رمز ارز

پیش‌بینی‌‌های صندوق بین‌المللی پول از افت قیمت بیت کوین!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین در 26 جولای برای اولین بار در هشت روز گذشته به زیر 21000 دلار سقوط کرد؛ زیرا وال استریت برای تصمیم‌گیری در مورد سیاست ضد تورمی ایالات ‌متحده آماده می‌شود.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
IMF-warns-about-bitcoin-price
نمودارکندلی 1 ساعته BTC/USD.

وحشت بازار از تصمیمات فدرال رزرو

به گزارش سایت کوین تلگراف و داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که جفت ارز بیت کوین به دلار آمریکا به یک دوره حرکت انفعالی پایان داده و در Bitstamp به کف 20788 دلار رسیده است.

این جفت ارز اکنون در برابر قله 24280 دلاری خود در 20 ژوئیه، بیش از 14 درصد کاهش یافته است؛ زیرا در انتظار تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ‌های بهره است که در تاریخ 27 ژوئیه اعلام می‌شود.

هرچه افزایش نرخ پایه توسط فدرال رزرو بیشتر باشد، چشم‌انداز برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال مشکل سازتر می‌شود؛ زیرا انقباض بیشتر به معنای حاکم شدن شرایط محافظه‌کارانه‌تر در سراسر اقتصاد است.

تحلیلگر بازار، Rekt Capital با توجه به یک نمودار گویا و مشخص در توییتر خود گفت:

بیت کوین کف بالاتر را از دست داده است.

در بخش دیگر اقتصاد کلان، صندوق بین‌المللی پول (IMF) چشم‌انداز اقتصاد جهانی ژوئیه ۲۰۲۲ خود را منتشر کرده و کاهش قابل‌توجهی را برای شاخص رشد جهانی پیش‌بینی کرد. شاخصی که باید به طور میانگین ۳.۲ درصد در سال جاری و ۲.۹ درصد در سال ۲۰۲۳ باشد.

در این گزارش آمده است که خطر رکود به ویژه در سال 2023 بیشتر است، زمانی که انتظار می‌رود رشد در اقتصادها به پایان برسد؛ زیرا پس‌اندازهای خانوار در طول همه‌گیری کاهش یافته و حتی شوک‌های کوچک می‌تواند باعث توقف اقتصادها شود.

به عنوان مثال، طبق آخرین پیش‌بینی‌ها، ایالات‌متحده در سه ماهه چهارم سال 2023 رشد تولید ناخالص داخلی واقعی تنها 0.6 درصد سالانه را خواهد داشت که اجتناب از رکود را به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز می‌کند.

با توجه به بازه‌های زمانی روزانه، معامله‌گر و تحلیلگر محبوب Rekt Capital هشدار داد با توجه به اینکه رویداد فدرال رزرو هنوز در راه است، بیت کوین روند صعودی خود را از دست داده است.

یک پست دیگر عقب‌نشینی فعلی قیمت را نتیجه پول بک قیمت پس از بریک اوت از میانگین متحرک 200 هفته‌ای بیت کوین که به عنوان حمایت عمل می‌کرد، توصیف کرد.

آیا شانس صعود هنوز هم وجود دارد؟

برخی تحلیلگران هنوز هم قیمت بیت کوین را صعودی می‌بینند. حساب کاربری توییتر «IncomeSharks» می‌گوید:

هفته پرنوسان همان‌طور که انتظار می‌رفت در حال طی شدن است.

در یک پیش‌بینی خوش بینانه‌تر، IncomeSharks گفت که بیت کوین 30000 دلار را طی چند ماه آینده خواهد دید.

PlanB، خالق مدل‌های معروف پیش‌بینی قیمت بیت کوین نیز اظهار داشت که ارزش جفت ارز بیت کوین به دلار هنوز می‌تواند تا سال 2027 به 1 میلیون دلار برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا