تکنولوژی

شرط تازه برای واردات خودرو: بانک مرکزی باید منشأ ارز را تایید کند

در حال نزدیک‌تر شدن به مرحله نهایی واردات خودرو هستیم امید می‌رود به زودی شاهد عبور و مرور خودروهای وارداتی جدید در جاده‌های کشور باشیم. برای اجرایی شدن نهایی واردات خودرو نیز باید منشأ ارز مرتبط مورد تایید بانک مرکزی قرار گیرد.

به دنبال ابلاغ قانون ساماندهی صنعت خودرو به رئیس جمهور، تکاپوی خاصی در بین عاملین و شرکت‌های واردکننده به وجود آمده و همگی آن‌ها در حال برنامه‌ریزی برای شرکت و گرفتن سهمی از واردات خودرو هستند.

از طرف دیگر، بر اساس یکی از شروط مجلس برای آزادسازی واردات خودرو، هر شخص حقیقی و حقوقی به ازای صادرات خودرو، قطعات، کالاها و خدمات مرتبط با صنعت خودروسازی، قادر به واردات خودرو و کمک به تنظیم بازار است.

با این وجود، یک الزام مهم پیش روی واردکنندگان قرار دارد؛ بانک مرکزی باید منشأ ارز مرتبط با واردات خودرو را مورد تایید قرار دهد.

بدین ترتیب به منظور اجتناب از وقایع سال‌های گذشته و دپوی خودروهای خارجی در گمرک، ورود هرگونه خودرو به داخل کشور بدون پشت سر گذاشتن مراحل قانونی از جمله ثبت سفارش و تأیید منشأ ارز توسط بانک مرکزی، ممنوع خواهد بود.

به علاوه طبق ضوابط اجرایی قانون ساماندهی صنعت خودرو، بانک مرکزی باید متناسب با وضعیت ارزی کشور، سقف ارز قابل تخصیص برای واردات خودرو را مشخص کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا