تکنولوژی

لندو و بانک آینده از خدمات وام دهی به صورت تمام آنلاین رونمایی کردند

مدیرعامل لندو با بیان اینکه بعد از عقد قرارداد بین لندو و بانک آینده، بعد از این تمامی مراحل وام‌دهی در این لندتک کاملا آنلاین شده است، از دریافت وام توسط افراد متقاضی با استفاده از امضا و سفته الکترونیکی، به‌شکل کاملا آنلاین از لندو خبر داد.

امیر حق‌رنجبر، با تاکید بر اینکه سیستم وام‌دهی در لندو بر اساس قرارداد بین بانک آینده و لندو کاملا آنلاین شده است، گفت: «از امروز تحول بزرگی در صنعت وام‌دهی و لندتک ایجاد شده و برای اولین بار، امضای قراردادهای تسهیلات از حالت سنتی به امضای الکترونیکی تغییر کرده است.»

رنجبر، با توضیح درباره تغییر روند وام‌دهی و تبدیل آن به روند کاملا آنلاین، گفت:«تا به امروز لندتک‌ها بخش درخواست وام توسط مشتریان را از حضور در شعبه به حالت آنلاین تبدیل کرده بودند؛ اما امضای قراردادها، دریافت و امضای سفته هنوز به شکل فیزیکی انجام می‌شد.»

به گفته او بعد از این تغییرات سیستم وام‌دهی آنلاین شامل تهیه و امضای سفته نیز می‌شود که به صورت کاملا الکترونیکی انجام خواهد شد.

مدیرعامل لندو با اشاره به کوتاه شدن زمان دریافت تسهیلات با آنلاین شدن این روند، گفت: «امضای الکترونیکی باعث کاهش زمان دریافت تسهیلات به ۵ روز و افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف حجم بالایی از کاغذ نیز می‌شود.»

به گفته او پیش از این برای هر درخواست حدود ۲۰ ورق کاغذ مصرف می‌شد که با استفاده از روش تماماً آنلاین، این عدد به صفر می‌رسد.

تغییرات بنیادی در روند وام‌دهی کشور  

در سال‌های اخیر با ظهور استارتاپ‌های حوزه فین‌تک (فناوری مالی) ایران، روند وام گرفتن برای خرید کالا یا خدمات تغییرات ساختاری پیدا کرده و بسیاری از مراحل درخواست وام به شکل آنلاین درآمده بود،‌ اما باز هم لازم بود برخی از مراحل به شکل حضوری و با مراجعه پیک شرکت پیگیری شود؛ مراحلی مانند تحویل اصل مدارک،  امضای سفته و قرارداد.

لندو پیش از این هم اعلام کرده بود، با حذف شرط ارائه ضامن، عدم نیاز به ارائه چک و تنها با گرفتن یک سفته، روند وام‌دهی را آسان‌تر کرده است. این پلتفرم لندتکی اما حالا خبر داده، برای اولین بار در ایران، توانسته است با طراحی زیرساخت‌های لازم، تمامی مراحل وام‌دهی را به صورت آنلاین اجرایی و نیاز به امضای حضوری و دیدارهای فیزیکی را حذف کند.

لندو همچنین اعلام کرده بر اساس این تغییرات، ضمانت این وام تنها سفته الکترونیکی خواهد بود و فرد متقاضی می‌تواند با ثبت و استفاده از امضای الکترونیکی به آن وجهه قانونی دهد. 

از امضای دیجیتال تا وام‌دهی دیجیتال

سال ۱۳۹۱ در راستای تحقق دولت الکترونیکی در ایران، امضای دیجیتال به عنوان یک روش قانونی برای تایید صحت اسناد و مدارک دیجیتال تعریف شد. هرچند این مفهوم به تازگی و به دلیل پیشرفت چشمگیر فناوری، کاربردی شده است.

نکته قابل توجه این‌جاست که ثبت امضای دیجیتال در یک سامانه یکپارچه کشوری انجام می‌شود، برای همین تنها کاربرد آن در فرایند درخواست وام آنلاین از لندو نیست. لندو اعلام کرده کاربران این لندتک با استفاده از امضای دیجیتال خود کارهای متنوع دیگری از قبیل صحت‌سنجی و احراز هویت، جلوگیری از تقلب در معاملات، اطمینان از عدم دستکاری اطلاعات و انجام سایر فرایندهای آنلاین بانکی را انجام دهید.

با توجه به آنلاین شدن روند وام‌دهی، می‌توان این انتظار را داشت که درخواست افراد وام‌گیرنده با سرعت و دقت بیشتری پیگیری شود. همچنین دیگر نیازی به امضاهای متعدد برای قراردادهای حقوقی نیست.

چگونه می‌توان از لندو وام آنلاین گرفت؟

در فرایند جدید لندو، فرد متقاضی می‌تواند با مراجعه به سایت این شرکت اقدام به ثبت‌نام کند. بعد از آن با بارگذاری مدارک لازم و گذراندن مرحله اعتبارسنجی‌ (در صورتی که بر اساس قوانین بانک مرکزی واجد شرایط گرفتن وام باشد)، تا سقف ۲۰ میلیون تومان با سود بانکی ۱۸ درصد، وام خرید کالا یا خدمات دریافت کند.

لندو در توضیحات خود اعلام کرده که، بازپرداخت این اقساط در بازه‌های ۶ الی ۱۲ ماهه خواهد بود و افراد می‌توانند از فروشگاه‌های طرف قرارداد لندو اقدام به خرید اقساطی موبایل و لپ‌تاپ، لوازم خانگی، تورهای مسافرتی، بیمه، دوره‌های آموزشی و غیره کنند.

وام‌دهی سریع‌تر و پوشش درخواست‌ها از تمام شهرهای کشور

این لندتک همچنین باتاکید بر کاهش سرعت وام‌دهی بر اساس آنلاین شدن همه مراحل وام‌دهی اعلام کرده: «تغییرات ایجادشده در فرایند لندو، سرعت دریافت وام را افزایش داده است؛ به‌طوری‌که مدت زمان ارائه وام در طرح جدید لندو از ۲ هفته به ۵ روز کاهش یافته است.»

همچنین با توجه به گزارش سالانه لندو، پرداخت وام در سال گذشته رشد ۶ برابری داشته است که آنلاین شدن فرآیند دریافت وام کالا و خدمات می‌تواند تغییر و تحولی قابل توجه در حوزه مالی و اقتصادی کشور محسوب شود.

بر اساس توضیحات لندو کاهش هزینه و زمان برای هر دو گروه وام‌گیرنده و وام‌دهنده، منجر به این خواهد شد که بعد از اجرای فرایند تماماً آنلاین، تمام مناطق، حتی کوچک‌ترین شهرها و روستاهای کشور نیز از خدمات وام‌‌دهی لندو بهره‌مند شوند. این در حالی است که وام‌دهی حضوری این ویژگی را نداشت. 

حذف مراحل درخواست وام و هزینه‌های عملیاتی

باتوجه به آنلاین شدن تمامی مراحل درخواست وام، هزینه‌های عملیاتی نیز حذف شده است. 

به هر روی، مدتی از شنیده‌شدن مفاهیمی مانند «امضای الکترونیکی» و «سفته الکترونیکی» می‌گذرد؛ لندو مدعی است، با اقدام این شرکت، می‌توان امیدوار بود این مفاهیم به شکل کاربردی در جامعه رواج پیدا کند و استفاده از آنها در آینده‌ای نه‌چندان دور به آسان‌تر شدن سایر فرایندهای بانکی منجر شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا