عمومی

فروش هدفون‌های TWS در سه‌ماهه اول سال جاری ۱۷ درصد افزایش یافته است

براساس آخرین داده‌های Canalys، محموله‌های جهانی هدفون‌های TWS در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ معادل ۱۷ درصد رشد کرد و به ۶۸٫۲ میلیون دستگاه رسید. اپل و سامسونگ و شیائومی سه‌ جایگاه برتر این بازار را کسب و نسبت فروش سه‌ماهه قبل را نیز حفظ کرده‌اند؛ البته میزان فروش هدفون‌های بی‌سیم اپل در این بازه‌ی زمانی افزایش یافته است. در میان پنج فروشنده‌ی برتر هدفون‌های TWS، نام‌هایی چون Skullcandy و Edifier نیز به‌چشم می‌خورد.

به‌گزارش Canalys، محموله‌های هدفون‌های بی‌سیم اپل ۱۴ درصد افزایش یافته است. فروش هدفون‌های سری ایرپاد این شرکت با رشد ۳ درصدی به ۱۹٫۳ میلیون دستگاه رسید؛ درحالی‌که Beats که اکنون زیرنظر اپل فعالیت می‌کند، با رشد ۵۵۳ درصدی به رکورد فروش ۲٫۴ میلیون دستگاه دست یافت. عملکرد قدرتمند Beats به‌دلیل محبوبیت محصولات تازه‌معرفی‌شده‌ی Studio Buds و Fit Pro بوده است. جیسون لو، تحلیلگر Canalys گفت:

فروشندگان از برندهای صوتی باارزش استفاده می‌کنند تا فروششان را در کل بازارها گسترش دهند. دستگاه‌های برندهای فرعی برخلاف ایرپادهای اپل و گلکسی‌بادزهای سامسونگ، می‌توانند از فلسفه‌ی طراحی اصلی فروشندگان خارج شوند و سبک‌ها و جایگاه‌های منحصر‌به‌فرد خود را توسعه دهند. گزینه‌های متنوع و شخصی‌سازی در بازاری که طراحی و همگن‌سازی ویژگی‌ها رایج است، حیاتی به‌نظر می‌رسند.

تولیدکننده فروش سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲(میلیون) سهم بازار سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ فروش سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ (میلیون) سهم بازار سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ رشد سالانه
اپل ۲۱٫۷ ۳۱٫۸ درصد ۱۹٫۱ ۳۲٫۶ درصد ۱۴ درصد
سامسونگ ۶٫۵ ۹٫۵ درصد ۶٫۷ ۱۱٫۵ درصد منفی ۴ درصد
شیائومی ۴٫۹ ۷٫۳ درصد ۵٫۹ ۱۰ درصد مفنی ۱۶ درصد
Skullcandy ۳٫۳ ۴٫۸ درصد ۲٫۱ ۳٫۶ درصد ۵۳ درصد
Edifier ۲٫۳ ۳٫۴ درصد ۱٫۹ ۳٫۲ درصد ۲۴ درصد
سایر برندها ۲۹٫۶ ۴۳٫۳ درصد ۲۲٫۸ ۳۹ درصد ۲۹ درصد
جمع‌ کل ۶۸٫۲ ۱۰۰ درصد ۵۸٫۵ ۱۰۰ درصد ۱۷ درصد
مقاله‌‌های مرتبط:

  • ایرپاد پرو ۲ احتمالاً با حسگر تشخیص پوست و طراحی مشابه نسل قبل معرفی می‌شود
  • هدفون بی‌سیم TV Clear سنهایزر با قابلیت افزایش وضوح صدا و اتصال به تلویزیون بدون بلوتوث معرفی شد

سامسونگ نیز روند مشابهی را دنبال می‌کند؛ زیرا محصولات سری گلکسی‌بادز این شرکت با کاهش فروش ۱۳ درصدی مواجه شده‌اند؛ درحالی‌که محموله‌های شرکت‌ زیرمجموعه‌ی این برند کره‌ای ازجمله Harman Kardon و JBL رشد ۳۱ درصدی در فروش تجربه‌ کرده‌اند.

برآوردهای Canalys نشان می‌دهد که میانگین قیمت فروش هدفون‌های بی‌سیم میان پنج فروشنده‌ی برتر این بازار از ۱۵۳ دلار در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ به ۱۴۴ دلار در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ کاهش یافته است. شری جین، تحلیلگر تحقیقاتی Canalys گفت:

بخش محصولات ۵۰ دلاری، به کاهش قیمت تمام‌شده‌ی محصولات برای مصرف‌کننده کمک می‌کند؛ اما مدل‌های ارزان‌قیمت هدفون‌های TWS احتمالاً بار سنگین افزایش هزینه‌ها و تورم را متحمل خواهند شد. دورنمای نامشخص بازار جهانی به اعتماد مصرف‌کنندگان ضربه زده است و این امر باعث کاهش تقاضا خواهد شد. علاوه‌بر کاهش تقاضا، زیادبودن تولیدکنندگان این هدفون‌ها و افزایش هزینه‌های اولیه و محدودیت‌های عرضه نیز به مشکلات فروشندگان اضافه خواهد کرد.

لو گفت:

قیمت‌های ارزان‌تر و عرضه‌ی دستگاه‌هایی با کارایی و قیمت مناسب، به عملکرد بهتر بازار در حوزه‌ی هدفون‌های TWS منجر نخواهد شد. فروشندگان اکنون باید در بازارهایی مثل هدفون‌های بی‌سیم گیمینگ و هدفون‌هایی با قابلیت‌های مخصوص ردیابی سلامت و تناسب‌اندام بیشتر تمرکز کنند. این حوزه‌ها بسیار مهم هستند و فروشندگان می‌توانند زیرمجموعه‌ی جدیدی از محصولات ایجاد کنند که فقط تعداد کمی از برندها می‌توانند مالک آن باشند و روی چنین بازار شلوغی تأثیر بگذارند. این استراتژی خبر خوشایندی برای دنیای پس‌ از همه‌گیری کرونا خواهد بود؛ جایی‌ که کاربران به گسترش عادت گوش‌دادن خود در زندگی روزمره و محیط‌های کاری ترکیبی ادامه می‌دهند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا