تکنولوژی

سامسونگ از اولین نمایشگر 240 هرتزی OLED دنیا برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد

«سامسونگ دیسپلی»، بزرگ‌ترین سازنده پنل‌های اولد متوسط و کوچک جهان از اولین نمایشگر اولد 240 هرتزی دنیا برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد. این پنل، 15.6 اینچی با رزولوشن QHD است.

سامسونگ از همین حالا تولید انبوه این پنل را کلید زده، بنابراین باید منتظر عرضه لپ‌تاپ‌های مجهز به این نمایشگر در آینده نزدیک باشیم.

مشخصات نمایشگر 240 هرتزی OLED سامسونگ

این نمایشگر سامسونگ 15.6 اینچی با رزولوشن QHD است که تراکم پیکسلی بالایی را برای آن به ارمغان می‌آورد. همچنین در این نمایشگر با نسبت کنتراست 1000000:1 و زمان پاسخ‌دهی 0.2 میلی‌ثانیه روبه‌رو هستیم. از سایر ویژگی‌های این پنل می‌توان به تاییدیه VESA DisplayHDR 600، نمایش رنگ مشکی حقیقی، پشتیبانی گسترده از گاموت رنگی و همچنین میزان انتشار پایین نور آبی اشاره کرد.

سامسونگ اولین نمایشگر اولد 240 هرتزی دنیا برای لپ‌تاپ را معرفی کرد

همانطور که شاید بدانید، پنل‌های OLED بخاطر زمان پاسخ‌دهی بسیار سریع پیکسل‌ها شناخته شده‌اند، حالا این موضوع را در کنار رفرش ریت 240 هرتز قرار دهید. ترکیب این ویژگی‌ها باعث می‌شود که نمایشگر جدید سامسونگ تجربه گیمینگ فوق‎‌العاده‌ای برای کاربران به همراه داشته باشد.

«جیهو بائک»، معاون اجرایی و رئیس بخش بازاریابی استراتژیک سامسونگ دیسپلی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط درباره این پنل می‌گوید:

«نمایشگر اولد جدید ما با نرخ تازه‌سازی 240 هرتز نه تنها با تقاضای مصرف‌کنندگان سخت‌گیر بازار همخوانی دارد بلکه از آن هم فراتر رفته و با وجود مزایای مشخصی که به همراه دارد، می‌تواند در مقایسه با فناوری LCD معادلات صنعت بازی را برای همیشه دستخوش تغییر کند.»

در پایان بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که MSI به تازگی از اولین لپ‌تاپ مجهز به این نمایشگر رونمایی کرده. این محصول که MSI Raider GE67 HX نام دارد، یک لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند است که در بالاترین نسخه از پردازنده نسل دوازدهمی اینتل Core i9 به همراه گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3080 Ti با حداکثر توان طراحی حرارتی 245 وات بهره می‌برد. این محصول همچنین به ویندوز 11 و پورت‌های زیادی مجهز شده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا