رمز ارز

تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت بیت کوین (هفته چهارم بهمن)

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حالی که شاخص‌های کلان و اقدامات سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا، قیمت بیت کوین را از 25134 دلار کاهش داده بود، داده‌های تازه بار دیگر باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال شده‌اند. علاوه بر این، احساسات بازار همچنان مثبت است و شاخص ترس و طمع بیت کوین 60 است. البته برای معامله‌گران هنوز این سوال مطرح است که آیا افزایش اخیر یک تله گاوی است یا خیر و به دلیل احساس طمع در بازار احتیاط می‌کنند.
بیت کوین در حال حاضر در محدوده 24585 دلار معامله می‌شود و عبور از سطح روانی 25000 دلار یک حرکت پرشتاب کلیدی برای بازار خواهد بود. با این حال، برای تایید یک حرکت صعودی، سرمایه‌گذاران باید این سطح کلیدی را زیر نظر داشته باشند.
پیش‌بینی قیمت بیت کوینشاخص 200-WMA (میانگین متحرک 200 هفته‌ای) یکی از موثرترین شاخص‌هایی است که یک معامله‌گر برای کمک به شناسایی تغییرات طولانی مدت بیت کوین از آن استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که کاهش اخیر قیمت بیت کوین در نتیجه مقاومت 200-WMA، که درست بالای 25000 دلار قرار دارد، رخ داد.
اگر بیت کوین به بالای 25000 دلار صعود کند و موقعیت خود را حفظ نماید، احتمالاً یک روند صعودی بزرگی به دنبال خواهد داشت، البته این سطح یک مقاومت قوی است و شکستن آن چالش برانگیز خواهد بود.
در همین حال، RSI در 60 نشان‌دهنده قدرت در قیمت بیت کوین است و بولینگر باند در حال انبساط است. بنابراین، اندیکاتورهای بیت کوین صعودی هستند و احتمال افزایش قیمت به بالای 25000 دلار را نشان می‌دهند.
از نظر داده‌های کلان نیز، شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از رسیدن به بالاترین سطح یعنی 104.67 در 24 ساعت گذشته به 103.88 سقوط کرده و کاهش بیشتر در قدرت دلار آمریکا، حرکت صعودی بیشتری را برای قیمت بیت کوین به همراه خواهد داشت.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا