عمومی

اپل لپ تاپ‌های ویندوزی را قدیمی، زمخت و بسیار ناکارآمد تصور می‌کند

اپل شب گذشته در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل iOS و iPadOS و macOS را به‌همراه پردازنده‌ی موردانتظار M2 و قابلیت‌های جدید سلامتی‌محور رونمایی کرد. در مراسم اپل، لپ‌تاپ بازطراحی‌شده‌ی مک بوک ایر نیز با بریدگی نمادین در بالای نمایشگر معرفی شد. به‌گزارش XDA Developers، در بخشی از مراسم جدید اپل شاهد نمایش لپ‌تاپی بودیم که طراحی‌اش بسیار قدیمی بود.

لپ تاپ قدیمی ویندوزی در حال اجرای سافاری در WWDC 2022

اپل دیشب گفت مرورگر سافاری به‌لطف قابلیت Passkey می‌تواند بدون نیاز به رمزهای عبور سنتی در حساب کاربری لاگین کند. اپل افزود قابلیت Passkey در لپ‌تاپ‌هایی به‌جز لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی مک نیز ارائه می‌شود و برای نمایش نمونه‌ای از این لپ‌تاپ‌های ویندوزی، از تصویر بالا استفاده کرد. طراحی این لپ‌تاپ از چند جنبه مهم است؛ خصوصاً به این دلیل که در نگاه اول، شبیه هیچ‌یک از لپ‌تاپ‌های ویندوزی امروزی به‌نظر نمی‌رسد.

مقاله‌های مرتبط:

  • مک بوک ایر ۲۰۲۲ معرفی شد؛ تراشه M2، طراحی جدید و نمایشگری با بریدگی و یک میلیارد رنگ
  • مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2 و همان طراحی قدیمی به‌روز شد

اپل به‌وضوح در این تصویر تلاش کرده است جذابیت ظاهری لپ‌تاپ‌های ویندوزی را کاهش دهد. در تصویر محصولی با ضخامت فراوان و حاشیه‌های زیاد در اطراف نمایشگر می‌بینیم. این در حالی است که مک بوک‌های اپل بسیار باریک و سبک هستند و در نسل جدید حاشیه‌ی اندکی در اطراف صفحه‌نمایش دارند. در لبه‌ی جلویی لپ تاپ نمایش‌داده‌شده، از چراغ LED برای وضعیت شارژ و وضعیت حافظه‌ی HDD و اتصال وای‌فای استفاده شده است. این المان‌ها را پیش‌تر در لپ‌تاپ‌هایی دیده بودیم که تاریخ عرضه‌شان به اواخر دهه‌ی ۲۰۰۰ برمی‌گردد.

جالب است که این لپ‌تاپ بسیار قدیمی توانسته پیش‌نیازهای جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت را داشته باشد و ویندوز ۱۱ را اجرا کند. روی صفحه‌ی دسکتاپ اثری از واترمارک System requirements not met دیده نمی‌شود. درهرصورت آنچه اپل از لپ‌تاپ‌های ویندوزی نمایش داده، محصولی بسیار قدیمی است که دربرابر لپ‌تاپ‌های امروزی اپل هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

گوشی اندرویدی قدیمی در کنار آیفون در حال اجرای FaceTime

این نخستین‌باری نیست که اپل چنین کاری می‌کند. این شرکت قبلاً بارها برای نمایش سرویس‌هایش روی پلتفرم‌های رقیب، از محصولاتی با ظاهر قدیمی استفاده کرده است. اپل سال گذشته برای نمایش قابلیت‌های چندپلتفرمه‌ی FaceTime، موبایلی اندرویدی نمایش داد که طراحی‌اش قدیمی بود و در بالای آن، بریدگی قطره‌ای‌شکل ناهنجاری دیده می‌شد.

دستگاه‌های اندرویدی امروزی اکثراً حاشیه‌ی بسیار کمی دارند و به طراحی مدرن مزین هستند. آنچه در تصویر می‌بینید، حاصل ترکیب بدترین المان‌های طراحی گوشی‌های اندرویدی در چند سال اخیر است.

گوشی اندروید و لپ تاپ ویندوزی قدیمی در WWDC 2015 اپل

از قرار معلوم اپل قبلاً از لپ‌تاپی که در WWDC 2022 به‌نمایش گذاشت، برای به‌تصویرکشیدن قابلیت‌های سرویس‌هایش استفاده کرده است. در سال ۲۰۱۵، از تصویر همین لپ‌تاپ قدیمی برای نمایش قابلیت‌های اپل موزیک در پلتفرم‌های متفرقه استفاده شد. اپل نسخه‌ی اندروید اپل موزیک را نیز روی موبایلی قدیمی نمایش داد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا