عمومی

بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی [خرداد ۱۴۰۱]

شاید تصور کنید با وجود بازی‌های باکیفیت برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی، چرا باید کسی سراغ بازی‌های موبایل برود؟ می‌خواهیم توجهتان را به آماری جالب جلب کنیم: در سال ۲۰۲۰، کل صنعت بازی‌های ویدئویی ۱۶۵ میلیارد دلار درآمد داشت که بیش از ۵۰ درصد از آن، یعنی ۸۵ میلیارد دلار، به بازی‌های موبایل و فقط ۳۳ میلیارد دلار به کنسول‌های بازی اختصاص می‌یافت. بازی‌های موبایل در‌مقایسه‌با کامپیوتر و کنسول‌های بازی رشد باورنکردنی و سریعی را تجربه می‌کنند؛ پس باید بازی‌های موبایل را جدی گرفت.

تعداد قابل توجهی از کاربران گوشی‌های هوشمند، از دستگاهشان صرفاً به‌عنوان وسیله‌ای برای بازی استفاده می‌کنند؛ موضوعی که تولیدکنندگان هم به آن واقف هستند. به‌همین‌دلیل، برخی از شرکت‌ها مثل ایسوس، لنوو و شیائومی گوشی‌هایی مخصوص گیمرهای موبایل تولید می‌کنند. چنین گوشی‌هایی معمولاً عملکرد قدرتمند، سیستم خنک‌کننده کارآمد و امکانات سخت‌افزاری به‌خصوصی را ارائه می‌دهند؛ در عوض گران‌تر هم هستند و همین موضوع باعث می‌شود از لیست خرید بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل خارج شوند.

بهترین گوشی های گیمینگ بازی Arena of Valor

مشخصه‌های اصلی گوشی‌های گیمینگ

  • شارژدهی زیاد
  • بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمند
  • نمایشگر بزرگ و باکیفیت با نرخ نوسازی بالا
  • سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه برای پایداری عملکرد پردازنده
  • بهره‌مندی از نسخه‌های به‌روز سیستم‌‌‌های عامل موبایل
  • امکانات نرم‌افزاری ویژه‌ی بازی مثل محدودکردن اپلیکیشن‌های در حال اجرا و قطع‌کردن اعلان پیام‌ها

درست مثل کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها که کارت گرافیک در آن‌ها عامل تعیین‌کننده برای بازی محسوب می‌شود، در گوشی‌های هوشمند نیز تراشه حرف اول را برای اجرای بازی‌های موبایل می‌زند. به‌علاوه، برخی امکانات مثل نوع و نرخ نوسازی نمایشگر و بلندگوهای استریو می‌توانند عیار گیمینگ گوشی را مشخص کنند.

نرم‌افزار؛ سلاح پنهان گیمرها

هنگام خرید گوشی گیمینگ اکثر کاربران تمرکز و حساسیتشان را روی سخت‌افزار خوب و قوی قرار می‌دهند و تقریباً عناصر دیگر مثل نرم‌افزار را فراموش می‌کنند. باوجوداین چند سالی می‌شود که سازندگان گوشی‌های هوشمند، خصوصاً دستگاه‌های اندرویدی، در کنار استفاده از بهترین سخت‌افزار ممکن، نیم‌نگاهی هم به عملکرد بهتر نرم‌افزار دارند. ازاین‌رو گوشی‌های هوشمند با گیم لانچرهای اختصاصی مختص هر شرکت عرضه می‌شوند. در واقع شرکت‌ها اسلحه‌ی مخفی خودشان را رو کرده و به تجربه‌ی هرچه‌بهتر کاربر هنگام بازی‌کردن کمک می‌کنند.

گیم لانچرها علاوه‌بر بهینه‌سازی دستگاه برای اجرای هرچه بهتر بازی‌ها، امکانات ویژه‌ی دیگری هم به‌همراه دارند که شامل مواردی از جمله میانبر برای گرفتن اسکرین‌شات، ضبط ویدئو از صفحه‌ی بازی، بستن اعلانات و جلوگیری از لمس ناخواسته‌ی صفحه می‌شود.

ویژگی‌های گیم لانچر سامسونگ، شیائومی و وان پلاس

سامسونگ در نسخه‌ی اختصاصی «گیم لانچر» خود علاوه‌بر تنظیم وضوح صفحه و فرمت ذخیره‌ی اسکرین‌شات، امکان سوئیچ بین سه حالت بهترین عملکرد، حالت متعادل و حالت بازی با محوریت مصرف بهینه‌ی باتری را دراختیار کاربر قرار داده است.

شیائومی با «گیم توربو» علاوه‌بر ارائه‌ی برخی امکانات مشابه گیم لانچر سامسونگ، ویژگی‌هایی نظیر اجرای هم‌زمان برنامه‌های تعیین‌شده در پنجره‌ای کوچک، جلوگیری از داغ‌شدن بیش از اندازه‌ی دستگاه، پاسخ به تماس‌های دریافتی در حالت اسپیکر یا هندزفری و امکان نمایش مقدار درگیری پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی هنگام اجرای انواع بازی‌ها را فراهم کرده است.

وان‌پلاس از رقبای زیرک خود عقب نمانده و «پرو گیمینگ مد» خود را راه انداخته است. این شرکت سه ویژگی اصلی گیم لانچر را قطع کردن اعلانات گوشی، جلوگیر از لمس ناخواسته و ضبط لحظات از دست رفته عنوان می‌کند که فقط مورد آخر نوآورانه و جذاب به‌نظر می‌رسد. «ریوایند رکوردیندگ» همواره ۳۰ ثانیه‌ی آخر بازی شما را بدون هیچ نگرانی ضبط می‌کند؛ پس اگر برای اشتراک‌گذاری لحظات طلایی بازی با دوستان خود، فراموش کردید دکمه‌ی ضبط را بفشارید، گیم لانچر وان پلاس بسیار به کارتان خواهد آمد.

باید گفت که اپل استراتژی کاملاً متفاوتی دارد و نیازی به راه‌اندازی گیم لانچر برای آیفون‌ها نمی‌بیند؛ احتمالاً تیم کوک روی عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌هایش حساب زیادی باز کرده است که البته واقعاً همچنین است. به‌جز ناچ بالای نمایشگر و سرعت کم شارژ، گیمرهای آیفون دغدغه‌ی بزرگ دیگری ندارند.

سری گوشی‌های مخصوص بازی نیز علاوه‌بر حس گیمینگ و داشتن اکثر امکاناتی که پیش‌تر ذکر شد، به ویژگی‌های دیگری مانند سیستم خنک‌کننده‌ی سخت‌افزاری، دکمه‌ها و ماشه‌هایی مخصوص بازی، باتری حجیم و سرعت شارژ بسیار بالاتر از حد معمول مجهز شده‌اند.

در مقاله‌ی پیش‌ رو، قصد داریم فهرستی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. طبیعتاً با معرفی مدل‌های جدید و تغییرات قیمت گوشی در ایران، این مقاله هم به‌روز خواهد شد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۵ میلیون تومان

شیائومی عملکرد بسیار خوبی در تولید گوشی‌های مناسب بازی کردن، خصوصاً در سال‌های اخیر داشته و بازه‌ی قیمتی گوشی‌های گیمینگ را جابه‌جا کرده است؛ درحالی‌که برای خرید گوشی‌های مناسب گیمینگ سایر برندهای مهم مانند سامسونگ و اپل، باید حداقل ۱۳ میلیون تومان هزینه کنید، با مبلغی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان می‌توانید یک گوشی مناسب بازی با برند شیائومی تهیه کنید.

بهترین گوشی های گیمینگ - ردمی نوت 10 اس | redmi Note 10s

ردمی نوت 10S شیائومی

«ردمی نوت 10 اس شیائومی» گوشی هوشمند خوش‌دست و سبک‌وزنی است که برای بازی کردن در محدوده قیمتی پنج میلیون تومان می‌تواند مناسب باشد؛ چراکه تراشه‌ی میان‌رده و خوب مدیاتک هلیو G95 به مدد پردازنده و گرافیک خوبی که دارد می‌تواند از پس اجرای بازی‌های مختلفی با تنظیمات گرافیکی حداقلی و بین ۴۰ تا ۵۰ fps اجرا کند. نمایشگر ۶٫۴۳ اینچ AMOLED، اسپیکرهای استریو و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سریع ۳۳ وات نیز در بهبود تجربه‌ی گیمینگ تأثیر مثبتی خواهند داشت.

مقایسه قیمت ردمی نوت 10S شیائومی در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی ردمی نوت 10S شیائومی

بهترین گوشی گیمینگ تا ۵٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - ردمی نوت 9تی | Redmi Note 9T 5G

ردمی نوت 9T شیائومی 5G

«ردمی نوت 9 تی شیائومی» که از ارزان‌ترین گوشی‌های 5G بازار است، بااینکه بیش از یک سال از تاریخ عرضه‌ی آن می‌گذرد؛ اما همچنان برای استفاده‌ی روزمره و گمینگ گزینه‌ی مناسبی در بین گوشی‌های اقتصادی خواهد بود. به‌لطف تراشه‌ی خوب هفت نانومتری Dimensity 800U، این گوشی شیائومی از پس اجرای بازی پابجی موبایل با کیفیت مدیوم و حدود ۵۰ fps برخواهد آمد. اسپیکرهای نوت 9T استریو هستند و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن از شارژ سریع ۱۸ وات تغذیه می‌کند. شاید تنها ایراد این گوشی در رده‌ی قیمتی ۵ و نیم میلیون تومان، نرم‌افزار قدیمی و نمایشگر ۶۰ هرتز LCD آن باشد که البته با توجه به قدرت گوشی عملاً نرخ نوسازی بالای ۶۰ هرتز در بازی‌ها به‌کارتان نخواهد آمد.

مقایسه قیمت ردمی نوت 9T شیائومی 5G در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی ردمی نوت 9T شیائومی 5G

بهترین گوشی گیمینگ تا ۶ میلیون تومان

بهترین گوشی‌های گیمینگ | شیاسومی می ۱۰ تی لایت 5جی رنگ مشکی

می 10 تی لایت شیائومی 5G

«می 10 تی لایت شیائومی» با اینکه حدود ۲ سال از تاریخ معرفی آن می‌گذرد و گوشی چندان به‌روزی نیست، اما با داشتن تراشه‌ی Snapdragon 750G در بطن خود، یکی از بهترین گوشی‌های مناسب بازی در رده‌ی قیمتی ۶ میلیون تومان است که توانایی اجرای بازی پابجی موبایل را با تنظیمات گرافیکی High و حدود ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه دارد. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز با وضوح FHD+، رم ۶ گیگابایتی درکنار ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، اسپیکرهای استریو و باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۳۳ وات از دیگر ویژگی‌های می 10 تی لایت شیائومی هستند؛ البته این گوشی با اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار شده و احتمالاً به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری‌اش رو به‌اتمام خواهد بود.

مقایسه قیمت می 10 تی لایت شیائومی 5G در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی می 10 تی لایت شیائومی 5G

بهترین گوشی گیمینگ تا ۶٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - ردمی نوت 10 پرو | Redmi note 10 pro رنگ آبی

ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی

تراشه‌ی کارآمد هشت نانومتری Snapdragon 732G درکنار ۶ یا ۸ گیگابایت رم در اجرای انواع بازی‌های سنگین «ردمی نوت 10 پرو شیائومی» را به‌خوبی همراهی خواهند کرد. این گوشی بازی‌های محبوبی مانند پابجی موبایل و کال آو دیوتی موبایل را با تنظیمات گرافیکی بسیار بالا و ۴۰ تا ۵۰ fps اجرا می‌کند و اگر گرافیک را تا High یا مدیوم پایین بیاوریم نرخ فریم افزایش و ثبات خوبی را تجربه خواهد کرد؛ همچنین نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات از دیگر قابلیت‌های ردمی نوت 10 پرو هستند که این گوشی را علاوه‌بر بازی کردن برای استفاده‌ی روزمره و عکاسی نیز تبدیل به گزینه‌ی مناسبی می‌کند. وجود اسپیکرهای استریو، جک هدفون و فرستنده‌ی مادون قرمز هم بر ارزش خرید این گوشی خواهد افزود.

مقایسه قیمت ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی

بهترین گوشی گیمینگ تا ۷ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - ریلمی جی تی مستر ادیشن |‌ realme GT master Edition

ریلمی GT Master

«ریلمی GT مستر» بعد از افت‌وخیز قیمتی اخیر حالا در بازار موبایل ایران ارزش خرید خوبی پیدا کرده است. این گوشی ریلمی از همان تراشه‌ی گوشی‌های ارزنده‌ای مانند گلکسی A73 و A52s سامسونگ استفاده می‌کند و قیمتی بسیار مناسب‌تر به‌فروش می‌رسد. با مبلغی حدود ۷ میلیون تومان می‌توان نسخه‌ی ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن‌ را تهیه کرد که به‌لطف وجود تراشه‌ی بهینه و پایدار Snapdragon 778G از پس اجرای انواع بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ‌فریم ثابت حدود ۶۰ برمی‌آید. ریلمی جی تی مستر با داشتن نمایشگر ۶٫۴۳ اینچ ۱۲۰ هرتز سوپر AMOLED، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی باپشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ وات برای استفاده روزمره هم یکی از بهترین گزینه‌ها است.

مقایسه قیمت ریلمی GT Master در فروشگاه‌های مختلف

بهترین گوشی گیمینگ تا ۷٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ | پوکو ایکس ۳ جی تی - POCO X3 GT رنگ آبی

پوکو X3 GT شیائومی

«پوکو X3 جی تی» با تراشه‌ی قدرتمندو پایدار مدیاتک Dimensity 1100 تفاوت چندانی از نظر قدرت پردازشی با پوکو ایکس 3 پرو ندارد؛ بنابراین مانند آن می‌تواند اکثر بازی‌های موبایل را با نرخی نزدیک به ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه اجرا کند. این گوشی شیائومی از نمایشگری LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح FHD+، بلندگوهای استریو JBL و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژر ۶۷ وات استفاده می‌کند. در بخش مشخصات گیمینگ، نه‌تنها به ایکس 3 جی تی با این برچسب قیمتی ایرادی وارد نیست، بلکه می‌تواند لقب یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ اقتصادی سال‌های اخیر را نیز از آن خود کند. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر با این گوشی پوکو حتماً «بررسی پوکو X3 GT» را در lastech مطالعه کنید.

مقایسه قیمت پوکو X3 جی تی در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی پوکو X3 جی تی

بهترین گوشی گیمینگ تا ۸ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ | پوکو F3

پوکو F3 شیائومی

با بودجه‌ای نزدیک به ۸ میلیون تومان، می‌توانید گوشی‌هایی با تراشه‌ی پرچم‌دار تهیه کنید. «پوکو F3» ارزان‌ترین گوشی هوشمندی است که از Snapdragon 870 قدرت می‌گیرد؛ تراشه‌ای که از Snapdragon 865 Plus قدرتمندتر است. بدین‌ترتیب پوکو F3 قدرت بیشتری را درمقایسه‌با پرچم‌داران سالیان گذشته مثل شیائومی می 10 یا وان پلاس 8 در اختیارتان قرار می‌دهد. قدرت پردازشی Snapdragon 870 به‌قدری است که می‌تواند اکثر بازی‌ها را با نرخ فریم پایدار و تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند. به لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پوکو F3 می‌توانید بازی‌هایی را که از نرخ فریم‌های بیش از ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کنند، بدون محدودیت تجربه کنید؛ البته این گوشی هنوز پابجی موبایل را با نرخ‌فریم ۹۰ نمی‌تواند اجرا کند که ظاهراً این قضیه به سازنده بازی باز می‌گردد.

در حقیقت، پوکو F3 تمام انتظاراتی که گیمرها از یک گوشی گیمینگ در بخش نمایشگر، تراشه و… دارند به خوبی برآورده می‌کند. البته بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف گوشی پوکو را می‌توان دوربین‌های ناکارآمد و ضعیف دانست که البته برای گیمرهای موبایل اهمیت زیادی ندارد. بعلاوه نبود جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و پشتیبانی نکردن از کارت حافظه‌ی جانبی نیز از نقاط ضعف گوشی خوش‌قیمت پوکو F3 محسوب می‌شوند. قبل از خرید، حتماً بررسی پوکو F3 را در lastech بخوانید.

مقایسه قیمت پوکو F3 در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی پوکو F3

بهترین گوشی گیمینگ تا ۹ میلیون تومان

شیائومی ۱۱ تی | Xiaomi 11T

شیائومی 11T

بهره‌مندی از تراشه‌ی ۶ نانومتری Dimensity 1200 با عملکرد گرافیکی پایدار، به همراه نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، اسپیکرهای استریو و ‌شارژ سریع ۶۷ وات، می‌توانند یک گوشی هوشمند را به اولویت گیمرها تبدیل کنند. این گوشی توانایی اجرای بازی محبوب پابجی موبایل رو با تنظیمات گرافیکی بالا و ۹۰ FPS دارد. «شیائومی 11T» که با اندروید ۱۱ عرضه شده است، تا سه نسخه‌ی بعدی این سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد. با قیمتی حدود ۹ میلیون تومان می‌توان سراغ مدل ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی این گوشی رفت.

مقایسه قیمت شیائومی 11T در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی شیائومی 11T

بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - شیائومی می 10T

ردمی K30s

«ردمی K30S شیائومی» را می‌توانیم یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ اقتصادی بدانیم که سخت‌افزار قدرتمند و امکانات جذابی را با قیمت مناسب دراختیار گیمرهای موبایل قرار می‌دهد. با وجود اینکه دوربین‌های K30s در حدواندازه‌ی گوشی‌های هم‌قیمت نیست و بدنه‌ی ضخیم و سنگین آن هم جایزه‌ای برای طراحی نمی‌برد، اما برای جامعه‌ی هدف، یعنی گیمرهای موبایل، قدرت پردازشی فوق‌العاده و روان بودن محیط کاربری را به لطف تراشه Snapdragon 865 و نمایشگر ۱۴۴ هرتز به ارمغان می‌آورد. به‌جز قدرت پردازشی و نرخ نوسازی نمایشگر، ردمی K30s مزیت خاص دیگری را برای شگفت‌زده کردن شما ارائه نمی‌کند.

اگر به دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، باید بدانید که عملاً تفاوتی بین دوربین اصلی این گوشی شیائومی و گوشی ارزان‌تری مثل پوکو X3 وجود ندارد؛ البته صفحه‌ی نمایش IPS LCD این گوشی از لحاظ بصری در سطح پنل اولد پوکو F3 یا 11t نیست و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز به‌اضافه‌ی دوربین‌های بهتر نسبت‌به F3 باعث شده است تا ردمی کی 30 اس در فهرست بهترین گوشی‌های گیمینگ lastech جای بگیرد. از آنجایی‌که ردمی K30s جز نام‌گذاری، تقریباً تفاوت دیگری با می 10 تی ندارد، پیشنهاد می‌شود که حتماً بررسی شیائومی می 10 تی را در lastech بخوانید.

مقایسه قیمت ردمی K30S شیائومی در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی ردمی K30S شیائومی

بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۲ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - ردمی K40 گیمینگ | Redmi K40 Gaming رنگ نقره‌ای

ردمی K40 گیمینگ شیائومی

ارزان‌ترین گوشی هوشمندی که برچسب گیمینگ را یدک می‌کشد «ردمی K40 گیمینگ شیائومی» است که از ظاهر تا باطن آن برای گیمرها طراحی شده است. روی پنل پشتی این گوشی عبارت «درحال مبارزه» حک شده تا گیمینگ بودن آن از همین ابتدا علنی شود. تریگرهای بالاجهنده‌ی روی فریم گوشی نیز برای کنترل و تسلط بیشتر روی بازی طراحی شده؛ همچنین تراشه‌ی قدرتمند مدیاتک Dimensity 1200 که پایداری خوبی هم دارد K40 گیمینگ را برای اجرای هر بازی سنگینی با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ فریم بیشتر از ۶۰ آماده می‌کند. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتزی OLED، اسپیکرهای استریو JBL و باتری ۵۰۶۵ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات،‌ تجربه‌ی گیمینگ را روی این گوشی بهبود می‌بخشند. این گوشی ردمی با ظرفیت‌های مختلفی از حدود ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان داخل بازار موجود است که پیشنهاد می‌شود با حدود قمیتی ۱۱ میلیون و پانصد هزار تومان سراغ نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایت حافظه و ۸ گیگابایت رم بروید؛ البته اگر می‌توانید بودجه‌ی خود را تا حدود ۱۴ میلیون تومان افزایش دهید نسخه‌ی ۱۲ گیگابایت رم K40 گیمینگ با همان مقدار حافظه نیز قابل خریداری است.

در این بازه‌ی قیمتی همچنین می‌توان نیم‌نگاهی هم به نسخه‌ی پایه‌ی گوشی ردمی K40 داشت که از تراشه‌ی پایدار و قدرتمند Snapdragon 870 بهره می‌برد و فاقد برخی از امکانات گیمینگ است.

مقایسه قیمت ردمی K40 گیمینگ شیائومی در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی ردمی K40 گیمینگ شیائومی (نسخه‌ی ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه)

بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۴ میلیون تومان

شیائومی ۱۱تی پرو | Xiaomi 11T Pro

شیائومی 11T پرو

طبق روال پیشین، انتظار می‌رفت که نسل جدید گوشی‌های سری می T شیائومی نیز مانند دو نسل قبل، گوشی‌هایی با قیمت اقتصادی و امکانات پرچم‌دار باشند. این عادت شیائومی حتی پس از حذف پیشوند می از سری گوشی‌های هوشمندش، همچنان پابرجا مانده و اکنون نیز شاهد مجموعه‌ی بسیار خوبی از امکانات در شیائومی ۱۱تی پرو 5G هستیم.

11تی پرو با ویژگی‌هایی نظیر نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن، تراشه‌ی Snapdragon 888، حافظه‌ی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت به‌همراه ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در کنار شارژر ۱۲۰ وات داخل جعبه، می‌تواند بهترین گوشی برای گیمرها در بازه‌ی ۱۴ میلیون تومان باشد. اسپیکرهای استریوی هارمان کاردن، امکان دریافت به‌روزرسانی ۳ نسخه‌ی بعدی اندروید و دوربین‌های قابل قبول، بر ارزش خرید شیائومی 11T پرو می‌افزاید.

گفتنی است که گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو با نداشتن امکان شارژ بی‌سیم و گواهی ضدآب نسبت به رقبای هم‌قیمت خود ضعیف‌تر عمل می‌کند. شیائومی 11تی پرو با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمتی حدود ۱۳ میلیون تومان در بازار موبایل به‌فروش می‌رسد که می‌توان با کمی هزینه‌ی بیشتر سراغ نسخه‌ی ۱۲ گیگابایت رم آن بروید. برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی گوشی شیائومی، می‌توانید «بررسی 11T پرو» را در lastech مطالعه کنید.

مقایسه قیمت شیائومی 11T پرو در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی شیائومی 11T پرو

بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - شیائومی می 11i

شیائومی می 11i

مدل ساده‌شده از پرچم‌دار سری 11 شیائومی یعنی «شیائومی می 11 آی» با اینکه در بخش نمایشگر و دوربین نمی‌تواند با می 11 رقابت کند، ولی از نظر قدرت پردازشی، تفاوتی با آن ندارد. می 11 آی هم از تراشه‌ی Snapdragon 888 قدرت می‌گیرد که یکی از قدرتمندترین تراشه‌ها برای گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود؛ بنابراین با خرید می ۱۱ آی، تا چند سال آتی می‌توانید تمام بازی‌های موبایل را به روان‌ترین شکل ممکن اجرا کنید. بد نیست بدانید که می 11 آی از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ با دقت Full HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

همه‌ی مدل‌های می 11 آی از ۸ گیگابایت رم استفاده می‌کنند و با بودجه‌ای نزدیک به ۱۵ میلیون تومان، می‌توانید بهترین مدل آن را با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی تهیه کنید. باتوجه به امکانات و محدوده‌ی قیمتی می 11 آی نمی‌توان ایراد اساسی به آن وارد کرد؛ اما می‌توان، فریم پلاستیکی، نبود گواهی قوی ضدآب، نداشتن شارژ بی‌سیم، نبود جک ۳٫۵ میلی‌متری و عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌‌ی جانبی را به‌عنوان نقاط ضعف می ۱۱ آی درنظر گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر، به بررسی می ۱۱ آی در lastech مراجعه کنید.

مقایسه قیمت شیائومی می 11i در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی شیائومی می 11i

بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۷ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - پوکو اف ۴ جی تی | POCO F4 GT رنگ زرد

پوکو F4 GT شیائومی

«پوکو F4 جی تی» از جدیدترین گوشی‌های گیمینگ بازار است که ارزان‌ترین گوشی هوشمند مجهز به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 نیز به حساب می‌آید. البته این تراشه‌ی بسیار قدرتمند کوالکام که از فرایند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ بهره می‌برد، بااینکه سنیگن‌ترین بازی‌ها را به‌راحتی و با تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم بالا اجرا می‌کند؛ اما ‌مشکلاتی را در زمینه‌ی تولید گرمای بیش‌ازحد تجربه می‌کند که پوکو با استفاده از نسخه‌ی سوم فناوری LiquidCool و تعبیه‌ی محفظه‌ی بخار دوگانه‌ای به بزرگی ۴۸۶۰ میلی‌متر مربع در داخل این گوشی، گرمای تولید‌شده‌ی تراشه زیر فشار را تا حد زیادی مدیریت می‌کند. نسخه‌ ۱۲ گیگیابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه پوکو f4 GT را می‌توان با قیمت حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان خریداری کرد. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED، ماشه‌های بالاجهنده‌ی مخصوص بازی، چهار اسپیکر استریو JBL و باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۲۰ وات از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی این گوشی شیائومی هستند.

مقایسه قیمت پوکو F4 GT شیائومی در فروشگاه‌های مختلف

بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمنیگ - شیائومی ۱۲ | Xiaomi 12 رنگ بنفش

شیائومی 12

«شیائومی 12» که از همان سخت‌افزار پوکو اف 4 جی تی استفاده می‌کند، نرم‌افزار، دوربین و کیفیت ساخت بسیار بهتری نسبت به گوشی گیمینگ پوکو دارد و در ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتری ارائه شده است؛ البته شیائومی 12 برخی امکانات گیمینگ، پوکو F4 جی‌تی را ندارد با قیمتی حدود ۱۸ میلیون و پانصد هزار تومان می‌توان نسخه‌ی ۸ گیگبایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی آن را تهیه کرد و برای خرید نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی باید حدود ۲۱ میلیون تومان هزینه کرد.

مقایسه قیمت شیائومی 12 در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی شیائومی 12 (نسخه‌ ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه)

بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۲ میلیون تومان

بهترین گشوی های گیمنیگ - زد تی ای نوبیا رد مجیک ۶ آر | Nubia Red magic 6R ZTE رنگ آبی تیره

نوبیا رد مجیک 6R زد تی ای

گوشی ZTE «نوبیا رد مجیک 6R» با اینکه از تراشه‌ی سال گذشته Snapdragon 888 استفاده می‌کند، اما همچنان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بازی کردن است؛ چراکه این گوشی علاوه‌بر داشتن مشخصه‌های گیمینگی مانند دکمه‌های حساس به فشار مخصوص بازی، سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته و رابط کاربری بهینه‌شده برای بازی، از تراشه‌ی قدرتمند و ۱۲ گیگابایت رم بهره می‌برد که از پس اجرای طولانی مدت هر بازی سنگینی بدون افت زیاد فریم یا داغی بیش‌از‌حد برخواهد آمد. گفتنی است که اختلاف عملکردی بین دو تراشه‌ی اخیر کوالکام Snapdragon 888 و Snapdragon 8 Gen1 چندان زیاد نیست که برتری فاحش و مطلقی را برای نسل جدید به‌همراه داشته باشد؛ البته بنچمارک 3D مارک اختلاف عملکردی نزدیک به دو برابر را نشان می‌دهد، ولی در گیگ‌بنچ 5 این اختلاف بسیار ناچیز است؛ همچنین Snapdragon 888 در حفظ عملکرد خود پایدارتر عمل می‌کند.

مقایسه قیمت نوبیا رد مجیک 6R زد تی ای در فروشگاه‌های مختلف

بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۷ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - شیائومی ۱۲ پرو | Xiaomi 12 Pro رنگ سبز

شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو از امکاناتی مانند نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ ۱۲۰ هرتز LTPO AMOLED، تراشه Snapdragon 8 نسل یک، ۸ یا ۱۲ گیگیابایت رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، و باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سریع ۱۲۰ وات بهره می‌برد که این پرچم‌دار شیائومی را به گزینه‌ای مناسب برای گیمینگ تبدیل می‌کند؛ همچنین این گوشی از کیفیت ساخت بسیار بالا و دوربین‌های قابل‌توجهی بهره می‌برد که علاوه بر بازی کردن برای انواع کاربری‌های دیگر نیز انتخاب بسیار خوبی است. قیمت گوشی شیائومی 12 در مدل ۸ گیگیابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه حدود ۲۶ میلیون تومان است، درحالی‌که برای نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی با حافظه‌ی یکسان باید چیزی حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه کرد. برای آشنایی دقیق‌تر و بیشتر با این پرچم‌دار شیائومی می‌توانید «بررسی شیائومی ۱۲ پرو» را مطلاعه کنید.

مقایسه قیمت شیائومی 12 پرودر فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی شیائومی 12 پرو (نسخه‌ی ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه)

بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - زد تی ای نوبیا رد مجیک ۷ | Nubia Red Magic 7 ZTE‌رنگ مشکی

نوبیا رد مجیک 7 زد تی ای

گوشی گیمینگ ZTE «نوبیا رد مجیک 7» جزو بهترین و برترین گوشی‌های گیمینگ است که از سیستم خنک‌کننده‌ی ترکیبی و فن داخلی برای کاهش حرارت تولید‌شده توسط تراشه‌ی بسیار قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1 بهره می‌برد. طراحی و رنگ‌بندی جذاب، ۱۶ یا ۱۸ گیگابایت رم، تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، نمایشگر۶٫۸ اینچی ۱۶۵ هرتز AMOLED و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت با شارژ سریع ۱۲۰ وات از امکانات سری هفتم جادوی سرخ چینی‌ها است.

مقایسه قیمت نوبیا رد مجیک 7 زد تی ای شیائومی در فروشگاه‌های مختلف

انتخاب جایگزین: وان پلاس 10 پرو

بهترین گوشی های گیمینگ - وان پلاس ۱۰ پرو | OnePLus 10 Pro رنگ مشکی

وان‌پلاس با تجهیز پرچم‌دار خود به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 درکنار حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ و رم ۸ گیگابایتی این گوشی را مناسب هرگونه پردازش سنگین از جمله‌ی بازی‌های متداول بین گیمرها کرده است. از طرف دیگر دوربین‌های این گوشی یکی از بهترین تجربه‌های عکاسی و فیلم‌برداری را بین گوشی‌های هوشمند دراختیار کاربران قرار می‌دهد. نمایشگر ۶٫۷ اینچ ۱۲۰ هرتز LTPO2 AMOLED، اسپیکرهای استریو و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر سریع ۸۰ وات از دیگر امکانات «وان پلاس 10 پرو» است. قیمت گوشی وان پلاس 10 پرو در مدل ۱۲ گیگیابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه حدود ۳۰ میلیون تومان است و برای خرید نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی با رم یکسان باید چیزی حدود ۳۴ میلیون تومان هزینه کنید.

مقایسه قیمت وان پلاس 10 پرو در فروشگاه‌های مختلف

بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - ایسوس راگ فون ۵ اس |‌ ASUS ROG Phone 5s رنگ سفید

ROG فون 5s ایسوس

اگر قصد خرید گوشی گیمینگ دارید و می‌توانید مبلغ زیادی تا ۳۵ میلیون تومان را هزینه کنید، یکی از بهترین گوشی‌های سری گیمینگ ایسوس را پیشنهاد می‌کنیم. «ROG فون s5 ایسوس» از ویژگی‌های گیمینگی مانند داشتن پنل پشتی RGB، تریگرهای حساس به فشار مخصوص بازی، ساختار بهینه برای هدایت گرما با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما، باتری حجیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به همراه شارژ سریع ۶۵ وات، ۱۸ گیگابایت رم و تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 888 Plus یک گزینه‌ی ایدئال برای بازی کردن محسوب می‌شود که از پس سنگین‌‎ترین بازی‌ها با بالاترین تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم پایدار و بالا به‌راحتی برمی‌آید.

مقایسه قیمت ROG فون 5s ایسوس شیائومی در فروشگاه‌های مختلف

انتخاب جایگزین: گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 5G

بهترین گوشی های گیمینیگ - گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ | Galaxy S22 Ultra Samsung رنگ برنز

سامسونگ چندان تمایلی به ساخت گوشی‌های گیمینگ نشان نمی‌دهد و این موضوع در گوشی‌های پرچم‌دار این ابر شرکت نیز نمایان است؛ اما «S22 اولترا» هرچند از امکانات اضافی گوشی‌های گیمینگ بی‌بهره است؛ اما این گوشی با اتکا به تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1 در کنار نمایشگر به‌شدت باکیفیت بزرگ و سریع و همچنین میزان کافی از رم و باتری عملکرد بسیار خوبی در بازی‌ها از خود به‌نمایش می‌گذارد؛ همچنین داشتن یکی از بهترین ترکیب دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند، قلم استایلوس با تأخیر بسیار کم و کیفیت ساخت عالی از قابلیت‌های دیگر این گوشی سامسونگ است. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی کامل با این پرچم‌دار جذاب حتماً مقاله‌ی «بررسی گلکسی S22 اولترا سامسونگ» را مطالعه کنید.

مقایسه قیمت اس 22 اولترا سامسونگ در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی اس 22 اولترا سامسونگ

بهترین گوشی گیمینگ بالای ۴۰ میلیون تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس | iPhone 13 Pro Max

آیفون 13 پرو مکس اپل

بهترین گوشی سال ۲۰۲۱ اپل می‌تواند بهترین انتخاب گیمرهای موبایل نیز باشد؛ با ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۶٫۷ اینچ سوپر Retina XDR OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10، رزولوشن ۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت، تراشه‌ی ۵ نانومتری A15 بایونیک اپل، پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای اپل، ۶ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت حافظه‌ و باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپرساعت و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰ وات، می‌تواند رضایت اکثر گیمرها را جلب کند. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر با قدرت سخت‌افزاری و عملکرد آیفون ۱۳ پرو مکس اپل، مقاله‌ی نقد و بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس را مطالعه کنید.

در زومجی نیز بخوانید:

  • گوشی های گیمینگ ارزان

گفتنی است هیچ‌کدام از مشکلات رایج در بین گوشی‌های اندرویدی مثل افت عملکرد پس از استفاده‌ی طولانی‌مدت یا محدودیت در به‌روزرسانی سیستم‌عامل، در آیفون 13 پرو مکس وجود ندارد. از بحث بازی که بگذریم، آیفون 13 پرو مکس یکی از بهترین گوشی‌های ساخته‌شده تا به امروز برای عکاسی و فیلم‌برداری هم به‌حساب می‌آید؛ البته اگر این گوشی سرعت شارژ سریع‌تری داشت و همچنین با شارژر داخل جعبه عرضه می‌شد قطعاً «بی‌عیب و نقص» یک صفت بسیار برازنده برای آن به حساب می‌آمد.

مقایسه قیمت آیفون 13 پرو مکس در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی اپل آیفون 13 پرو مکس

انتخاب جایگزین: گلکسی زد فولد ۳

گلکسی زد فولد ۳ | Galaxy Z Fold 3

گلکسی زد فولد 3 سامسونگ

باید بگوییم اگر مشکل مالی ندارید و دنبال خاص‌ترین و در عین‌حال یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار هستید، انتخاب شما می‌تواند «گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ» باشد. گوشی تاشوی کره‌ای‌ها با نمایشگر بسیار بزرگ ۷٫۶ اینچ داینامیک AMOLED 2X تجربه‌ای شگفت‌انگیز از بازی روی دستگاهی تبلت مانند را برای کاربران فراهم می‌کند؛ همچنین تراشه‌ی ۵ نانومتری Snapdragon 888، رم ۱۲ گیگابایتی در کنار ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌، اسپکیرهای استریوی تنظیم شده توسط AKG و باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی گوشی تاشدنی سامسونگ هستند که آن‌را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای هرگونه کاربری، ازجمله‌ی گیمینگ می‌کنند.

مقایسه قیمت گلکسی زد فولد 3 در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی گلکسی زد فولد 3 سامسونگ

به نظر شما بهترین گوشی گیمینگ در ایران کدام است و جای چه مدلی را در این فهرست خالی می‌بینید؟

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی گیمینگ 2022 کدام است؟

بهترین گوشی گیمینگ 2022 ایسوس نوبیا رد مجیک 7 زد تی ای است که از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 در کنار ۱۸ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری حجیم ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی استفاده می‌کند.

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی کدام مدل‌ها هستند؟

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی سری بلک شارک هستند. امسال مدل بلک شارک 5 پرو معرفی شد که تراشه Snapdragon 8 Gen 1 را در کنار امکانات جذاب مخصوص گیمرهای موبایل ارائه می‌دهد.

بهترین گوشی گیمینگ ایسوس کدام است؟

بهترین گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 5 است. این سری هم در چند مدل معرفی شد که بهترین مدل آن ROG Phone 5 Ultimate نام دارد و ۱۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی را دراختیار گیمرها قرار می‌دهد.

بهترین گوشی گیمینگ تا 10 میلیون کدام است؟

گوشی جدید پوکو F3 را می‌توانیم بهترین گوشی گیمینگ تا 10 میلیون بدانیم. بارزترین ویژگی پوکو F3، تراشه Snapdragon 870 است که از نظر قدرت پردازشی، آن را چند پله بالاتر از مدل‌های هم‌قیمتش قرار می‌دهد؛ البته شیائومی 11t نیز در رده‌ی قیمت زیر ۱۰ مییلون تومان قرار می‌گیرد و با اتکا به تراشه‌ی قدرتمندش توانایی اجرای پابجی موبایل با تنظیمات گرافیک بالا و نرخ فریم ۹۰ را دارد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا