهش می‌یابد. به‌ادعای پالوتزی، در سرویس پریمیوم امکان عضویت در حداکثر ۱٬۰۰۰ کانال، ایجاد ۲۰ پوشه، سنجاق‌کردن ۱۰ چت، ۱۰ لینک عمومی، دسترسی به چهار حساب کاربری و… ممکن می‌شود.

کاربران نسخه‌ی اشتراکی تلگرام خواهند توانست فایل‌هایی با ظرفیت حداکثر چهار گیگابایت را آپلود کنند. در‌حال‌حاضر، تلگرام محدودیت دو‌گیگابایتی برای آپلود فایل‌ها در سرورهای ابری در نظر گرفته است. نسخه‌ی اشتراکی تلگرام سرعت دانلود بیشتری خواهد داشت و از محدودیت سرعت دانلود محتواهای چندرسانه‌ای و اسناد خبری نخواهد بود. قابلیت دیگر این است که تلگرام در نسخه‌ی اشتراکی با تجزیه‌و‌تحلیل پیام‌های صوتی (ویس‌مسیج)، گفتار را به متن تبدیل خواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط:

  • فروش اشتراک ویژه با قابلیت‌های اختصاصی؛ ایده جدید تلگرام برای کسب درآمد از کاربران
  • تلگرام به‌زودی اشتراک پولی برای قابلیت‌های ویژه‌اش را راه‌اندازی می‌کند

واتساپ که پشتوانه‌ی بزرگی مثل متا دارد، قابلیت‌های محدودتری درمقایسه‌با تلگرام دارد. تلگرام افزون‌بر برخورداری از قابلیت‌های پرشمار، سرور ابری نامحدود دراختیار کاربر قرار می‌دهد که بسیار پرهزینه است. این موضوع باعث شده است منبع اصلی درآمدهای تلگرام همواره محل بحث باشد. از سال جاری میلادی، تلگرام نمایش تبلیغات را شروع کرده است تا درآمدهایش را افزایش دهد. نسخه‌ی اشتراکی درآمدهای تلگرام را بیش‌از‌پیش افزایش می‌دهد. تلگرام می‌گوید در نسخه‌ی اشتراکی از نمایش تبلیغات خبری نخواهد بود.

در چند وقت اخیر، تلگرام به قابلیت واکنش به پیام ازطریق ایموجی مجهز شده است. ظاهراً در نسخه‌ی پریمیوم، قرار است ایموجی‌های جدیدی برای این قابلیت را شاهد باشیم که در نسخه‌ی عادی ارائه نمی‌شوند. نسخه‌ی اشتراکی نیز میزبان استیکر اختصاصی خواهد بود که به‌صورت ماهانه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. در اسکرین‌شات فاش‌شده‌ی الساندرو پالوتزی آمده است که در نسخه‌ی پریمیوم تلگرام ابزارهایی پیشرفته برای مدیریت چت‌ها نظیر تنظیم پوشه پیش‌فرض و آرشیو خودکار و پنهان‌کردن چت‌های جدید از افرادی به‌غیر از مخاطبان گوشی ارائه می‌شود.

پس از تهیه‌ی سرویس پریمیوم، علامتی به کنار نام شما اضافه می‌شود تا بقیه بدانند که در حال استفاده از این سرویس و حمایت از تلگرام هستید. نسخه‌ی پریمیوم تلگرام افزون‌بر قابلیت‌های یادشده، استفاده از آواتارهای ویدئویی را به‌عنوان تصویر پروفایل ممکن خواهد کرد. تلگرام پریمیوم به کاربر امکان خواهد داد آیکون‌های جدیدی برای اپلیکیشن انتخاب کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا