عمومی

اینتل مشتاق جایگزینی انسان با هوش مصنوعی است

اینتل مشتاق جایگزینی انسان با هوش مصنوعی است

طبق گفته‌ی ساچین کتی، معاون ارشد و مدیرکل بخش شبکه و فناوری‌های نوین اینتل، بسیاری از اهالی سیلیکون‌ولی باور دارند در آینده شاهد ظهور استارتاپ‌های یونی‌کورنی خواهیم بود که فقط یک کارمند دارند (یونی‌کورن، استارتاپی با ارزش بالای یک میلیارد دلار است). منظور کتی بی‌شک استفاده از هوش مصنوعی مولد (Generative AI) در سازمان‌ها و شرکت‌ها است.

اینتل شب گذشته در جریان رویداد Vision 2024 چشم‌انداز آینده‌ی هوش مصنوعی مولد را ترسیم کرد. آینده‌ای که در آن ایجنت‌های هوش مصنوعی جایگزین انسان‌ها خواهند شد.

به‌نوشته‌ی دیجیتال‌ترندز، چشم‌انداز اینتل به سه عصر جدید در حوزه‌ی هوش مصنوعی ختم می‌شود. درحال‌حاضر، در عصر دستیارهای هوش مصنوعی هستیم که ابزارهایی مانند مایکروسافت کوپایلت و ChatGPT را در بر می‌گیرد. گام بعدی، عصر ایجنت‌های هوش مصنوعی است که کتی دوره‌ی مذکور را به این‌شکل توصیف می‌کند: «منظور ما از ایجنت این است که هوش مصنوعی به‌جای کمک کردن به انسان‌ها، کل حجم کاری حوزه‌ی خاصی را انجام می‌دهد.»

«حجم کاری حوزه‌ی خاص» اصطلاحی در دنیای تجارت محسوب می‌شود که کتی درمورد آن می‌گوید: «تصور کنید نقش صندوق‌دار در فروشگاه خرده‌فروشی را هوش مصنوعی برعهده بگیرد. تصور کنید دستیاری داشته باشید که جریان‌های کاری پیچیده‌ی زیادی را برای شما مدیریت کند.» به‌عبارت دیگر، هوش مصنوعی جایگزین نقش‌هایی می‌شود که به‌طور معمول انسان‌ها آن‌ها را انجام می‌دهند.

درنهایت، عصر «توابع هوش مصنوعی» را داریم؛ جایی‌که ایجنت‌ها با همکاری یکدیگر، کل بخش‌های یک سازمان را تحت کنترل خود درمی‌آورند. کتی می‌گوید: «عصر بعدی، عصر توابع هوش مصنوعی خواهد بود. جایی که دیگر با یک ایجنت سروکار نداریم، بلکه مجموعه‌ای از ایجنت‌ها به‌صورت تیمی با هم تعامل می‌کنند تا همه‌ی کارهای بخشی مانند واحد مالی یا منابع انسانی را انجام دهند.»

اگر به ظهور هوش مصنوعی مولد توجه کرده باشید، هیچ‌کدام از مواردی که کتی به‌آن‌ها اشاره می‌کند تعجب‌آور نخواهد بود؛ اما اینکه شرکتی مثل اینتل تا این حد و به‌طور آشکار از جایگزینی مشاغل سنتی با هوش مصنوعی صحبت می‌کند، شگفت‌انگیز است.

در آینده‌ای که تحت سلطه‌ی ایجنت‌های هوش مصنوعی قرار دارد، مطمئناً دوست دارید مالک شرکتی باشید که سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای این ابزارها را می‌فروشد. به‌عبارت دیگر، شاید پیش‌بینی‌های اینتل در مورد هوش مصنوعی در آینده، کمی خوش‌بینانه باشد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا