عمومی

ال‌جی تلویزیون‌های سری Objet را در هفته طراحی میلان نمایش خواهد داد

شرکت ال‌جی الکترونیکس قصد دارد در هفته طراحی میلان که ۱۷ خرداد برگزار می‌شود، جدیدترین تلویزیون‌های OLED خود را نیز رونمایی کند. این تلویزیون‌ها حاصل همکاری کره‌ای‌ها با Moooi، هنرمند سرشناس هلندی است و با نام Objet شناخته می‌شود. درواقع، Objet سری تلویزیون‌های پرچم‌داری هستند که با طراحی منحصربه‌فرد خود زیبایی کم‌نظیری به محیط خانه می‌بخشد.

مدل Easel یکی از مدل‌های شاخص سری Objet به‌شمار می‌رود. این تلویزیون همان‌طورکه از نامش پیدا است، با هدف پیوند هنر و تکنولوژی طراحی و توسعه پیدا کرده است؛ به‌گونه‌ای که ال‌جی با طراحی محافظ پارچه‌ای برای آن، سعی کرده است بدون برهم‌زدن طراحی هنرمندانه خانه، خود تلویزیون را به قسمتی از طراحی آن تبدیل کند.

پوشش پارچه‌ای تلویزیون Easel قابلیت تنظیم ازطریق کنترل را دارد و بسته به حالت تلویزیون تغییر خواهد کرد. برای مثال، با تنظیم تلویزیون در حالت Line View، پوشش پارچه‌ای قسمت اعظم نمایشگر را می‌پوشاند تا تنها قسمتی که تاریخ و ساعت و سیستم پخش صوتی قرار دارند، مشاهده‌شدنی باشند.

مقاله‌های مرتبط:

  • کلکسیون تصاویر فضاپیمای Inspiration4 در قالب NFT روی پنل‌های OLED شفاف ال‌جی به‌نمایش درآمدند
  • عجیب ترین گوشی‌هایی که تاکنون عرضه شده‌اند

مدل Easel همانند دیگر تلویزیون‌های پرچم‌دار ال‌جی از پنل‌های OLED evo استفاده می‌کند. این پنل با بهره‌گیری از هوش مصنوعی موسوم به α9 Gen5، نوردهی مستقل پیکسل‌ها را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد که به‌گفته‌ی کره‌ای‌ها، سبب افزایش کنتراست تصاویر و جزئیات و رنگ آن خواهد شد. علاوه‌براین، Easel به سیستم صوتی یکپارچه ۸۰ واتی ۴٫۲ کانال نیز مجهز شده است که می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد را حین تماشای فیلم و سریال ایجاد کند.

مدل Posé (LX1) تلویزیون دیگری از سری Objet به‌شمار می‌رود که با مجهزشدن به پایه‌ای مشابه پایه‌ی بوم، درست همانند تابلو نقاشی در قسمتی از خانه خودنمایی خواهد کرد. استفاده از حاشیه‌های باریک پنل Posé را به تلویزیونی تبدیل کرده است که به‌نظر می‌رسد محتوای آن در هوا معلق هستند! قطعاً پس از نگاهی کوتاه به تصاویر تلویزیون مدل Posé متوجه نبود سیم و کابل‌های متعلق به آن خواهید شد. درواقع، ال‌جی با طراحی سیستم مدیریت کابل پیشرفته از به‌هم‌ریختگی کابل‌ها اطراف تلویزیون جلوگیری کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • سری تلویزیون‌های F2 Fire شیائومی با وضوح 4K و پشتیبانی از HDR10 و MEMC معرفی شدند
  • تلویزیون OLED‌ ال‌جی C2 می‌تواند محبوب‌ترین مدل سال ۲۰۲۲ در بازار باشد

ال‌جی در تلویزیون Posé نیز از پنل evo استفاده کرده است تا با زاویه‌ی وسیع بتوان محتویات آن را در وسیع‌ترین حالت ممکن تماشا کرد. درواقع، ال‌جی در این تلویزیون نهایت سعی خود را کرده است تا تلویزیون را اثری هنری جلوه دهد؛ ازاین‌رو، حالتی با نام گالری را در نرم‌افزار آن تعبیه کرده است که با فعال‌سازی آن می‌توان Posé را به بومی دیجیتال تبدیل کرد. در چنین حالتی، حس‌و‌حال خانه شما همانند گالری خواهد شد.

پارک هیونگ سی، رئیس بخش سرگرمی خانگی ال‌جی، نظر خود درباره تلویزیون‌های جدید را این‌گونه مطرح می‌کند:

با‌‌توجه‌‌به پیشروبودن ال‌جی در بازار تلویزیون‌های OLED، داشتن تخصصی منحصربه‌فرد در فناوری‌های پیشرفته نمایشگر، پردازش تصویر و درک عمیق نیازهای مصرف‌کنندگان، مجموعه‌ی جدید Lifestyle Screen ال‌جی تجربیات فوق‌العاده و طراحی بدیعی را ارائه می‌کند.

این تلویزیون‌های فوق‌العاده با طراحی خاص و منحصربه‌فرد، خود را از تلویزیون‌های معمولی متمایز می‌کنند و برای مصرف‌کنندگانی که ارزش نوآوری واقعی را درک می‌کنند، جذابیت زیادی خواهند داشت.

همان‌طورکه در ابتدای متن نیز اشاره کردیم، ال‌جی قصد دارد مدل‌های Easel (در اندازه ۶۵ اینچ) و Posé (در اندازه‌های ۲۴، ۴۸ و ۵۵ اینچ) را از ۱۷ تا ۲۲ خرداد در هفته‌ی طراحی میلان در غرفه‌ی Moooi به‌نمایش بگذارد. خود غرفه نیز همان‌طورکه از نامش پیدا است، آن را هنرمند هلندی طراحی شده است. در غرفه‌ی ال‌جی، علاوه‌بر تلویزیون‌های سری Objet، ساندبار LG Eclair (مدل QP5) و بلندگوی LG XBOOM 360 (مدل RP4) نمایش داده خواهند شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا