عمومی

اپلیکیشن Freeform اپل معرفی شد؛ سرویس مشابه Microsoft Whiteboard برای همکاری روی پروژه‌ها

اپل شب گذشته در جریان برگزاری WWDC 2022 اپلیکیشن جدیدی به نام Freeform برای آیپد، آیفون و مک معرفی کرد. Freeform قرار است همکاری روی پروژه‌های مختلف را برای کاربران دستگاه‌های اپل ساده‌تر کند. براساس آنچه XDA Developers می‌نویسد Freeform اساساً وایت‌بردی مجازی است که امکان اشتراک‌گذاری آن با کاربران دیگر وجود دارد.

کاربران مختلف می‌توانند به‌صورت هم‌زمان روی قسمت‌های مختلف این وایت‌برد کار کنند. Freeform اپل تا حد زیادی شبیه سرویس Microsoft Whiteboard است و قابلیت‌های مشابهی ارائه می‌دهد.

در Freeform می‌توان وایت‌بردهایی بسیار بزرگ خلق کرد و به‌لطف این قابلیت می‌توانید به فضای زیادی برای ایده‌پردازی یا جمع‌آوری اطلاعات دسترسی داشته باشید. Freeform از انواع محتواها نظیر متن‌های عادی، متن‌های نوشته‌شده با اپل پنسل، تصاویر، یادداشت‌های چسبان و… پشتیبانی می‌کند. Freeform همچون یک بوم سفید است که می‌توانید تقریباً همه‌چیز را به آن اضافه کنید.

در حین همکاری با بقیه می‌توانید آزادانه در بخش‌های مختلف صفحه‌ی Freeform جابه‌جا شوید. همچنین می‌توانید روی تصویر کاربران دیگر ضربه بزنید تا بفهمید مشغول کار روی کدام بخش از پروژه هستند. به‌لطف Freeform می‌توانید به‌صورت بلادرنگ فعالیت‌های کاربران دیگر را در پروژه مشاهده کنید.

مقاله‌های مرتبط:

  • iOS 16 با قابلیت‌های جدید برای آیفون 8 به بعد معرفی شد
  • iPadOS 16 اپل با تمرکز بر بهبود قابلیت‌های چندوظیفگی و بهره‌وری آیپد معرفی شد
  • اپل macOS Ventura را با تغییرات اندک و تمرکز بیشتر روی گیمینگ معرفی کرد

Freeform با تماس‌های FaceTime همگام‌سازی می‌شود تا بتوانید در حین کار روی پروژه تصویر کاربران دیگر را ببینید یا صدای آن‌ها را بشنوید. این یکی از مزایای جالب سرویس اپل نسبت‌ به Microsoft Whiteboard است. Whiteboard با مایکروسافت تیمز سازگاری دارد، اما برای دسترسی به تمامی قابلیت‌ها باید کاربر نسخه‌ی سازمانی تیمز باشید. نسخه‌ی معمولی تیمز از همه‌ی قابلیت‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

Freeform تنها یکی از سرویس‌های جدیدی است که اپل در جریان برگزاری کنفرانس WWDC 2022 معرفی کرد. این شرکت شب گذشته اعلام کرد سرویس‌های Mail ،Messages و Safari را نیز به‌روز می‌کند. یکی از قابلیت‌های جدید Safari به شما امکان می‌دهد تب‌های بازشده توسط کاربران دیگر را به‌صورت بلادرنگ مشاهده کنید.

اپل Freeform را با تمرکز بر رابط کاربری تبلت‌ها در iPadOS 16 معرفی کرده، اما این سرویس را برای iOS 16 و macOS Ventura نیز منتشر می‌کند. اپل می‌گوید این اپلیکیشن تا پیش از پایان سال جاری میلادی دردسترس قرار می‌گیرد. احتمال دارد Freeform هم‌زمان با iPadOS 16 منتشر نشود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا