تکنولوژی

کد اولین بتای iOS 16 به نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو اشاره می‌کند

اپل دوشنبه شب از iOS 16 رونمایی کرد و یکی از بزرگ‌ترین تغییرات این نسخه در بخش لاک اسکرین رخ داده است. حالا با انتشار بتای توسعه‌دهندگان این سیستم عامل، اشاره‌های متعددی به قابلیت نمایشگر همیشه روشن دیده می‌شود که می‌تواند مربوط به آیفون 14 پرو باشد.

اولین بتای توسعه‌دهندگان iOS 16 منتشر شده و حالا وب‌سایت 9to5Mac توانسته اشاراتی را در کد این سیستم عامل پیدا کند که به ویژگی صفحه همیشه روشن مربوط است. این آپدیت در واقع سه فریمورک جدید دارد که به مدیریت نور زمینه در نمایشگر آیفون اشاره می‌کند و نور زمینه یکی از موارد کلیدی در دستیابی به صفحه همیشه روشن است.

همه این فریمورک‌ها اشاراتی به قابلیت صفحه همیشه روشن دارند. روی کاغذ می‌توان گفت که شاید این اشارات به ویژگی Always-On سری اپل واچ مربوط باشند، اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهند که این فریمورک‌ها توسط اجزای خود iOS از جمله لاک اسکرین استفاده می‌شوند.

iOS 16

چرا اشارات iOS 16 مربوط به آیفون 14 پرو است؟

در بخش Springboard که لاک اسکرین و هوم اسکرین آیفون را مدیریت می‌کند هم اشاره‌های متعددی به نمایشگر همیشه روشن دیده می‌شود. این در حالی است که ساعت هوشمند اپل Springboard ندارد. همچنین باید گفت فلگ‌های مخفی در iOS 16 وجود دارد که مهندسان اپل می‌توانند با کمک آن‌ها قابلیت Always-On را حتی روی دستگاه‌های ناسازگار فعال کنند. این یعنی اپل می‌تواند این ویژگی را روی آیفون 13 پرو آزمایش کند و باگ‌های آن را تا زمان عرضه آیفون 14 پرو برطرف سازد.

اکنون اگر این سوال برایتان پیش آمده که چرا قابلیت نمایشگر همیشه روشن فقط به سری آیفون 14 پرو منحصر خواهد شد، باید گفت که مسئله به فناوری نمایشگر پروموشن برمی‌گردد. نرخ نوسازی متغیر فقط در نمایشگر آیفون 13 پرو وجود دارد و می‌تواند نرخ نوسازی را تا 10 هرتز کاهش دهد. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که این فناوری در نسل بعدی مدل‌های پرو دامنه تغییر را تا 1 هرتز برساند و شرایط را برای استفاده از ویژگی Always-On فراهم کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا