رمز ارز

کاردانو، بلاکچین انتخابی ایالات متحده برای برگزاری انتخابات!

کاردانو، بلاکچین انتخابی ایالات متحده برای برگزاری انتخابات!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته مدیرعامل بنیاد کاردانو، این شبکه مورد توجه چندین ایالت آمریکا برای توسعه‌ یک سیستم رای‌گیری مبتنی بر بلاکچین قرار گرفته است. این ایالت‌ها به دنبال راه‌حلی با کاربری آسان برای افزایش امنیت و شفافیت انتخابات هستند.

فردریک گرگارد (Frederik Gregaard)، مدیرعامل بنیاد کاردانو، ضمن تایید این مذاکرات، به علاقه‌ فزاینده‌ نهادهای دولتی به استفاده از بلاکچین برای بهبود انتخابات اشاره کرده است. او همچنین به چالش‌های موجود، به ویژه در رابطه با زمان‌بندی مورد انتظار این ایالت‌ها برای اجرای چنین راه‌حلی، اشاره کرده است.

وی ضمن ابراز امیدواری، بر لزوم بررسی دقیق امکان انجام این کار در چارت زمانی مورد نظر ایالت‌ها تاکید کرده است. جزییات این گفتگوها و نیازمندی‌های خاص ایالت‌ها همچنان نامشخص بوده و همین موضوع، ارزیابی عملی بودن راه‌اندازی این سیستم در آینده‌ای نزدیک را دشوار می‌کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

گرگارد معتقد است که تجربه‌ بنیاد کاردانو با سیستم رای‌گیری کاتالیست (Catalyst) می‌تواند پایه‌ محکمی برای توسعه‌ این سیستم رای‌گیری مبتنی بر بلاکچین باشد. در سیستم کاتالیست، هولدرهای توکن آدا (ADA) در پیشنهادات و تصمیمات مربوط به این پروژه مشارکت می‌کنند.

با این حال، استفاده از فناوری بلاکچین در انتخابات ایالتی با پیچیدگی‌هایی همراه است، به خصوص در مورد تایید هویت رای‌دهندگان. بنیاد کاردانو اکنون در حال توسعه‌ راه‌حلی است که یک شناسه‌ غیرمتمرکز (DID) را شامل می‌شود، اما این سیستم هنوز تکمیل نشده است.

همان‌طور که می‌دانید، آرای مبتنی بر بلاکچین می‌توانند امنیت، قابلیت اطمینان و شفافیت بیشتری نسبت به سیستم‌های رای‌گیری سنتی داشته باشند.

این سیستم‌ها می‌توانند به رای‌دهندگان اطمینان دهند که آرای آن‌ها به طور دقیق شمارش می‌شود، خطر آرای گم‌شده را کاهش دهند، بر ناشناسی رای‌دهندگان بیفزایند و از آرا در برابر دستکاری محافظت کنند.

منبع

بیت‌کوینیست

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا