تکنولوژی

اپل بالاخره در iOS 16 مشاهده رمز وای فای را ممکن می‌کند

اپل در کنفرانس WWDC 2022 از سیستم عامل iOS 16 رونمایی کرد که شامل چندین بهبود جزئی اما کاربردی است. یکی از این بهبودها که می‌تواند برای بسیاری از کاربران کاربردی باشد، امکان مشاهده رمز شبکه وای فای متصل به آن است.

اگر در نسخه‌های قبلی iOS بخواهید رمز وای فای متصل به آن را در اختیار دوستان یا اعضای خانواده‌تان قرار دهید، راهی برای دیدن آن در گوشی‌تان وجود ندارد و باید به سراغ دستگاه دیگری بروید، اما اپل در iOS 16 این موضوع را تغییر می‌دهد.

مشاهده رمز وای فای در iOS 16

زمانی که در iOS 16 به بخش وای فای در تنظیمات بروید و روی شبکه متصل شده ضربه بزنید، یک گزینه جدید «Password» در اختیارتان قرار می‌گیرد. با انتخاب این گزینه، پسورد شبکه وای فای ظاهر می‌شود.

رمز وای فای iOS 16

این ویژگی زمانی که بخواهید پسورد را در اختیار کاربران دارای محصولات اندرویدی یا ویندوزی قرار دهید، کاربردی است اما تاثیری روی صاحبان دستگاه‌های اپل ندارد. در حقیقت اشتراک‌گذاری پسورد میان آیفون، آیپد یا مک خودکار و راحت است.

زمانی که اپل در پاییز سیستم عامل iOS 16 را منتشر کند، تمام کاربران (صاحبان آیفون 8 به بعد) می‌توانند این تغییر را تجربه کنند. البته پیش از انتشار نسخه نهایی، می‌توانید بتای آن را تجربه کنید.

از همین حالا توسعه‌دهندگان به نسخه پیش نمایش این سیستم عامل دسترسی دارند و می‌توانند آن را آزمایش کنند. ماه آینده میلادی (ژوئیه) بتای عمومی iOS 16 در اختیار عموم کاربران قرار می‌گیرد، البته باید با باگ‌های مختلفی سروکله بزنند؛ بنابراین منطقی‌ترین کار صبر کردن برای انتشار نسخه نهایی است.

سیستم عامل iOS 16 تغییرات زیادی را تجربه کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، امکان شخصی‌سازی لاک اسکرین است. همچنین انتظار می‌رود این نسخه از iOS، قابلیت نمایشگر همیشه روشن را به آیفون 14 پرو پرو مکس بیاورد. برای آشنایی کامل با این سیستم عامل، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله lastech را بخوانید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا