رمز ارز

بیت کوین یا بلاکچین، کدام‌یک نقش بیشتری در آینده جهان خواهد داشت؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جنی جانسون، رئیس و مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری فرانکلین تمپلتون گفت که شرایط اقتصادی، در حال حاضر در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته و بیت‌کوین بهترین عامل حواس‌پرتی از این سقوط است. البته او فناوری بلاکچین را به عنوان یک نوآوری بزرگ که تأثیر مثبتی بر صنایع مختلف در آینده نزدیک خواهد داشت، ستود.
به نظر او بیت کوین که توسط بسیاری به عنوان محافظی در برابر تورم و حتی طلای دیجیتال توصیف می‌شود، می‌تواند توجه مصرف‌کنندگان را از این بحران منحرف کند. با این حال، جانسون فکر نمی‌کند که دولت‌ها در مقابل این‌که بیت کوین به یک گزینه پرداخت جهانی تبدیل شود، ایستاده‌اند.
به گفته جانسون، تغییردهنده واقعی وضعیت فعلی، فناوری بلاکچین است. او معتقد است که بلاکچین تقریباً بر هر صنعت تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.
همچنین جانسون اطمینان داد که فرانکلین تمپلتون همچنان خدمات ارزهای دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌دهد و تصمیمی برای توقف این گزینه ندارد.
جهان در چند سال گذشته با شیوع بیماری کووید-19 در رنج و سختی بوده و این بیماری جدای از گرفتن جان میلیون‌ها نفر و ایجاد اختلال در زندگی اجتماعی، به سیستم مالی جهانی نیز آسیب زده است.
چندین بانک مرکزی (به ویژه فدرال رزرو ایالات متحده) شروع به چاپ مبالغ هنگفت ارز فیات کردند تا اقتصاد را در طول بحران پویا نگه دارند اما دو سال بعد، این روند، همراه با عوامل متعدد دیگر، منجر به افزایش نرخ تورم تقریباً در همه کشورهای جهان شد. وضعیت اما در سال 2022 وخیم تر شد، زمانی که نیروهای روسی به اصطلاح “عملیات نظامی ویژه” را در اوکراین آغاز کردند.
روسیه تحویل گاز خود به برخی از کشورهای اروپایی را که جایگزین انرژی دیگری ندارند، متوقف کرد و باعث شد قیمت برق افزایش یابد و به محض افزایش هزینه‌های انرژی، تقریباً قیمت هر کالای دیگری نیز افزایش یافت. به این ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت که از این روزها موارد زیادی برای نابودی وجود دارد.

منبع کریپتوپوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا