رمز ارز

مروری بر بازار بیت‌کوین در سه ماهه اول ۲۰۲۴: رکورد چندساله حجم معاملات شکست!

مروری بر بازار بیت‌کوین در سه ماهه اول ۲۰۲۴: رکورد چندساله حجم معاملات شکست!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش شرکت تحلیلی کایکو (Kaiko)، سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ سومین دوره حجم معاملات بالا برای بیت‌کوین، در سه سال گذشته بوده است.

در این بازه زمانی، حجم معاملات بیت‌کوین از ۱.۴ تریلیون دلار فراتر رفت که نسبت به سه ماهه قبل، افزایشی ۱۰۷ درصدی را نشان می‌دهد. این رقم، بالاترین سطح معاملات بیت‌کوین در بیش از دو سال گذشته است.

آخرین بار که بیت‌کوین شاهد حجم معاملات مشابهی بود، به سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد. در آن دوران، به ترتیب شاهد حجم معاملات بیش از ۱.۹۳ تریلیون دلار و ۲.۱۶ تریلیون دلاری بودیم. کایکو افزایش اخیر حجم معاملات بیت کوین را نشانه‌ای از مشارکت قوی‌تر در بازار و بهبود حضور معامله‌گران می‌داند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

تحلیلگران کایکو معتقدند که راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده، مهم‌ترین عامل افزایش قیمت این ارز دیجیتال در سه ماهه اول ۲۰۲۴ بوده است.

تقاضای بالا برای این صندوق‌ها بر قیمت بیت‌کوین تاثیر مثبت گذاشت و باعث شد تا این رمزارز، آن سه ماهه را با افزایش ۶۴ درصدی به پایان برساند که سومین عملکرد برتر آن در بازه سه ماهه، در سه سال گذشته است.

اتفاق قابل‌توجه دیگر در سه ماهه اول امسال، کاهش همبستگی بین بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها بود که به پایین‌ترین سطح چند ساله خود سقوط کرد.

کایکو دلیل این کاهش را رقابت آلت‌کوین‌ها برای جذب نقدینگی در شرایطی می‌داند که بیت‌کوین در بحبوحه راه‌اندازی صندوق‌های ETF خود، شاهد ورودی‌های بالایی بود.

در این میان، اگرچه میم‌ کوین‌ها و ارزهای دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی کاهش قابل‌توجهی را در همبستگی با بیت‌کوین تجربه کردند، توکن UNI صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ، به دلیل افزایش نوسانات ناشی از پیشنهاد حاکمیتی اخیر خود، بیشترین افت را از این لحاظ شاهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا