عمومی

الکس کیپمن، مدیر واحد HoloLens مایکروسافت، به دلیل سوءرفتار جنسی از سمت خود برکنار شد

ورج در گزارشی به‌نقل از اینسایدر می‌نویسد الکس کیپمن، رهبر تیم تولید هدست‌های واقعیت افزوده‌ی HoloLens و کنترلرهای حرکتی Kinect کنسول ایکس باکس و یکی از نیروهای فنی ارشد مایکروسافت‌، در پی متهم‌شدن به آزار کلامی و سوءرفتار جنسی از سِمَت خود برکنار شده است.

در‌حال‌حاضر، مایکروسافت ادعای اینسایدر را تأیید یا تکذیب نکرده است؛ اما رسانه‌ی گیک‌وایر می‌گوید به ایمیلی از اسکات گاتری، مدیر واحد خدمات ابری مایکروسافت، دسترسی پیدا کرده است که خروج الکس کیپمن را تأیید می‌کند. ظاهراً گاتری در این ایمیل گفته است: «به‌طور مشترک تصمیم گرفته‌ایم که او شرکت را ترک کند و سراغ فرصت‌های دیگر برود.»

ایمیل منتسب به اسکات گاتری که نسخه‌ی کاملش را می‌توانید در گیک‌وایر مطالعه کنید، اشاره‌ای به اتهامات علیه الکس کیپمن نمی‌کند و می‌گوید او تا دو ماه دیگر به فعالیتش ادامه می‌دهد و سپس از مایکروسافت خارج می‌شود. گاتری می‌افزاید مایکروسافت قصد دارد تغییرات مهمی در واحد تجاری واقعیت ترکیبی اعمال کند. ظاهراً تیم‌های سخت‌افزاری قرار است به واحد تجاری Windows + Devices به مدیریت پانوس پانای منتقل شوند.

به‌ادعای منابع وب‌سایت اینسایدر، بیش از ۲۵ نفر از کارکنان مایکروسافت به انتشار گزارشی داخلی مبنی‌بر سوءرفتار جنسی الکس کیپمن کمک کرده‌اند. کارکنان مایکروسافت در این گزارش به نمونه‌هایی نظیر لمس ناخوشایند اشاره کرده‌اند. همچنین در بخشی از گزارش داخلی، گفته شده است که الکس کیپمن درمقابل کارمندان در دفتر ویدئو واقعیت مجازی مبتذل تماشا کرده است.

گزارش جدید اینسایدر در حالی منتشر می‌شود که این رسانه ۲۵ می ۲۰۲۲ (۴ خرداد ۱۴۰۱) گزارش مشابهی علیه کیپمن نوشته بود. در آن زمان، ده‌ها نفر از کارکنان مایکروسافت جزئیات سوءرفتار کیپمن را دراختیار این رسانه قرار دادند. سه نفر از کارکنان مایکروسافت به اینسایدر گفته‌اند که به آن‌ها هشدار داده شده است اجازه ندهند کیپمن با کارکنان زن تنها باشد. در آن زمان، وقتی اینسایدر خواستار شفاف‌سازی مایکروسافت شد، این شرکت ادعاهای سوءرفتار جنسی الکس کیپمن را تأیید یا تکذیب نکرد.

یکی از مدیران پیشین مایکروسافت به حدی از سوءرفتار کیپمن ناراحت بوده که گفته است دنیاگیری ویروس کرونا و آغاز دورکاری کارمندان باعث شده وضعیت کمی بهتر شود. این مدیر که نخواسته نامش فاش شود، در گفت‌و‌گو با اینسایدر اعلام کرده است: «متأسفانه بهترین اتفاقی که رخ داد، دنیاگیری کرونا بود. به‌لطف این اتفاق، دیگر مجبور نبودیم به‌صورت حضوری با او تعامل داشته باشیم.»

الکس کیپمن به درخواست مکرر رسانه‌ی اینسایدر برای شفاف‌سازی درباره‌ی این اتهامات سنگین پاسخ نداده است. همچنین، بررسی حساب کاربری کیپمن در توییتر نشان می‌دهد او از روز ۲۳ می ۲۰۲۲ (۲ خرداد ۱۴۰۱) هیچ توییت جدیدی منتشر نکرده است. الکس کیپمن زمستان سال گذشته به گزارش قدیمی‌تری از اینسایدر واکنش نشان داده بود که ادعا می‌کرد تیم تولید HoloLens در وضعیت خوبی قرار ندارد. اینسایدر نوشته بود وضعیت تیم HoloLens به‌حدی نامطلوب است که احتمال لغوشدن پروژه‌ی تولید HoloLens 3 وجود دارد. کیپمن در پاسخ گفت: «آنچه در اینترنت می‌خوانید، باور نکنید.»

قبل از گزارش اینسایدر، رسانه‌ی وال‌استریت ژورنال در گزارشی جداگانه ادعا کرده بود بیش از ۷۰ نفر از کارکنان تیم HoloLens مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ این شرکت را ترک کرده‌اند و بیش از ۴۰ نفر آن‌ها به عضویت متا (شرکت مادر فیسبوک) درآمده‌اند.

    • اندی رابین جزو ۴۸ نفری بوده که به اتهام آزار جنسی از گوگل جدا شده‌اند

مایکروسافت روی عقد قراردادی بزرگ با ارتش ایالات متحده با محوریت محصولات خانواده‌ی HoloLens حساب باز کرده بود؛ چراکه ارتش آمریکا بیش از ۱۲۰ هزار هدست مبتنی‌بر سیستم تقویت بصری یکپارچه (IVAS) برای سربازان سفارش داده بود.

به‌لطف این سفارش، مایکروسافت می‌توانست در بازه‌ی زمانی ۱۰ ساله درآمدی ۲۱٫۸۸ میلیارد دلاری ازطریق ارتش آمریکا کسب کند؛ بااین‌حال، ارتش تصمیم گرفت عقد قرارداد را به‌تأخیر بیندازد. همچنین، یکی از اعضای پنتاگون اعلام کرد دیدگاه مثبتی درباره‌ی این قضیه ندارد. در‌هرصورت صرف‌نظر از وضعیت فعلی تیم HoloLens، الکس کیپمن دیگر جایی در مایکروسافت ندارد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا