بازی

اسکوئر انیکس قصد سرمایه‌گذاری در NFT و بلاک‌چین را ندارد

اسکوئر انیکس قصد سرمایه‌گذاری در NFT و بلاک‌چین را ندارد

اسکوئر انیکس به تازگی اعلام کرد که پول به‌دست آمده از فروش بخش بزرگی از بازوی توسعه غربی خود را در NFT و بلاک چین سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

شرکت Embracer ماه گذشته اعلام کرد که سه استودیوی کریستال داینامیکس، ایدوس مونترال و اسکوئر انیکس مونترال را به همراه مجموعه بازی‌های متعلق به آن‌ها از جمله Tomb Raider، Deus Ex، Thief و Legacy of Kain به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Final Fantasy VII Remake Intergrade – آخرت فانتزی!ملاقاتی بهتر با یکی از بهترین بازی‌های تاریخ
بررسی بازی Final Fantasy VII Remake Intergrade – آخرت فانتزی!

اسکوئر انیکس در آن زمان گفت که «این تراکنش با پیشبرد سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی همچون بلاک چین، هوش مصنوعی و فضای ابری، راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید را ممکن می‌سازد».

با این حال، یوسوکه ماتسودا، رئیس اسکوئر انیکس در جریان کنفرانس نتایج مالی سال ناشر ژاپنی در روز ۱۳ می (که شب گذشته به زبان انگلیسی منتشر شد)، اعلام کرد که پول حاصل از فروش استودیوهای غربی، برای تقویت کسب و کار اصلی بازی‌های این شرکت استفاده خواهد شد. او گفت:

به‌جای استفاده از درآمد حاصل در حوزه‌های سرمایه‌گذاری جدید مانند NFT و بلاک‌چین، قصد داریم از آن‌ عمدتا برای تامین مالی تلاش‌های خود برای پرورش IP‌های قوی و ارتقای قابلیت‌های توسعه خود در بخش اصلی سرگرمی‌های دیجیتال استفاده کنیم.

قصد ما این است که برای حوزه‌های سرمایه‌گذاری جدید، جدا از حوزه‌های سرمایه‌گذاری اصلی خود، تلاش‌هایی برای جذب سرمایه انجام دهیم و در حال بررسی احتمالات مختلف هستیم.

ماتسودا در مورد تصمیم به فروش استودیوها و IPهای غربی گفت هدف اصلی آن تغییر در نگرش مجموعه کارهای شرکت بود. او افزود:

ما استودیوها و مجموعه‌ عناوین خود را از منظر افزایش عرضه بازی‌های آنلاینی که برای بازار آمریکای شمالی و اروپا می‌سازیم، بررسی کردیم.

قصد داریم روی ایجاد عناوین جدیدی که با استراتژی ما هماهنگ هستند، تمرکز کنیم. فرنچایز Just Cause برای ما باقی خواهد ماند و در حال توسعه عنوان جدیدی از آن هستیم.

ماتسودا احتمالا به Just Cause Mobile اشاره کرده، بازی شوتر رایگانی که در حال حاضر برای عرضه در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

بازی موبایل Just Cause

بازی Final Fantasy XIV در طول سال مالی اسکوئر انیکس که در مارس ۲۰۲۲ به پایان رسید، ستاره اصلی از نظر میزان فروش بود. با عرضه بسته الحاقی Endwalker در آذر ماه سال گذشته، فروش این عنوان MMO به جبران کاهش فروش بخش «بازی‌های HD» کمک کرد، در حالی که عناوینی مانند Outriders و Guardians of the Galaxy که نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

هفته گذشته تریلر جدیدی از بازی Final Fantasy 16 در جریان State of Play منتشر شد و شاهد تایید عرضه این بازی نقش آفرینی طی تابستان ۲۰۲۳ بودیم.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Life Is Strange: True Colors – همدلی سوپرپاور استبازگشتی قدرتمند برای Life Is Strange
بررسی بازی Life Is Strange: True Colors – همدلی سوپرپاور است


ماینکرفت #76 – وقت انتقام رسیده!

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا