بازی

مراسم E3 سال ۲۰۲۳ قطعا باز خواهد گشت

مراسم E3 سال ۲۰۲۳ قطعا باز خواهد گشت

با غیبت مجدد مراسم E3 در تقویم امسال و آماده شدن جف کیلی برای برگزاری رویداد Summer Game Fest در آخر همین هفته، سازمان ESA به تازگی اعلامیه‌ای منتشر کرد و به دوستداران خود یادآوری کرد که مراسم E3 را سال آینده به عنوان یک رویداد دیجیتال و حضوری برگزار خواهد کرد.

با توجه به تلاش‌های مداوم ESA برای تطبیق زمان مناسب برگزاری نمایشگاه در مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا، آینده‌ی مراسم E3 در چند وقت اخیر مبهم به نظر می‌رسید. این رویداد دو بار در سه سال گذشته لغو شده (ابتدا در سال ۱۳۹۹ و بار دیگر امسال) و رویداد مجازی سال ۲۰۲۱ که به طور قطع یک رویداد بی زرق و برق بود.

مطلب پیشنهادی:پنج اتفاق مهمی که E3 امسال رو هیجان‌انگیزتر می‌کنهکنسول جدید و بازی‌هایی که سال‌ها منتظرشان بودیم
پنج اتفاق مهمی که E3 امسال رو هیجان‌انگیزتر می‌کنه

اما حتی پیش از شیوع ویروس کرونا، تسلط E3 در تقویم بازی‌ها رو به کاهش بود، چرا که تعداد بیشتری از ناشران (از جمله Sony، EA و Activision) مراسم را رها کردند تا بر رویدادهای سفارشی خود خارج از چارچوب E3 تمرکز کنند.

به نظر می‌رسد که هیچ کدام از این عوامل، جلوی ESA را نخواهد گرفت. پس از اظهاراتی که هنگام لغو E3 2022 در ماه مارس بیان شد، این سازمان اکنون برنامه‌های خود را برای بازگرداندن کامل نمایشگاه در سال آینده تکرار کرده است. استن پیر لوئیس، رئیس و مدیر عامل ESA در مصاحبه‌ای با واشینگتن پست گفت «ما از بازگشت در سال ۲۰۲۳ با یک رویداد دیجیتالی و حضوری، هیجان‌زده‌ایم.»

او ادامه داد:

به همان اندازه که رویدادهای دیجیتالی را دوست داریم و مردم به آن دسترسی پیدا می‌کنند و ما این دسترسی جهانی را می‌خواهیم، ​​به همان اندازه نیز آگاهیم که تمایل بسیار شدیدی در بین مردم برای گردهمایی دوباره وجود دارد، اینکه بتوانند شخصا با هم ارتباط برقرار کنند و همدیگر را ببینید و در مورد چیزهایی که بازی‌ها را عالی می‌کند، صحبت کنند.

E3

پیر لوئیس اصرار داشت که مراسم E3 هنوز جایگاه پیشین خود را دارد، حتی با وجود اینکه ناشران بیشتری ترجیح می‌دهند مراسم خود را جداگانه برگزار کنند. او گفت:

فکر می‌کنم فضایی برای رویداد فیزیکی وجود دارد. من گمان می‌کنم دسترسی دیجیتالی اهمیت دارد. با ترکیب این دو، به نظرم عنصر مهمی از آنچه ما فکر می‌کنیم E3 می‌تواند ارائه دهد، وجود دارد.

جای خالی مراسم E3 امسال، یک بار دیگر توسط Summer Game Fest جف کیلی پر شده است. رویداد اصلی، یک پخش زنده دو ساعته «دیدنی» خواهد بود که پنج‌شنبه شب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران آغاز می‌شود. اولین نمایش‌های نویدبخش از بازی‌ها، دموهای گیم‌پلی و اخبار جدید از بیش از ۳۰ سازنده و ناشر از جمله شرکت‌هایی مانند 2K، Bandai Namco، Capcom، EA، PlayStation، Square Enix و Xbox.

مطلب پیشنهادی:ویجی لاگ: ریمیک، ریمستر، ریبوت و کالکشن چطور در صنعت بازی‌های ویدیویی راه پیدا کردند؟دوباره میسازمت بازی!
ویجی لاگ: ریمیک، ریمستر، ریبوت و کالکشن چطور در صنعت بازی‌های ویدیویی راه پیدا کردند؟


اپل داره کنسول بازی می‌سازه؟

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا