عمومی

گوگل احتمالاً مدل ارزان‌قیمت‌تر کروم کست را با قابلیت پخش 1080p معرفی خواهد کرد

گوگل در حال‌ کار روی نسخه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌تر دانگل استریم ویدئو کروم‌کست است که وضوح 1080p را ارائه خواهد داد و احتمالاً با نام کروم‌کست HD با Google TV روانه‌ی بازار خواهد شد. به‌گزارش ورج، ثبت گواهی جدید گوگل در کمیسیون ارتباطات فدرال نشان می‌دهد نسخه‌ی ارزان‌تر کروم‌کست واقعاً در دست ساخت است؛ البته باید توجه کنید که پرونده‌ی FCC مستقیماً کروم‌کست جدید را تأیید نمی‌کند.

درحال‌حاضر محصول یادشده با نام Google G454V شناخته می‌شود و هیچ تصویری از ظاهر آن دردسترس نیست. در برگه‌ی گواهی FCC، کروم‌کست جدید به‌عنوان دستگاه بی‌سیم با دو باند ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز و وای‌فای 802.11ac و بلوتوث LE توصیف شده است.

گواهی fcc کروم کست جدید گوگل

نمودار بالا نقشه‌ای از تمام اتصالات کروم‌کست جدید است. با دقت به پشت صفحه‌نمایش LCD این دستگاه، به‌نظر می‌رسد بدون هیچ کابلی به نمایشگر متصل می‌شود. در فایل FCC، دستگاهی را مشاهده می‌کنیم که تنها کابل متصل به آن یک کابل برق USB است. علاوه‌براین، کروم‌کست جدید از کنترلر بهره می‌برد و احتمالاً می‌تواند محتوا را با حداکثر کیفیت 1080p پخش کند.

می‌توان تصور کرد ابزار دیگری وجود داشته باشد که به‌جای کروم‌کست پشت صفحه‌نمایش قرار خواهد گرفت؛ اما به‌نظر می‌رسد این دستگاه، بلندگوی بی‌سیم Nest نیست. ظاهراً این محصول هیچ کابل HDMI برای اتصال به صفحه‌نمایش ندارد و ویدئوها احتمالاً به‌طور بی‌سیم به گیرنده انتقال داده می‌شود.

گواهی fcc کروم کست جدید گوگل

مقاله‌های مرتبط:

  • تبلت Pixel احتمالاً جایگزین نمایشگر هوشمند Google Nest Hub خواهد شد
  • امکانات کم‌کاربرد گوگل اسیستنت به‌زودی از این دستیار صوتی حذف می‌شوند

گفتنی است ثبت‌شدن نام یک دستگاه در FCC به‌معنی معرفی حتمی آن محصول نیست؛ اما تولیدکنندگان معمولاً تا وقتی به معرفی محصول نزدیک نشده‌ باشند، درخواستی برای ثبت آن‌ در FCC ارائه نمی‌کنند. بنابراین به‌احتمال بسیار زیاد، پاییز امسال شاهد معرفی کروم‌کست جدید و مقرون‌به‌صرفه‌ی گوگل خواهیم بود. قیمت این دستگاه نیز مشخص نیست؛ ولی در مقام مقایسه، گوگل کروم‌کست کنونی خود را با قیمت حدود ۵۰ دلار می‌فروشد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا