عمومی

قابلیت مسیر چند مقصده سرانجام در iOS 16 برای برنامه‌ی Maps اپل معرفی شد

ازطریق این ویژگی کاربران می‌توانند تا پانزده مقصد را برای یک سفر در مک خود بارگذاری کنند و سپس این مسیر را به آیفون خود ارسال کنند؛ همچنین چنان‌چه پشت فرمان باشید، امکان اضافه کردن مقصد جدید ازطریق دستورها صوتی CarPlay یا به‌صورت لمسی با برنامه‌ی Phone فراهم خواهد بود.

اپل همچنین برنامه‌ی Maps را به‌جز کشورهایی که قبلاً تحت پوشش قرار گرفته‌اند، برای نزدیک به ده کشور دیگر شامل فرانسه، سوئیس، نیوزیلند، بلژیک، فلسطین، لیختن‌اشتاین، لوکزامبورگ، موناکو، عربستان سعودی و هلند گسترش می‌دهد.

این غول تکنولوژی ویژگی Look Around خود را نیز به MapKit می‌آورد تا ادغام تصاویر با وضوح بالا از Maps را در برنامه‌هایی مانند Zillow آسان کند. اپل می‌گوید که این ویژگی به کاربران کمک می‌کند هنگام مرور خانه‌ها، دیدی فراگیر از سطح زمین داشته باشند. علاوه‌براین، این ابَر شرکت آمریکایی در نظر دارد تا اواخر امسال به توسعه‌دهندگان امکان دسترسی به راه‌های سریع‌تر و انعطاف‌پذیرتر برای ایجاد تجربیات جدید Maps با APIهای سرورمحور را بدهد.

اپل با تجربه جدید شهری خود در Maps، که شامل جزئیات نقاط دیدنی، جاده‌ها و موارد دیگر است، MapKit را برای توسعه‌دهندگان بهبود می‌بخشد. با این قابلیت جدید، شرکت‌هایی مانند Bird می‌توانند این نقشه‌های دقیق را ادغام کنند تا کاربران بتوانند راحت‌تر دوچرخه‌ و اسکوترها را هنگام جابجایی در یک منطقه پیدا کنند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا