بازی

تاثیر اخبار ارز دیجیتال در نوسان بازار ارز دیجیتال چقدر است؟

تاثیر اخبار ارز دیجیتال در نوسان بازار ارز دیجیتال چقدر است؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

گاهی مقوله‌ی اخبار ارز دیجیتال بیشترین تاثیر را روی کریپتوکارنسی دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد تاثیر اخبار کریپتوکارنسی روی قیمت آن صحبت کنیم. منابع معتبر را معرفی کرده و در نهایت تاثیر شبکه‌های اجتماعی را روی قیمت ارز دیجیتال را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

چرا اخبار منفی مورد توجه قرار می‌گیرند؟

در ابتدای خلقت، انسان‌های اولیه فقط یک وظیفه داشتند آنهم اینکه زنده بمانند. همین عادت از اجدادمان به ما ارث رسیده است. مغز انسان‌ها فقط وظیفه بقاء انسان را به عهده دارد. از همان ابتدا انسان از تمام کارهایی که ممکن بود خود او یا یکی از اطرافیانش را به خطر بیاندازد دوری می‌کرد. سپس آن را به تمام هم نوعان خود انتقال می‌داد. با پیشرفت علم و تغییر ابزارهای ارتباطی، اخبار منفی در صدر تیتر تمام رسانه‌های دیجیتالی و غیر دیجیتالی قرار گرفت.

از آنجایی که مغز انسان دنبال خطر می‌گردد که از آن دوری کند، همیشه خبر اتفاقاتی که برای سلبریتی‌ها می‌افتد بیشتر سر و صدا می‌کند تا خبر موفقیت‌ها و قراردادهای میلیاردی آنان. نه تنها در صنعت سینما بلکه در تمام صنایع از جمله صنعت ارز دیجیتال نیز اخبار منفی کریپتوکارنسی بیشترین بازدید را دارد.

تاثیر اخبار کریپتوکارنسی روی ارز دیجیتال

خبرنگاران و خبرسازان از این موضوع اطلاع دارند. تمام خرج و مخارج زندگی بسیاری آنان از فروش خبرهای منفی به دست می‌آید. اخبار ارز دیجیتال چه مثبت و چه منفی، از این منبع به آن منبع به اندازه‌ای دست به دست می‌شوند تا تاثیر خود را روی بازار ارز دیجیتال بگذارد.

اخبار ارز دیجیتال می‌تواند بسیار سازنده یا بسیار ویرانگر باشد. اما از آنجایی که منابع خبری زیاد هستند ممکن است اخبار ارز دیجیتال غیر موثق بوده و با تکثیر بیش از حد واقعی به نظر برسد و بسیاری از سرمایه گذاران و نهنگ‌ها را دچار تردید کند. همین تردیدهای حاصل از اخبار ارز دیجیتال، می‌تواند تحلیل تحلیلگران حرفه‌ای را بلا استفاده کند در حالی که بسیاری از این خبرها از پایه دروغ بوده و غیر موثق است.

به کدام اخبار ارز دیجیتال اعتماد کنم؟

امروزه تشخیص اطلاعات موثق از اخبار جعلی مهمتر از هر کار دیگری است. با توجه به تعداد بالای منابع خبری، گاهی تشخیص موارد موثق دشوار است. در ادامه به بررسی برخی منابع موثق می‌پردازیم.

Cointelegraph

کوین تلگراف در مورد طیف گسترده‌ای از بلاک چین، ارزهای دیجیتال و اخبار فین تک در حال ظهور، اطلاعات دسته اول و بکر منتشر می‌کند. هدف آنها ارائه اخبار ارز دیجیتال به صورت دقیق و روزانه از دنیای متمرکز و غیرمتمرکز است. Cointelegraph به بی‌طرف بودن و ارائه محتوای روشنگرانه، مانند تجزیه و تحلیل عمیق و نمودارهای جامع از قیمت ارزهای دیجیتال، شهرت دارد. این سایت برای روشنتر کردن همه چیز برای خوانندگان خود، نظرات و گزارش‌هایی در مورد اخبار ارز دیجیتال نیز منتشر می‌کند.

CoinDesk

CoinDesk اخبار ارز دیجیتال را پوشش وسیعی داده است. هدف این سایت پرورش نسل بعدی سرمایه گذاران است. این سایت خبری برای اطلاع رسانی و آموزش، در تلاش است سرمایه گذاران را باهم ارتباط دهد. CoinDesk به دلیل ایجاد شاخص قیمت بیت کوین شناخته شده است. نرخ مرجع قیمتی و اخبار کریپتو کارنسی این سایت به طور گسترده توسط مجلات مالی سنتی مانند فایننشال تایمز، وال استریت ژورنال و CNBC مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 Walex

والکس یکی از منابع معتبر و موثق در دنیاست. این سایت توانسته بزرگترین منبع آموزشی و نرخ قیمتی را به همراه آخرین اخبار ارز دیجیتال به زبان فارسی در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد. برای مشاهده آخرین اخبار ارز دیجیتال می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید :

اخبار ارز دیجیتال : https://wallex.ir/blog/category/news/

CoinMarketCap

اگر اعداد و ارقام بیشتر از گزارش‌های مستند یا داستان‌های واقعی برای شما اهمیت دارند، CoinMarketCap سایت گمشده شماست. این سایت در مورد فعالیت‌های تجاری در هزاران بازار، داده‌های خود را جمع آوری می‌کند. داده‌های دقیقی که تعداد زیادی از دارایی‌های دیجیتال از جمله ارزش بازار، قیمت، حجم و عرضه در گردش، در آنها فهرست شده است. CoinMarketCap تمام اخبار ارز دیجیتال را در قالب اعداد و ارقام نمایش می‌دهد.

رابطه بین رسانه‌های اجتماعی و قیمت ارزهای دیجیتال

این روزها رسانه‌های اجتماعی نقش گسترده‌ای در زندگی روزمره ما دارند. علاوه بر زندگی روزمره تاثیرات شبکه‌های اجتماعی و اخبار ارز دیجیتال در این شبکه‌ها تاثیر بسیاری در افت یا صعود قیمت‌های ارز دیجیتال دارد. گذشته از گروه‌هایی که در مورد ارزهای دیجیتال و سایر دارای‌های معاملاتی صحبت می‌کنند، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها نیز به اخبار کریپتوکارنسی دامن می‌زنند و موجب فراگیر شدن یک خبر می‌شوند. گرچه برای برخی از آنان جذب فالوور اهمیت بیشتری دارد. درست یا غلط بودن یک خبر برای آنان مهم نیست.

رابطه پیچیده رسانه‌های اجتماعی با دنیای رمزنگاری

امروزه اخبار ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی مانند یک شمشیر دولبه عمل می‌کند. شمشیری که می‌تواند به قیمت ارزهای دیجیتال کمک کنند یا به آن آسیب بزنند. شبکه‌های اجتماعی این قدرت را دارند تا تصویر ارزهای دیجیتال را برای عده‌ای از مردم به شدت منفور ترسیم کنند یا اینکه ارزهای دیجیتال را به فرشته‌های نجات مردم مبدل سازند. اگر باغ سرخ و سبز نشان دهند می‌توانند قیمت‌ها را بالا ببرند. اما اگر یک تصویر منفی نشان دهند می‌توانند قیمت‌ها را پایین بیاورند. به عبارت دیگر، رسانه‌های اجتماعی قدرت کنترل روحیه سرمایه گذاران را دارند. وقتی همگام شدن نوسانات ارزهای دیجیتال و پخش شدن اخبار ارز دیجیتال را در پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و تیک تاک را مطالعه کنید، می‌توانید نقش مهم شبکه‌های اجتماعی را درک کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا