رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم اسفند)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در چند روز گذشته، سه بانک سیلورگیت (Silvergate)، سیلیکون ولی (Silicon Valley) و سیگنچر (Signature)، سقوط کردند. این بحران بانکی در ایالات متحده منجر به خرید تهاجمی بیت کوین و آلت کوین‌ها شده و آنها را به سمت مقاومت‌های بالاسری سوق داده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد اظهارات جدید جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز به کاهش وحشت کاربران و رشد بازار کریپتو کمک کرده است. بایدن در اظهارات جدید خود اطمینان داد كه سیستم بانكداری آمریكا «امن» است.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

به گزارش سایت کوین‌تلگراف، اکنون سوالی که برای معامله‌گران وجود دارد، این است که آیا بیت کوین و آلت کوین‌های برتر می‌توانند حرکت صعودی خود را حفظ کنند؟ بیایید به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در کوتاه‌مدت بپردازیم.

بیت کوین

در تاریخ ۱۰ مارس، قیمت بیت کوین از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۱۹،۷۱۷ دلار) برگشت و پس از صعود به بالاتر از ۲۱،۴۸۰ دلار، رالی بهبود آن شدت گرفت. این نشان می‌دهد که سطوح پایین‌تر، خریداران را به خود جلب می‌کنند.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم اسفند)
نمودار روزانه BTC/USDT.

گاوها رالی صعودی را ادامه دادند و در ۱۳ مارس، مانع ۲۲،۸۰۰ دلار را هم از سر راه برداشتند. این موضوع، مسیر را برای آزمایش مجدد مقاومت بالاسری قوی ۲۵،۲۵۰ دلار هموار می‌کند. اگر خریداران بر این سد غلبه کنند، جفت BTC/USDT ممکن است تا ۳۰ هزار دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت از مقاومت بالاسری پایین بیاید، این جفت ارز ممکن است برای مدتی در محدوده بین میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه و سطح ۲۵،۲۵۰ دلار در نوسان باشد. چنین حرکتی نشانه مثبتی خواهد بود و چشم‌انداز صعود به بالاتر از مقاومت بالاسری را بهبود می‌بخشد. اما اگر قیمت پایین بیاید و به کمتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسد، این دیدگاه مثبت می‌تواند باطل شود.

اتریوم

قیمت اتریوم از حمایت نزدیک به ۱،۳۵۲ دلار برگشت و این نشان‌دهنده خرید تهاجمی در سطوح پایین‌تر است. رالی بهبود این رمزارز پس از آن که گاوها قیمت را به بالاتر از ۱،۴۶۱ دلار رساندند، تقویت شد.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم اسفند)
نمودار روزانه BTC/USDT.

جفت ETH/USDT در تاریخ ۱۲ مارس به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۵۶۵ دلار) بازگشت که نشان می‌دهد گاوها به بازی برگشته‌اند. خریداران اکنون سعی می‌کنند که رالی بهبود را تا مقاومت بالاسری ۱،۷۴۳ دلار ادامه دهند.

مسطح شدن منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو مثبت نشان می‌دهد که حرکت می‌تواند به نفع گاوها باشد. اگر خریداران بتوانند مقاومت ۱،۷۴۳ دلار را پشت سر بگذارند، این جفت ارز می‌تواند به سمت سطح روانی ۲ هزار دلار حرکت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا