عمومی

امنیت و بهره‌وری در سافاری iOS 16 ارتقا می‌یابد

اپل در رویداد WWDC 2022 از iOS 16 پرده‌برداری کرد؛ سیستم‌عاملی که پاییز امسال برای عموم کاربران و هم‌زمان برای دستگاه‌های سازگار با iPadOS 16 و macOS Ventura منتشر خواهد شد. امسال قابلیت‌های جدید مختلفی به سیستم‌عامل‌های اپل اضافه شده است که درادامه، نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

اضافه‌شدن قابلیت‌های همکاری جدید به سافاری

به‌گزارش 9to5Mac، همکاری با سایر کاربران ازطریق مرورگر اپل اکنون آسان‌تر از همیشه است. به‌روزرسانی اخیر این مرورگر قابلیت جدیدی به‌ نام Shared Tab Groups به‌همراه دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی، در مجموعه‌ای از برگه‌ها با یکدیگر همکاری و هنگام کار گروهی، به‌روزرسانی‌های فوری را مشاهده کنند.

علاوه‌براین، کاربران می‌توانند برگه‌ها و نشانک‌ها را مستقیماً ازطریق مرورگر به‌اشتراک بگذارند. Tab Groups برای صفحات امکان سفارشی‌سازی پس‌زمینه و نشانک‌ها و بخش‌های منحصربه‌فردی فراهم می‌کند که گروه می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند.

سافاری، امن‌تر از همیشه

سافاری روی آیپد

به‌روزرسانی سافاری ویژگی‌های امنیتی جدیدی مثل کلید‌های عبور را شامل می‌شود. کاربران با استفاده از این روش می‌توانند بدون وارد‌کردن رمزعبور در وب و اپلیکیشن‌ها وارد حساب کاربری خود شوند. کلید‌های عبور هرگز در سرور آنلاین ذخیره نمی‌شوند و همیشه روی دستگاه باقی خواهند ماند. بدین‌ترتیب، هکرها نمی‌توانند آن‌ها را به‌سادگی به‌سرقت ببرند.

ویژگی‌های کلیدهای عبور و حسگر اثرانگشت تاچ آی‌دی و فیس آی‌دی برای تأیید بیومتریک استفاده می‌شوند. iCloud Keychain نیز گذرواژه‌ها را در مک، آیپد، آیفون و اپل تی‌وی همگام‌سازی می‌کند. استفاده از این ابزارها بسیار لذت‌بخش است؛ زیرا نیاز به واردکردن رمزعبور را از بین می‌برند.

مقاله‌های مرتبط:

  • نسخه بتای iOS 16 بار دیگر از احتمال اضافه شدن قابلیت صفحه‌نمایش همیشه‌روشن به آیفون ۱۴ خبر می‌دهد
  • اپل آپدیت‌های امنیتی 16 iOS و macOS Ventura را مستقل از نسخه جدید سیستم‌عامل منتشر می‌کند

به‌روزرسانی جدید مرورگر سافاری اپل می‌تواند بسیار کاربردی باشد. گسترش قابلیت‌های همکاری در این مرورگر واقعاً جذاب است. Tab Groups می‌تواند در محل کار یا مدرسه بسیار مفید واقع شود. ازآن‌‌جا‌که این قابلیت‌ها مختص کاربران اپل است، انتظار می‌رفت کوپرتینویی‌ها امکانات بیشتری برای تعامل با دستگاه‌های سایر شرکت‌ها روی مرورگر خود ارائه دهند؛ اما این امر تاکنون مدنظر آنان نبوده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا